De Sound underwater laten gaan?

Mike Rockmore

Ouwe rot
Ik wil expiremnteren met mijn sound wat meer afwisseling erin brengen nu ben ik een grote van Junior Jack en hoor ik dat hij een paar keer per nummer zijn hoofdstring of onderwater laat gaan of een radio achtige sound eraan geeft.

Ik vraag me af hoe ik het zelfde kan creeren want ik zou niet weten hoe, ik heb al geprobeerd hem langzaam te laten opkomen, dit geeft wel een leuk effect maar niet dat 'radio' of underwater sound. Graag suggesties :biertje:

Alvast Bedankt :okdan: Greetings, Mike

:doei:

Hee! Ik woon ook in een huis!
Maar goed, de muziek ken ik niet maar misschien bedoel je een filter? Hi-pass/band-pass/lo-pass?

Re: De Sound underwater laten gaan?

Origineel geplaatst door Funkadelic
Ik wil expiremnteren met mijn sound wat meer afwisseling erin brengen nu ben ik een grote van Junior Jack en hoor ik dat hij een paar keer per nummer zijn hoofdstring of onderwater laat gaan of een radio achtige sound eraan geeft.

Ik vraag me af hoe ik het zelfde kan creeren want ik zou niet weten hoe, ik heb al geprobeerd hem langzaam te laten opkomen, dit geeft wel een leuk effect maar niet dat 'radio' of underwater sound. Graag suggesties :biertje:

Alvast Bedankt :okdan: Greetings, Mike

Weet je, soms kun je die mensen gewoon emailen hoor. tzijn hele gewone mensen over het algemeen.
Als ik het echt wil weten dan email ik ze altijd.

Over het algemeen vinden ze dat nog leuk ook.

probeer het maar.

Ik zie opeens dat dit mn 100e bericht wordt. (vandaar die pijn in mn handen)

Als ik nu op "plaats antwoord" druk is het nog wel veilig hoop ik?

Re: Re: De Sound underwater laten gaan?

Re: Re: De Sound underwater laten gaan?

Origineel geplaatst door Errol
Weet je, soms kun je die mensen gewoon emailen hoor. tzijn hele gewone mensen over het algemeen.
Als ik het echt wil weten dan email ik ze altijd.

Over het algemeen vinden ze dat nog leuk ook.

probeer het maar.

Ik zie opeens dat dit mn 100e bericht wordt. (vandaar die pijn in mn handen)

Als ik nu op "plaats antwoord" druk is het nog wel veilig hoop ik?

...................stilte...............................=) .................:Z ............gaap:.............:kont: .
zzzzzz......................

Nou er is niets ernstigs gebeurt.:biertje:

Re: Re: Re: De Sound underwater laten gaan?

Re: Re: Re: De Sound underwater laten gaan?

...................stilte...............................=) .................:Z ............gaap:.............:kont: .
zzzzzz......................

Nou er is niets ernstigs gebeurt.:biertje:

verrek, ik ben ineens vintage lid geworden.

zwaaaaar overdreven vind ik, kben pas 44 jaar...oke 44,5 jaar.

Re: Re: Re: Re: De Sound underwater laten gaan?

Re: Re: Re: Re: De Sound underwater laten gaan?

verrek, ik ben ineens vintage lid geworden.

zwaaaaar overdreven vind ik, kben pas 44 jaar...oke 44,5 jaar.

Je blijft de grens 'oud' altijd maar voor je uit schuiven he :D

Ehm offtopic :peukie: ?

Hazes en impolex kunnen jullie wat duidelijker zijn in jullie uitleg? Cool edit heb ik ik heb alleen geen idee welke filters etc ik moet gebruiken.. Als je me daar mee kan helpen graag :yamaha:

En dat high pass, low pass ofzo waar impolex het over heeft, wat bedoel je daar precies mee? Zou het op prijs stellen als je me het wat beter uit kan leggen. En als ik junior jacks email adres kan achterhalen zal ik em zeker even mailen *D.

Thnx!

Band reject is als je zeg maar een aantal frequentiebanden weg trekt.

Cooledit:
Onder "echo" vind je een preset genaamd "old time radio", onder "flanger" vind je "shortwave radio" en "underwater" . Verder kun je natuurlijk ook met eq en filters ook veel doen.

highpass filter: laat alleen frequenties boven de cutoff grens door

lowpass filter: laat alleen frequenties onder de cutoff grens door

bandpass filter: highpass filter gevolgd door een lowpass filter (in serie) met als gevolg dat alleen een bepaald frequentie band wordt doorgelaten

Band reject filter: signaal gaat parallel door een higpass filter en een lowpass filter waarvan de cutoff op een bepaalde afstand van elkaar staat ingesteld en waarvan de doorgelaten frequenties worden opgeteld met als gevolg dat een bepaalde frequentie band eruit gefilterd wordt.

ofzoiets :)

Origineel geplaatst door Hazes
Cooledit:
Onder "echo" vind je een preset genaamd "old time radio", onder "flanger" vind je "shortwave radio" en "underwater" . Verder kun je natuurlijk ook met eq en filters ook veel doen.

highpass filter: laat alleen frequenties boven de cutoff grens door

lowpass filter: laat alleen frequenties onder de cutoff grens door

bandpass filter: highpass filter gevolgd door een lowpass filter (in serie) met als gevolg dat alleen een bepaald frequentie band wordt doorgelaten

Band reject filter: signaal gaat parallel door een higpass filter en een lowpass filter waarvan de cutoff op een bepaalde afstand van elkaar staat ingesteld en waarvan de doorgelaten frequenties worden opgeteld met als gevolg dat een bepaalde frequentie band eruit gefilterd wordt.

ofzoiets :)

Oke dan hazes dit is super info! :halleluja deze highpass/lowpass/bandpass filters zijn die ook toe te passen in een progje als cool edit? zoja waar dan :D? zonee met welk programma is dit wel mogelijk?

Wees vooral niet bang om aan knoppen te draaaien, schuifjes te schuiven, doe alles wat je wil met zo'n ding, schudden, rammelen, en als het echt niet meer om aan te horen is, 'Reset' je de boel gewoon weer, en dan begin je weer van voren af aan......

zoals ik al eerder zei:,Je kan beter hebben dat het piept, dan dat het kraakt !!!"

Groeten

M.

O ja en bikkel bedoel je de equilizer in je produce progje of een aparte equilizer?
bedankt voor alle info bij de weg (daar links) :biertje:

Kan allemaal.

Gewoon het midden er uit draaien.

Oke dan hazes dit is super info! :halleluja deze highpass/lowpass/bandpass filters zijn die ook toe te passen in een progje als cool edit? zoja waar dan :D? zonee met welk programma is dit wel mogelijk?

Kan best met cooledit (bijvoorbeeld met eq-en; is namelijk ook gewoon filteren waarbij je bepaalde frequenties filtert of boost), zit een filterfuncie in cooledit. Punt is alleen dat je dan off-line edit en dus niet direct het resultaat hoort. De compu moet eerst renderen en je bewerking daarmee verwerken. Makkelijker kan het door simpelweg een programma te gebruiken met VST ondersteuning en daar gewoon wat (freeware) filter plugins te gebruiken en dan het liefst plugins die je kunt omschakelen tussen low-, high-, bandpass en notch (bandreject). Dan hoor je gelijk wat je aan het doen bent.
Eigenlijk zijn er heel veel programma's en plugins die dat kunnen doen; ook veel freeware/ shareware. Je kunt natuurlijk ook gewoon een demootjes proberen van bijv cubase en daarin een filter plugin gebruiken. Kun je een beetje uitproberen wat je fijn find werken.

De beste manier is idd om het zelf uit te proberen... Een lo-pass filter -de naam zegt het al- laat alleen lage frequenties door bij 'dichtdraaien' van de frequentie-pot/knop/schuif/whatever - dit is het bekende filter-effect zoals gepopieficeert door onder andere en bijvoorbeeld Daft Punk, dat het geluid zo onderduikt weet je wel... een bandpass laat alleen het midden door en geeft soms een soort am-radio of telefoon-geluid effect, een hi-pass laat alleen hoge frequenties door en wordt minder vaak (opvallend) gebruikt... Een zelfde soort effect kun je met een equalizer bereiken, dat zit 'm in het perspectief van het geluid zeg maar, haal het hoog weg en een geluid lijkt verder weg, zoiets...

Back