De Sound underwater laten gaan?

Origineel geplaatst door Imipolex
De beste manier is idd om het zelf uit te proberen... Een lo-pass filter -de naam zegt het al- laat alleen lage frequenties door bij 'dichtdraaien' van de frequentie-pot/knop/schuif/whatever - dit is het bekende filter-effect zoals gepopieficeert door onder andere en bijvoorbeeld Daft Punk, dat het geluid zo onderduikt weet je wel... een bandpass laat alleen het midden door en geeft soms een soort am-radio of telefoon-geluid effect, een hi-pass laat alleen hoge frequenties door en wordt minder vaak (opvallend) gebruikt... Een zelfde soort effect kun je met een equalizer bereiken, dat zit 'm in het perspectief van het geluid zeg maar, haal het hoog weg en een geluid lijkt verder weg, zoiets...

Volgens mij herhaal je nu zeg maar wat er allemaal al is geschreven, maw dit voegt niet echt iets toe....

Origineel geplaatst door Funkadelic
Dat doe ik nu ook in cool edit :okdan: het lukt al redelijk...
Is er ook een manier dit in fruityloops te doen?? Heeeew misschien? :biertje:
(jaja ik weet het rookie van de eerste orde :D)

:doei:

Welke methode komt voor jouw gevoel het beste in de buurt?

ken het nummer niet
maar check zeker die flanger in cooledit en piel wat met de instellingen

erg varierend ...

enige wat ik met fruity loops zou kunnen is track voor track bouncen
en terug mixxen in cooledit ofzow

anders flanger parameters interpreteren en zoeken naar andere flangers

die filters zouden ook kunnen maar is niet hetzelfde als die flangers
het gaat juist omdat blikekrige geluid .. maar volgens mij zijn flangers gewoon weer korte delays
maar dat weet ik niet zeker

Origineel geplaatst door Hazes
Volgens mij herhaal je nu zeg maar wat er allemaal al is geschreven, maw dit voegt niet echt iets toe....

Ja, ik hou ook van jou.
Wat wil je dan?

Origineel geplaatst door Imipolex
Ja, ik hou ook van jou.
Wat wil je dan?

Oei, 's even denken....oh ja! Misschien wel relevante aanvullingen.

Dikke kus terug 8o

Origineel geplaatst door bikkel
Welke methode komt voor jouw gevoel het beste in de buurt?

Met het gepiel in Cool Edit kom ik het dichst bij, old time radio en dat soort dingen.. Toch nog niet helemaal wat ik wou maar nu hoor ik van Jaimie dat ik een plugin genaamd Bitcrusher moet gebruiken maar die krijg ik niet aan de praat, niet in FRuity Loops en ook niet in Cubase... Dat schijnt de oplossing te zijn... Kent iemand het?

GRTZ MIKE :peukie:

:doei:

p.s. ik vin het altijd lief en leuk dat er nieuwe koppeltjes worden gevormd in mijn thread :okdan: !

Back