Meest verkochte plaat met een TR808?

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Had vanmiddag Ruud de Wild op, draaide die "I wanna dance with somebody" van Witney Houston :peukie: op. Hierin een zeer herkenbare 808. Dacht, dit moet wel de meest verkochte plaat met een 808 zijn. Of kan iemand hier overheen }:| ?

Origineel geplaatst door demian
Michael Jackson - Beat it ?

Hoewel ik deze track niet echt meer ken, denk ik dat ie wel over Witney heen gaat. Dus :o: :o: :o: Yawgmoth eat your hart out.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Hoewel ik deze track niet echt meer ken, denk ik dat ie wel over Witney heen gaat. Dus :o: :o: :o: Yawgmoth eat your hart out.

Niet meer KEN ?!?!?!?

Man, waar was je de afgelopen decennia ???

Dit komt van het album wat iig lang het bestverkochte album ter wereld is geweest, en misschien wel nog steeds is ! (maar dat laatste weet ik niet zeker...)

Ik durf ook best te beweren dat op dit album daarmee meteen de mooiste opname staat van een 808.
Je kunt van MJ's muziek houden of niet, maar de geluidskwaliteit van z'n creaties is altijd geweldig !!

Re: Meest verkochte plaat met een TR808?

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Had vanmiddag Ruud de Wild op, draaide die "I wanna dance with somebody" van Witney Houston :peukie: op. Hierin een zeer herkenbare 808. Dacht, dit moet wel de meest verkochte plaat met een 808 zijn. Of kan iemand hier overheen }:| ?

Eeeeh, er zit alleen maar een cowbell in hoor...!

Marvin Gaye 'Sexual Healing" bevat een complete 808 bijna..

Oh ja de SOS Band met Just be good to me en Borrowed Love horen ook in het rijtje thuis ..
...

Yawgmoth bedoelt waarschijnlijk dat hij - net als ikzelf trouwens - niet meer precies herinnert welke bassdrum er in gebruikt werd.
En ik heb die plaat (k)indertijd nochtans duizenden keren opgelegd (maar 'k was toen nog geen synth freak zoals nu - 'k was 11 jaar).

Origineel geplaatst door gemmetje

Dit komt van het album wat iig lang het bestverkochte album ter wereld is geweest, en misschien wel nog steeds is ! (maar dat laatste weet ik niet zeker...)

Voor de volledigheid:
The RIAA has also announced that the Eagles' "Their Greatest Hits 1971-1975" has reached the 26-million mark, becoming the best-selling album of the 20th century. Michael Jackson's "Thriller" held the record from 1984, -- when the RIAA introduced Multi-Platinum awards -- until January of this year when the Eagles tied his record. "Thriller" remains this century's best-selling album by a solo artist and the best-selling studio album. 11-11-1999

Ik geloof niet dat de Eagles ooit een 808 hebben aangreaakt, dus erm... gefeliciteerd Quincy!

en die hele oude plaat van ll cool j weet niet meer precies hoe die heet

I need love...

O ja en Falco met Jeanny dan !!

Ah ik heb hem !!! :

No Mercy met When I die !!

:dubbel:

Is beat-it wel met de 808 gemaakt??? 'k hep 'm zelf op plaat en twijfel iedere keer als ik 'm hoor. Sterker nog, met m'n maat Sly Dog al uren kostbare SYNTH tijd aan verknoeid om daarover te discusseren.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Is beat-it wel met de 808 gemaakt??? 'k hep 'm zelf op plaat en twijfel iedere keer als ik 'm hoor. Sterker nog, met m'n maat Sly Dog al uren kostbare SYNTH tijd aan verknoeid om daarover te discusseren.

ALLEEN HET INTRO..

Dus ik vind eigenlijk niet dat hij erbij hoort....

Dan is Marvin Gaye nog completer...

Origineel geplaatst door Bass
ALLEEN HET INTRO..

Dus ik vind eigenlijk niet dat hij erbij hoort....

Dan is Marvin Gaye nog completer...

Ja, maar het topic is wat de meest verkochte plaat met een 808 is, en dat is beat it dus. :)

Origineel geplaatst door demian
Ja, maar het topic is wat de meest verkochte plaat met een 808 is, en dat is beat it dus. :)
goed, ga ik sly dog lekker ff sarren. Had ik toch gelijk :)

Eeeh ik heb hier het Hitdossier en Beat it staat NIET in de Top 100 grootste hits !

Dus No Mercy met When I die is de enige die erin staat met een 808 erin...staat op 77...

Is dat alleen van Nederland, of wereldwijd. Ik denk dat dat nogal verschil maakt...

Anders is er idd vast nog wel een plaatje van phil collins met een 808 wat het goed gedaan heeft :)

Back