Summer Beat - Work in Progress

JohnDoe33

Gedeactiveerd account
Goedemorgen,

Weer n nieuw deuntje in wording........

Of het zomers klinkt weet ik niet, maar die heb ik wel in mijn bol..

https://soundcloud.com/bohemen/summer-beat

Huiverend verblijf ik in afwachting van uw vernietigende feedback... :beard:
Eventuele complimenten zijn ook welkom! ;-)

:koffie: Cheers

hij is goed kwa geluiden enzo.. maar ik mis wat uplifting gedoe, wat meer fx's, een hihat hier en daar + ik heb het gevoel dat ie nergens heen gaat, dus dat zou ik persoonlijk allemaal veranderen. Succes ermee ! ;)

Kun je aub ook eens luisteren naar Steevm zijn guitaarwerk in het Gloomer draadje ? Thanks alvast !!

Dank voor het luisteren! Dat t nog niet ergens heen gaat kan wel kloppen, ik zal r verder aan prutsen.. :-)

Inmiddels weer n paar spoortjes erbij. Over de mix ben ik ook nog niet helemaal tevreden..

Heb wat verder geprutst. O.a. geprobeerd het geluid wat warmer te krijgen.....

Daarnet met oortelefoontjes bijgewerkt, morgen over m´n speakers klinkt het vast weer anders.. :-)

Ben benieuwd waar t heen gaat :)

Tja. ik ook.. :D

mooi hoor, knappe geluiden enzo, maar ik heb nog steeds de indruk dat ie nergens heen gaat, misschien doen een paar hihats wonderen ?? En die automaten op delay en reverb ofzo.. 't Is maar een suggestie. Veel succes man ! :)

Het klonk over m´n speakers dus weer heel anders! Ik vond de kick niet mooi...

Een update:

mooi hoor, knappe geluiden enzo, maar ik heb nog steeds de indruk dat ie nergens heen gaat, misschien doen een paar hihats wonderen ?? En die automaten op delay en reverb ofzo.. 't Is maar een suggestie. Veel succes man ! :)

Ik zal eens kijken... Mijn sporen zitten alweer bijna vol....

Langzamerhand begin ik een idee te krijgen waar het heen zou kunnen gaan...
Maar dat moet ik nog wel voor elkaar zien te prutsen.. :-D

123 verdikke :)

Lol, ik typ mijn berichtjes hier vaak al terwijl de track nog aan´t uploaden is...
En omdat het wavs zijn duurt dat even... :-)

Ook hoor ik regelmatig na het uploaden iets dat ik toch ff dringend wil veranderen....

Maar hij staat er nu! :dj:

Cheers :koffie:

ik begrijp niet dat je geen richting aangeeft in je track.. Het is altijd hetzelfde, geen break, geen risers/downers, geen drop (wat toch belangrijk is), geen variatie... Je geluiden en zo zijn wel erg mooi, maar kom op zeg, maak er eens iets van. Of ben ik de enige die zo denkt ??? :?

ik begrijp niet dat je geen richting aangeeft in je track.. Het is altijd hetzelfde, geen break, geen risers/downers, geen drop (wat toch belangrijk is), geen variatie...

Oh... Breaks heb ik regelmatig in mijn trackjes hoor... Dropjes ook weleens...

Downers en risers heb ik niet zoveel mee... Zeker niet als ze uit d' een of ander samplepakket komen...
Soms pruts ik heus weleens zelf iets in elkaar..

Wie weet past t in deze track... Ik zal ff kijken..

Je geluiden en zo zijn wel erg mooi, maar kom op zeg, maak er eens iets van. Of ben ik de enige die zo denkt ??? :?

Ben nog maar n paar daagjes bezig hoor met deze track.. Ben nu vooral bezig met een balans zoeken in de mix..
En ik maak eigenlijk altijd wel iets van m' n trackjes... :-P

Smaken verschillen nu eenmaal... 8)

Cheers :W

Verwacht een breakdown en dan vol gas ofzo. net of dit een verlengde intro is van ...?

Verwacht een breakdown en dan vol gas ofzo. net of dit een verlengde intro is van ...?

Dat kan wel kloppen.. :-)

Ben nog een beetje aan' t brainstormen over een verdere uitwerking...
Ook moet die nog realiseerbaar zijn!

Ik heb maar zo'n 30 sporen beschikbaar.. En die zitten op het moment bijna vol.. :o:

De mix mist nogal wat body. De kick doet hier nauwelijks iets. Verder ben ik het wel eens met de rest van de commentaren; cru gesteld klinkt het nu een beetje als de eerste paar minuten van een plaat voordat de dj die daadwerkelijk inmixt. Het kan veel meer knallen. En daarna kan je de boel verder aankleden met wat meer percussie/hats, melodietjes, pads, etc.

Ik vraag me ook wel af hoe je hiermee al bijna 30 sporen vol hebt gekregen. Niet vervelend bedoeld, maar met de helft moet je dit toch ook al kunnen bereiken? En anders gewoon wat bounces maken om ruimte te creëren.

De mix mist nogal wat body. De kick doet hier nauwelijks iets. Verder ben ik het wel eens met de rest van de commentaren; cru gesteld klinkt het nu een beetje als de eerste paar minuten van een plaat voordat de dj die daadwerkelijk inmixt. Het kan veel meer knallen. En daarna kan je de boel verder aankleden met wat meer percussie/hats, melodietjes, pads, etc.

Ik vraag me ook wel af hoe je hiermee al bijna 30 sporen vol hebt gekregen. Niet vervelend bedoeld, maar met de helft moet je dit toch ook al kunnen bereiken? En anders gewoon wat bounces maken om ruimte te creëren.

Ik heb besloten niet meer in te gaan op reacties die niets positiefs te melden hebben.. :-)

:W Cheers

Wat is dit dan? :)

Het is niet negatief bedoeld verder. Ik geef alleen mijn eerlijke mening. Wat jij er vervolgens mee doet mag je helemaal zelf weten. 8o

Zelf reageer ik eigenlijk alleen op tracks die mij aanspreken. En daar heb ik vaak ook iets positiefs over te melden.
Ook om te voorkomen dat ik alleen maar zeur en weinig bijdraag.

Ik ga er (misschien onterecht) vanuit dat mensen hier hun muziek plaatsen om een reactie los te maken. Je schrijft nota bene zelf hier dat je de "vernietigende feedback" afwacht. Nu denk ik niet dat mijn commentaar in dat hokje past, sterker nog, ook uit een reactie die niet alleen maar bestaat uit loftuitingen kan je naar mijn bescheiden mening iets positiefs halen. Zo doe ik bijvoorbeeld een paar vrijblijvende suggesties. Daar hoef je natuurlijk helemaal niets mee te doen, dat is helemaal aan jou. Al vind ik het persoonlijk wel wat vreemd als je om een reactie vraagt. Dat jij mijn bericht ziet als een reactie waarin "niets positiefs" wordt gemeld, dan is dat voor jou zo. Maar die mening deel ik niet.

Maar goed, genoeg weer voor de dinsdag. :)

Ik ga er (misschien onterecht) vanuit dat mensen hier hun muziek plaatsen om een reactie los te maken. Je schrijft nota bene zelf hier dat je de "vernietigende feedback" afwacht. Nu denk ik niet dat mijn commentaar in dat hokje past, sterker nog, ook uit een reactie die niet alleen maar bestaat uit loftuitingen kan je naar mijn bescheiden mening iets positiefs halen. Zo doe ik bijvoorbeeld een paar vrijblijvende suggesties. Daar hoef je natuurlijk helemaal niets mee te doen, dat is helemaal aan jou. Al vind ik het persoonlijk wel wat vreemd als je om een reactie vraagt. Dat jij mijn bericht ziet als een reactie waarin "niets positiefs" wordt gemeld, dan is dat voor jou zo. Maar die mening deel ik niet.

Maar goed, genoeg weer voor de dinsdag. :)

Wat er eigenlijk gebeurde hier was dat jij nadat ik van anderen de feedback kreeg dat het trackje nog niet ergens naar toe gaat, je mij dat nog ff extra inwrijft. Terwijl ik al had aangegeven er verder aan te werken.

Ook is al vanaf het begin van dit topic de track in ontwikkeling, omdat ik het leuk vind vanaf scrap mijn deuntjes te publiceren.
En zou wat meer opbouwende kritiek helpen mij gemotiveerd te houden............. :D

Dat ik al bijna 30 sporen hiermee gevuld heb, komt omdat ik gratis vst-synths layer om er iets van te proberen maken. Mijn gratis DAW-tje kan maar 6 sporen aan. Dus maak ik eerst daarmee 6x6 sporen (incl. 1 playback spoor) en daarna een eindmix van 6 sporen. Dat maakt het mixen tijdrovend en lastig. Ik vrees dat als ik meer sporen samenvoeg, dat dit de kwaliteit teveel aan zal tasten. Dus beperk ik mij tot zo'n 30 sporen.

Je moet wat met een (erg) beperkt budget... :-)

Back