Cutoff JP-8000

avs

Virus T(D)I User
He luitjes,

Ik heb nu sinds 3 weken eindelijk mijn JP-8000 in huis. na en tijdje wat omgerommeld te hebben met het apparaat, wordt het nu toch echt tijd voor het echte werk.

Nu heb ik de JP aangesloten en alles werkt.

Nu ben ik VST instrumenten gewend dus is het nog even prutsen. Met name gaat het om bijvoorbeeld de cutoff van mijn JP te 'automaten' ik krijg het maar niet voor elkaar.

Is er iemand die hier verstand/ervaring van/mee heeft en mij een beetje opweg wil helpen.

Groet,
AVS (Arie)

wat bedoel je met "automaten"? dat je de veranderingen die je aan de knopjes en sliders van de Jp8000 teweegbrengt weer kan terugspelen vanuit je sequencer? zo ja: zorg ervoor dat je sequencer MIDI-CC's opneemt op het kanaal van de JP8000, daar worden deze bewegingen opgenomen..als je het weer afspeelt en je JP8000 staat ook "open" voor de midi-CC's moet je je veranderingen weer terughoren

ohja..de manual doorspitten is nooit verkeerd voor dit soort dingen ;)

Olfmol, bedankt, ik zal er wel even naar moeten zoeken, maar ben iig in de goede richting!!!

avs

Je kunt ze ook gewoon intekenen, even zoeken wat het goede nummertje is in de handleiding.

maaarre..er is toch geen enkel verschil tussen een softsynth en een hardware midi synth automaten....ze gebruiken allebei meestal midi-CC's..het enige verschil is dat er een midi-kabeltje en een midi-interface tussen zit

De pest is dat mijn handleiding in het duits is, en er wordt verwezen naar S.117 (pagina 117)...raar, maar het boekie gaat maar tot 114....wordt een probleempje dan :)

Origineel geplaatst door avs
De pest is dat mijn handleiding in het duits is, en er wordt verwezen naar S.117 (pagina 117)...raar, maar het boekie gaat maar tot 114....wordt een probleempje dan :)

de kans is dat als je gewoon netjes midi noten kan opnemen en terugspelen van en naar je jp8000 dat je midi-CCs ook gewoon goed gaan.....

Automation JP

Automation JP

Hoi,

Ik heb sinds kort de JP8080 aangeschaft en had ook problemen om te weten te komen hoe ik moest automatiseren.
Ik gebruik cubase SX en daar is het heel makkelijk in. Ik zal het proberen uit te leggen.

In cubase maak je een miditrack aan en dan druk je op je midi effecten. Je krijgt dan een schermpje waar je je midi effecten in kan zetten (stepsequencer, midi echo appache 5, control enz.). Je selecteert vervolgens in je midi effectenschermpje CONTROL. Dat is wat je nodig hebt voor je automation. In je controller kan je je midi-CCs kiezen.

Cutoff is voor de JP8000/8080 geloof ik 70 of 71. Bij mij in cubase SX staat er geen 71 of 70 maat Brightness.

Als je dit allemaal hebt ingesteld dan kan je in cubase je automation opnemen met je muis midicontroller of tekenen wat je wil.

Ik hoop dat je vraag zo een beetje simpel beantwoordt is. Dit is dacht ik wat je wilde weten.

Dit geldt natuurlijk voor cubase SX.

Grtz.8D

Re: Automation JP

Re: Automation JP

Origineel geplaatst door Xpressive
Hoi,

Ik heb sinds kort de JP8080 aangeschaft en had ook problemen om te weten te komen hoe ik moest automatiseren.
Ik gebruik cubase SX en daar is het heel makkelijk in. Ik zal het proberen uit te leggen.

In cubase maak je een miditrack aan en dan druk je op je midi effecten. Je krijgt dan een schermpje waar je je midi effecten in kan zetten (stepsequencer, midi echo appache 5, control enz.). Je selecteert vervolgens in je midi effectenschermpje CONTROL. Dat is wat je nodig hebt voor je automation. In je controller kan je je midi-CCs kiezen.

Cutoff is voor de JP8000/8080 geloof ik 70 of 71. Bij mij in cubase SX staat er geen 71 of 70 maat Brightness.

Als je dit allemaal hebt ingesteld dan kan je in cubase je automation opnemen met je muis midicontroller of tekenen wat je wil.

Ik hoop dat je vraag zo een beetje simpel beantwoordt is. Dit is dacht ik wat je wilde weten.

Dit geldt natuurlijk voor cubase SX.

Grtz.8D

ahum...kweetnie wat jullie allemaal willen doen, maar midi-cc's worden op precies dezelfde manier afgehandeld door cubase, logic ed als midi-noten..... dus je hoeft echt geen rare fratsen te doen, als je maar zorgt dat midi-CC's niet gefilterd worden, wat default niet gebeurd....

ahum...kweetnie wat jullie allemaal willen doen, maar midi-cc's worden op precies dezelfde manier afgehandeld door cubase, logic ed als midi-noten..... dus je hoeft echt geen rare fratsen te doen, als je maar zorgt dat midi-CC's niet gefilterd worden, wat default niet gebeurd....

Weet ik wel alleen ik gebruik cubase Sx heb geen verstand van logic of andere sequencerprog. Dit is hoe ik het gedaan heb in cubase SX voor de rest weet ik het ook niet. (probeer alleen te helpen)*D

Origineel geplaatst door Xpressive

Weet ik wel alleen ik gebruik cubase Sx heb geen verstand van logic of andere sequencerprog. Dit is hoe ik het gedaan heb in cubase SX voor de rest weet ik het ook niet. (probeer alleen te helpen)*D

ook in cubase kan je standaard midi-CC's opnemen zonder daarvoor "control" dingen ofzo aan te zetten

ook in cubase kan je standaard midi-CC's opnemen zonder daarvoor "control" dingen ofzo aan te zetten

Oh dat wist ik ook niet. Is goed dat ik dat weet tnx. (zo leer je nog eens wat.):okdan:

Wat ook heel handig is:

Zet een midi spoor op recording.

Ga eens aan die knoppen rossen.

Stop en kijk met Ctrl+G naar de midi event lijst.

Staan al die CC's in die je wilt automatiseren. Lekker snel en handig.

En als je wilt tekenen kun je in key edit mode ook patroontjes gebruiken zoals blokgolven,zaagtanden of curves om extra mooie (en strakke) automation in te tekenen. (alleen jammer dat die niet meegaan met het tempo, hij maakt er zelf nl. aparte lijntjes van)

Hey luitjes, allemaal hartelijk bedankt voor jullie input, ik weet zeker dat wanneer ik vanmiddag thuis kom uit mijn werk, dat het 2e ding wat ik in mijn handen krijg na de deurknop, mn JP is, en er zeker wel uitkom!

Toppie!

Back