Wat is er béter dan een minimoog? Rara

En de reissue is gewoon een hele goede synth, degelijk gebouwd, goeie sound , fijne layout en inderdaad weer dichter bij het orgineel qua sound. Ik denk een van de beste"cloons/ nabouw " op dit moment.

Ziet er uit als een gezellig avondje!
Vind het moeilijk de verschillen te horen. Maar het is evident dat die er zijn, van de re-issue zullen de componenten allemaal binnen spec zijn, en waarschijnlijk een kleinere afwijking (tolerantie) hebben. De meeste componenten in de oude exemplaren zullen een ruimere tolerantie hebben toen ze nog nieuw waren, en inmiddels een nog grotere afwijking hebben. Maar het kan zeker bijdragen aan de klank, eigenlijk zou je zo'n mooi klinkende Mini eens helemaal uit elkaar moeten halen en alle componenten nameten :D

Wat ik na gisteravond een boeiende vraag vind: Minimoog D re-issue of Voyager Old School? Ik denk dat Leo beiden gehad heeft, die heeft hier misschien iets over te melden? De re-issue heeft natuurlijk mee dat hij nog een pak meer op een Minimoog lijkt dan de OS dus de beleving is nog dichter bij het origineel.

Zoveel lijkt de OS helaas niet op de Mini - het verschil tussen een OS en reissue is m.i. groter dan origineel en reissue.

De D is gebleven, de OS heeft een ander forumlid blijgemaakt. Maar een D in de verpakking van een OS zou voor mij het mooiste zijn.

Laat anders even weten wanneer er weer zo'n avond is, dan neem ik mijn 2XXX ook mee :)

Ik zie dat je thuis woont, ik ook, dus dat moet makkelijk te regelen zijn! :D

Een volgende avond zou ik graag op een ander merk/model focussen. Lekkere reis door synthland.

die OS vond ik maar een rare poging om de mensen tegemoet te komen die de voyager geen echte minimoog vonden.

uiteindelijk ben ik ook geen grote voyager fan, maat het is wel een voyager en in die zin een prime synthesizer.
de model d (ook de nieuwe) is gewoon goede andere koek. die OS is wat mij betreft vlees noch vis. je haalt een hoop moois en functioneels van de voyager af en je hebt nog steeds geen oude organische minimoog waar de kenners op hadden gehoopt.

volgende project: oude EMS London vs nieuwe EMS Cornwall ?

Dat is een trapje te hoog
Financieel :-)

ik vraag me wel eens af wie er zo'n nieuwe heeft. ik weet dat Demian heel lang opd e lijst heeft gestaan.

een enkele keer heb ik zo'n wachtlijster meteen (of na een paar maanden) zijn nieuwe synthi zien aanbieden voor 2,5 of 3 keer de prijs van robin wood.

ik heb m nog nooit gezien of gehoord, in het echt.

en gek genoeg misschien, ik zou er ook geen 8 of 9000 voor overhebben (heb ik de a voor gezien), maar voor een oude - over waanzin gesproken!

Ik sta nog steeds op de wachtlijst, als het meezit zou ik hem in augustus moeten kunnen verwachten. (Maar ik ga uit van latere levering.)
'T zou tevens de laatste synthi A zijn die ooit nog geleverd wordt. Ben overigens niet van plan om hem te verkopen, ik vraag me wel af of ik er nog modificaties op moet laten doen of dat ik trouw aan het origineel wil blijven er mee.

ik zou in ieder geval de meest gebruikelijke mods erop laten zetten (buffering matrix vcoinput, sync, filter18/24db switch etc ). maakt het leven een stukje prettiger :-)

Ik sta nog steeds op de wachtlijst, als het meezit zou ik hem in augustus moeten kunnen verwachten. (Maar ik ga uit van latere levering.)

:D:D buitenkans, ik hoop voor je dat het doorgaat en dan heb je het ook wel verdiend.
ik had toen geen zin in gedoe met een cheque, vond het maar een lastige constructie en ben sowieso meer van de korte termijn.

toevallig heb ik net een oudje gehaald en ik zit ook te twijfelen: mods of niet. 1 reden om het voorlopig niet te doen, is dat ik stevig door mijn geld heen ben nu. maar dan nog. ik heb een aantal geweldig goed gemodde (Artefacts!) EMS-sen gehad, inderdaad met temp balance mod, oscillator sync, buffered matrix, osc3 lo/hi, enzovoort - maar origineel heeft ook wat.
1v/octaaf, so what? als je ff achter zo'n synthi zit vergeet je dat er oktaven en andere conventies bestaan ;) filter mod heb ik nooit gehad of gezien. ik heb nu een mk2 en als het mogelijk is een mk1 filter eraan toe te voegen, zou me dat heel welkom zijn - want die vind ik nog leuker klinken.

2 mods (die onzichtbaar kunnen, met push-pull potmeters) die ik wel wil laten doen als er weer geld is, zijn oscillator sync en trapezoid invert. dat voegt echt wat toe aan de mogelijkheden qua sound.

super joh, zo'n nieuwe synthi!

'T zou tevens de laatste synthi A zijn die ooit nog geleverd wordt. Ben overigens niet van plan om hem te verkopen, ik vraag me wel af of ik er nog modificaties op moet laten doen of dat ik trouw aan het origineel wil blijven er mee.

Ik vind het tof dat ie nog gemaakt wordt, maar van die cottage producenten vraag ik me wel af wat ze nou eigenlijk heel de dag doen. Op het basgitaarforum had iemand bij Alembic een bas gekocht, en dat duurde en duurde. Bij EMS hetzelfde. Hij heeft zijn orderboek goed vol, dus je kunt heel goed voorspellen hoeveel je van alle zaken nodig hebt, bouw ze in runs van 10 en mensen krijgen binnen afzienbare tijd hun product. Voor hemzelf is het ook tamelijk risicovol, als er ineens iets een stuk duurder wordt is ie de sjaak.
Ik kan me voorstellen dat sommige van de halfgeleiders heel schaars worden, maar eigenlijk wil je die dan op de plank hebben liggen voor iemand een order plaatst, ik vraag me af hoe ie dat nu doet.
Afijn, enorm OT.

hij is inmiddels ook al op leeftijd...
tijd voor een verse knaap die de boel gaat nabouwen...misschien uli ?

Back