Funk / hiphop edit

Nightly Build

Go for what you know
Aan de slag geweest met een oud favoriet Hip-Hop nummer
Voorzien van een funk-beat. Voor de liefhebbers:

https://soundcloud.com/r-dee-nl/dedicated-r-dee-mix

Dik man. Betere beat dan orginineel wat mij betreft maar ben een funk en Horn stabs liefhebber

Klinkt zeker niet verkeerd, maar vind het niet echt bij de tekst passen.. Denk dat het instrumentaal nog mooier zou zijn.

Goeie funk! Hoe heb je die beat gemaakt?

Dank :) In Ableton Live gemaakt. Het is een combinatie van een breakbeat loop van Allen Toussaint die ik nauwelijks gechopped heb en funk samples uit een oud seventies funk nummer van The San Francisco TKOS.

Dank :) In Ableton Live gemaakt. Het is een combinatie van een breakbeat loop van Allen Toussaint die ik nauwelijks gechopped heb en funk samples uit een oud seventies funk nummer van The San Francisco TKOS.
Bedankt voor de info. Waar haal jij tips voor samples vandaan? Ik van whosampled.com (en van Public Enemy nummers). En van de LP reeks "Ultimate breacks and beats". Ik ken Allen Toussaint eigenlijk alleen van het origineel van 'Happiness' (Pointer Sisters).

Laatst gewijzigd:
Ik haal samples voornamelijk uit mijn eigen iTunes library en uit mijn vinyl collectie.
Ik heb veel oude funk en soul.

lekker jaren 80 style zo deed E-life het ook nog jaren geleden
Ik heb alle hip hop samlpes cd's nog steeds bewaard altijd handig nog deze tijd te gebruiken
Hoe heette die sample CD's? Ik ben gek op dat soort CD's. Ik heb op mp3 de hele serie "Ultimate breaks and beats". Staat barstensvol met de allerbeste Funk.

Lekkere flow heb je erin gebracht. Enige wati k nog mooi zou vinden, is als je de bass een keertje naar 4 en 5 laat lopen tijdens een fill. Maar verder prima dit :okdan:.

Klinkt zeker niet verkeerd, maar vind het niet echt bij de tekst passen.. Denk dat het instrumentaal nog mooier zou zijn.

Ik ben het eerlijk gezegd wel met je eens
Ik had eerst de beat gemaakt en zocht er later een acapalla bij
Deze vocals paste het beste wat flow betreft maar het gaat over dierbaren die ze verloren zijn dus daar past eigenlijk beter iets melancholisch bij, zoals het origineel

Ik ga denk ik toch nog eens luisteren of ik geen betere acapella voor deze beat kan vinden

Back