quifster
Gepokt en gemazeld
Origineel geplaatst door Nerve
Ja hallo zeg. Hoever kan je naast elkaar praten. Als je wil flamen, doe dit dan via pb, want ik zie hier maar 1 persoon 'de bink uithangen'. Ik ben er HELEMAAL niet uit, ik heb nog altijd info nodig betreffende het belangrijkste, zijnde de geluidskwaliteit. De enige die hier geprobeerd heeft te antwoorden is Roonan, waarvoor dank, alleen ben ik niet 100% akkoord: op het moment dat je effectief sampelt zit je toch met een DA conversie, dus dan stap je toch uit de digitale loop, niet ? Ik NEIG inderdaad zwaar naar softsampler, maar als het met de geluidskwaliteit niet goed zit blijf ik bij het oude.
In ieder geval, zeer spijtig betreffende al die onvolwassen reakties, ik vroeg gewoon info en nu word ik geflamed, en mijn thread wordt naar een PC-Mac discussie gehijacked. TOPPIE!![]()
volgens mij lok je al deze reakties zelf uit door je nogal assertieve manier van posten. Je openingspost zegt al genoeg denk ik persoonlijk.
maar goed, het gaat uiteindelijk om je vragen dus bij deze dan maar een serieus antwoord:
dit klopt wel. elke filter is geprogrammeerd volgens zijn eigen algoritme. het hangt ervan af wat je persoonlijk aanstaat. De waldorf cutoff filters in halion 2 worden bijvoorbeeld door veel mensen goed gevonden. Ik persoonlijk vind de filters van Native Kontakt veel beter. Hier zul je dus naar moeten luisteren welke jou meer aanspreekt.Soms lees ik wel eens dat een Akai toch 'anders' klinkt dan een geluidskaart, en dat de filters in softsamplers te 'digitaal' klinken (die van Akai zijn ook digitaal maar best wel goed). Wat is hiervan aan ?
Met betrekking tot de keuze van een geluidskaart geldt hetzelfde, als je alleen maar standaard fabriekslibrary's gebruikt zoals akai sample cd's dan maakt de geluidskaart niet zoveel uit inderdaad. tijdens het renderen van je song wordt toch de interne da routines gebruikt van je sequencer. Als je zelf opnames maakt dan maakt het wel degelijk uit. Afhankelijk van hoe je werkt kun je dan kiezen voor meerdere methoden om je inputs aan te sluiten. Hier moet je dan eerst een keuze in maken. Je kan bijvoorbeeld kiezen voor een ongebalanceerde line in om je samples mee op te nemen. Of je gaat volledig digitaal via ADAT of SP/DIF.
Mogelijkheden te over dus.
Ik zelf werk met Native Instruments Kontakt en ik vind het fantastisch werken.
succes met je keuzes

)