Hard of Soft ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Nerve
Ja hallo zeg. Hoever kan je naast elkaar praten. Als je wil flamen, doe dit dan via pb, want ik zie hier maar 1 persoon 'de bink uithangen'. Ik ben er HELEMAAL niet uit, ik heb nog altijd info nodig betreffende het belangrijkste, zijnde de geluidskwaliteit. De enige die hier geprobeerd heeft te antwoorden is Roonan, waarvoor dank, alleen ben ik niet 100% akkoord: op het moment dat je effectief sampelt zit je toch met een DA conversie, dus dan stap je toch uit de digitale loop, niet ? Ik NEIG inderdaad zwaar naar softsampler, maar als het met de geluidskwaliteit niet goed zit blijf ik bij het oude.

In ieder geval, zeer spijtig betreffende al die onvolwassen reakties, ik vroeg gewoon info en nu word ik geflamed, en mijn thread wordt naar een PC-Mac discussie gehijacked. TOPPIE! :okdan:

volgens mij lok je al deze reakties zelf uit door je nogal assertieve manier van posten. Je openingspost zegt al genoeg denk ik persoonlijk.

maar goed, het gaat uiteindelijk om je vragen dus bij deze dan maar een serieus antwoord:

Soms lees ik wel eens dat een Akai toch 'anders' klinkt dan een geluidskaart, en dat de filters in softsamplers te 'digitaal' klinken (die van Akai zijn ook digitaal maar best wel goed). Wat is hiervan aan ?
dit klopt wel. elke filter is geprogrammeerd volgens zijn eigen algoritme. het hangt ervan af wat je persoonlijk aanstaat. De waldorf cutoff filters in halion 2 worden bijvoorbeeld door veel mensen goed gevonden. Ik persoonlijk vind de filters van Native Kontakt veel beter. Hier zul je dus naar moeten luisteren welke jou meer aanspreekt.

Met betrekking tot de keuze van een geluidskaart geldt hetzelfde, als je alleen maar standaard fabriekslibrary's gebruikt zoals akai sample cd's dan maakt de geluidskaart niet zoveel uit inderdaad. tijdens het renderen van je song wordt toch de interne da routines gebruikt van je sequencer. Als je zelf opnames maakt dan maakt het wel degelijk uit. Afhankelijk van hoe je werkt kun je dan kiezen voor meerdere methoden om je inputs aan te sluiten. Hier moet je dan eerst een keuze in maken. Je kan bijvoorbeeld kiezen voor een ongebalanceerde line in om je samples mee op te nemen. Of je gaat volledig digitaal via ADAT of SP/DIF.

Mogelijkheden te over dus.

Ik zelf werk met Native Instruments Kontakt en ik vind het fantastisch werken.

succes met je keuzes

Ja hallo zeg. Hoever kan je naast elkaar praten. Als je wil flamen, doe dit dan via pb, want ik zie hier maar 1 persoon 'de bink uithangen'. Ik ben er HELEMAAL niet uit, ik heb nog altijd info nodig betreffende het belangrijkste, zijnde de geluidskwaliteit. De enige die hier geprobeerd heeft te antwoorden is Roonan, waarvoor dank, alleen ben ik niet 100% akkoord: op het moment dat je effectief sampelt zit je toch met een DA conversie, dus dan stap je toch uit de digitale loop, niet ? Ik NEIG inderdaad zwaar naar softsampler, maar als het met de geluidskwaliteit niet goed zit blijf ik bij het oude.

In ieder geval, zeer spijtig betreffende al die onvolwassen reakties, ik vroeg gewoon info en nu word ik geflamed, en mijn thread wordt naar een PC-Mac discussie gehijacked. TOPPIE! :okdan:

beste nerve, je werkt hier de mensen op hun nerves blijkbaar.
Maakt niet uit want we zijn hier allemaal een beetje getikt (behalve ik).

Oke, het maakt me niet uit of hier al genoeg over is geluld dus probeer ik jou nog even te helpen.

komt die:

Wat voor muziek maak je?

Akai S3000 heeft echt geen goede convertors in vergelijking met een rmekaart bij.
Sterker nog ze zijn gewoon slecht.

Maar als jij dance maakt en over gaat stappen naar een software sampler/rme kaart ga je dat "shit" geluid missen.

Ik heb pas geleden nog een akai S1000 aangeschaft en ik had al een s3000xl en mpc2000.

Ben je op zoek naar gemakkelijkheid dan is software de juiste keuze behalve als het je gaat om dat rauwe dance geluid.

zo duidelijk?

succes

Dat is dus niet waar.
Jij wordt nu afgeserveerd op je nogal op mij overkomende uit de hoogte klinkende zin " maar vastlopen van PC's is zwaar overroepen door mensen die hun PC niet kunnen configureren"
Fijn voor je dat je zo'n een expert bent in in het configureren van PC's maar hele volksstammen zijn dat niet.;)
Als je zo'n opmerking plaatst kan je commentaar verwachten.
Dan had je het maar iets subtieler moeten brengen.
Was niet de bedoeling om je te flamen wat het ook in godsnaam moge betekenen..
Ik vind jouw reactie zelf nogal een beetje pieterpeuterig. :o:
Want wie begon hier nu zelf met zo'n zichzelf overroepende zin te plaatsen. :D
Mijn keuze is allang gemaakt in het verleden en dat is toch een PC. einde discussie.

Ja hallo zeg. Hoever kan je naast elkaar praten. Als je wil flamen, doe dit dan via pb, want ik zie hier maar 1 persoon 'de bink uithangen'.

Wie begint er hier vervelend???, als jij je zo volwassen voelt laat dat dan ook merken in je reacties.......je werkt mij (en schijnbaar meer forumleden) in ieder geval behoorlijk op mijn NERVES......

ey komediant,... jij hebt je naam "nerve" ook ni gestolen
so, ik dacht dat ik soms arro over kwam... een beetje dimmen kan ook wel.

iig de kwaliteit van soft samplers is even goed dan de hard samplers. een 1 is een 1 & een 0 blijft een 0. Wat zowel varieerd bij soft & hard zijn de filter & fx algoritmes... oftewel zijn ze jou smaak oftewel ni.
Wat wel in geluidskwaliteit een rol speelt zijn zoals olaf reeds zij de DAC's.. ik ben het dan ook ni helemaal eens met roonan omdat jou referenties nog steeds uitgaan naar de DAC's... m a w als je slechte dacs hebt zal je ook afmixen op slechte dacs (zelfs als je aan het masteren bent.. duh) & zal je niet "écht" horen wat er met die 110011100001101010100 gebeurt.

wat betreft die Z4 kan je beter een S5000 in huis halen. Leg voor de grap de technische specificaties van de 2 eens naast elkaar... lopen pronken met 96khz samplers allemaal ok... maar bespaar dan in gods naam ni op de de kwaliteit van componenten :erm:

Origineel geplaatst door C-Code
Wie begint er hier vervelend???, als jij je zo volwassen voelt laat dat dan ook merken in je reacties.......je werkt mij (en schijnbaar meer forumleden) in ieder geval behoorlijk op mijn NERVES......
Mensen....

On topic blijven.. Ik ga dadelijk de troep er weer tussenuit gooien.

snif..ik dacht dat mijn atnwoord toch echt wel serieus was.....ik bedoel nl hetzelfde als Errol hierboven al aangeeft: elke sampler, of ie nou hardware, software of poepware is, heeft z'n eigen sound....dat komt door de DAC's die worden ingezet, maar ook door de interpolatie, pitch en filter algoritmes..... aan jou de keuze welke van de opties "goed" voor jou klinkt..... natuurlijk kan je altijd de klank behoorlijk bijsturen, met hardware of software...dus je zit er nooit helemaal aan vast, denk bv aan een buizen-preamp, of een bitcrusher.....

qua gebruiksvriendelijkheid gaat er idd nix boven een software sampler met z'n grote scherm en z'n toetsenbord, muis en hardeschijf van 2020302323 terrabytes....

Olaf

Origineel geplaatst door Errol
beste nerve, je werkt hier de mensen op hun nerves blijkbaar.
Maakt niet uit want we zijn hier allemaal een beetje getikt (behalve ik).

Ik heb mijn naam niet voor niets gekozen. Trouwens, als je mijn 'arrogante' uitspraken met een snuifje zout neemt val ik best wel mee zegt men ;)

Origineel geplaatst door Errol

Oke, het maakt me niet uit of hier al genoeg over is geluld dus probeer ik jou nog even te helpen.

komt die:

Wat voor muziek maak je?

Akai S3000 heeft echt geen goede convertors in vergelijking met een rmekaart bij.
Sterker nog ze zijn gewoon slecht.

Maar als jij dance maakt en over gaat stappen naar een software sampler/rme kaart ga je dat "shit" geluid missen.

Ik heb pas geleden nog een akai S1000 aangeschaft en ik had al een s3000xl en mpc2000.

Ben je op zoek naar gemakkelijkheid dan is software de juiste keuze behalve als het je gaat om dat rauwe dance geluid.

zo duidelijk?

succes

Hey bedankt, hier heb ik wat aan! Zal mijn sampler dus maar houden, want het gaat inderdaad om House (dance is zo'n lelijk woord, hier in Belgie is dance = trance :gaap: )

Ik heb mijn naam niet voor niets gekozen. Trouwens, als je mijn 'arrogante' uitspraken met een snuifje zout neemt val ik best wel mee zegt men ;)

Hey bedankt, hier heb ik wat aan! Zal mijn sampler dus maar houden, want het gaat inderdaad om House (dance is zo'n lelijk woord, hier in Belgie is dance = trance :gaap: )

en nu ga ik het lastig voor je maken, er zijn ook genoeg house-producers die tegenwoordig heel veel vets met software samplers maken..... en daar komen we weer: het gaat om de schilder, niet om de kwast..of zoiets... ;)

ik denk dat je zelf de beslissing moet nemen....waarom download je niet eens de demo van bv Kontakt of Halion en probeert en vergelijkt, dan kan je zelf beslissen of je je akai in de verkoop kan gooien of niet....van Olav Basoski weet ik dat ie z'n Akai sampler toch maar heeft gehouden, *naast* software...

Heh

Heh

Ik zie dat ik al veel nieuwe vriendjes gemaakt heb ;-)

Alvast mijn excuses op de manier waarop ik mezelf geintroduceerd heb, dit is echter een trademark van me. Moet wel zeggen dat er enkele wel als de wolven bij waren om recht van antwoord te geven.

Wat die PC uitspraak betreft, ik zit zelf in de IT-sector en ben bijgevolg dikwijls voor de vrienden de JanLul die hun PC mag komen rechttrekken omdat ze er 3 versies van Kazaa en Soulseek, 25 Gator spywares, en 2 outlook-virussen op hebben draaien. Dit kost me telkens 3 tot 4 uur om zo'n bak recht te trekken, als dat al nog mogelijk is. Vandaar enige frustratie hieromtrent en Mac is wel een zeer goedkoop argument in dit geval. Als je nauwelijks opties voor je hardware voorziet en 10x minder populair bent, is het ergens wel logisch dat je ook 10x minder virussen en problemen veroorzaakt.
Wat Mac betreft is het ook niet allemaal rozegeur en maneschijn, ik hoor bvb bijzonder veel klachten over shit-support...

Als je je PC wil gebruiken voor muziek, moet je hem strippen van alles wat overbodig is (services, plugins, whatever) en hem ook niet gebruiken om te gamen of te surfen. Doe dit op een andere machine of partitie. 90% van die zogenaamde PC problemen zullen ineens verdwenen zijn.

Soit, ik hoop dat we in de toekomst iets beter overweg kunnen...

No hard feelings van mijn kant.

Re: Heh

Re: Heh

Ik zie dat ik al veel nieuwe vriendjes gemaakt heb ;-)

Alvast mijn excuses op de manier waarop ik mezelf geintroduceerd heb, dit is echter een trademark van me. Moet wel zeggen dat er enkele wel als de wolven bij waren om recht van antwoord te geven.

Soit, ik hoop dat we in de toekomst iets beter overweg kunnen...

No hard feelings van mijn kant.
Ook geen hard feelings van mijn kant, maar ik sluit deze thread.

Mocht je meer informatie nodig hebben dan begin maar een nieuwe thread met nuttige info.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back