Workstation voor wat kleiner budget

cream

Ouwe rot
Ik wil een workstation voor in de woonkamer om snel wat ideeen kwijt te kunnen. Wat zouden jullie me aanrade n voor rond de 4 a 500 euro? Mooie sounds is leuk maar ik ga toch alles opnieuw inspelen. Makkelijke sequencer om snel wat op te nemen heeft voor mij meer waarde.

Tweedehands macbook, garageband en een masterkeyboard?

Thanks, dat zou idd kunnen
[Edit] hee dat is gek vanuit mn gmail verwijst jouw link naar de mo6 ipv de mox6..een hele andere advertentie.

Voor de kinderen gekocht:
24 inch iMac (groot scherm is must, geen triton of macbook) 150€
Logic 9 50€
D10 (goede toetsenplank) 60€
OK, je hebt een plankje of VESA beugel nodig, maar het ziet er mooi uit. Die D10 is heel strak ook. Niet zo'n plastic monster.

Ik vind tegenwoordig dat er mensen zijn met heel dwaze vragen.... Ik kan dan enkel een mooie hollandse molen-puzzel adviseren van maar maximaal 50 stukjes. Stel dat het te moeilijk zou worden....

Alesis Fusion 6HD... samples + VA + FM + nog wat modeling.
Voordelen: megaveel polyfonie.. veel samples voor te vinden... fijn klavier :)

Sequencer werkt ok.. maar haalt het bij lange na niet bij een Motif bv.. even snel een maatje inserten kent ie niet..

Had een tijdje terug dit dingetje ermee opgenomen..
Drums kwamen alleen wel uit een andere sampler die tevens als sequencer diende.. maar had nog een berg polyfonie over. :)
Had via de extra outs wat fx en eq toegepast.. en totaalmix zat een multi-band compressor op.

Ik had rond de 300 euro betaald voor n exemplaar in mooie staat vorig jaar.. redelijk betaalbaar dus. :)

Laatst gewijzigd:
Ligt er helemaal aan wat je wilt, en wat voor muziekstijl je wilt maken. Sinds de Atari ST met Cubase ben ik niet meer zo'n fan van ingebouwde sequencers. Aan de andere kant heb ik een paar Korg Tritons waar ik prima mee kan werken. Erg fijne klavieren, zowel de lichte als de 88 gewogen toetsen versie(al is die misschien wat groot voor in de woonkamer...) en een gebruiksvriendelijke sequencer met touch screen, in mijn ogen makkelijker dan de meeste Yamaha's.
Dat gezegd hebbende zou ik nu als ik zaken voor jouw doel nieuw moest aanschaffen waarschijnlijk voor een ipad met cubase/garageband gaan en een los klavier. De instrumenten in garageband voor de ipad klinken vele malen beter dan de meeste workstations. Verder heeft Korg ook nog leuke apps. Een goedkope laptop met een wat oudere versie van Reason is ook helemaal top.

Ik vind tegenwoordig dat er mensen zijn met heel dwaze vragen.... Ik kan dan enkel een mooie hollandse molen-puzzel adviseren van maar maximaal 50 stukjes. Stel dat het te moeilijk zou worden....

Mijn vraag was helderder dan jouw dwaze antwoord.

Alesis Fusion 6HD... samples + VA + FM + nog wat modeling.
Voordelen: megaveel polyfonie.. veel samples voor te vinden... fijn klavier :)

Sequencer werkt ok.. maar haalt het bij lange na niet bij een Motif bv.. even snel een maatje inserten kent ie niet..

Had een tijdje terug dit dingetje ermee opgenomen..
Drums kwamen alleen wel uit een andere sampler die tevens als sequencer diende.. maar had nog een berg polyfonie over. :)
Had via de extra outs wat fx en eq toegepast.. en totaalmix zat een multi-band compressor op.

Ik had rond de 300 euro betaald voor n exemplaar in mooie staat vorig jaar.. redelijk betaalbaar dus. :)

Kijk thanks. Die had ik nog niet gezien..

Ligt er helemaal aan wat je wilt, en wat voor muziekstijl je wilt maken. Sinds de Atari ST met Cubase ben ik niet meer zo'n fan van ingebouwde sequencers. Aan de andere kant heb ik een paar Korg Tritons waar ik prima mee kan werken. Erg fijne klavieren, zowel de lichte als de 88 gewogen toetsen versie(al is die misschien wat groot voor in de woonkamer...) en een gebruiksvriendelijke sequencer met touch screen, in mijn ogen makkelijker dan de meeste Yamaha's.
Dat gezegd hebbende zou ik nu als ik zaken voor jouw doel nieuw moest aanschaffen waarschijnlijk voor een ipad met cubase/garageband gaan en een los klavier. De instrumenten in garageband voor de ipad klinken vele malen beter dan de meeste workstations. Verder heeft Korg ook nog leuke apps. Een goedkope laptop met een wat oudere versie van Reason is ook helemaal top.

Ipad met klavier blijft ook nog redelijk compact ook inderdaad. Thanks. ook een kanshebber.
:okdan:

Ipad met klavier blijft ook nog redelijk compact ook inderdaad. Thanks. ook een kanshebber.

Als je iets in combi met de ipad wilt dan is een casio xw-g1 misschien wat voor je?
Ze gaan er nu uit maar bij musicstore.de verkopen ze de oude vooraad nog voor 299.
Je kan er van alles op aansluiten tot en met een extra oscillator maar ook je ipad bijv er is ook een ipad app voor diepere synthese voor het synth gedeelte, step sequencer erop en sampler.

Rolandn Korg en Yamaha werken heel verschillend qua sequencer. Welke bevalt je het meest, dat moet je eerst zien uit te vogelen.

Bij Korg kan de Kross 61 iets zijn.

Back