Live: wat zijn die bewegende lichtjes?

olafmol

[EXPANSIONS]
bij live-optredens zie je vaak dat de gitarist/bassist een apparaatje in hun rack hebben met daarin lichtjes die horizontaal heen en weer bewegen....vaak staan ze stil en dan ineens beginnen ze naar links of rechts te bewegen....beetje zo'n knight-rider effect..wat zijn dat voor dingen? noise gate ofzo?

8o) Dat zijn groupie scanners natuurlijk! 8o)

Geen idee maar ik vraag het me ook af.

-C-

Re: Live: wat zijn die bewegende lichtjes?

Origineel geplaatst door olafmol
beetje zo'n knight-rider effect..wat zijn dat voor dingen?
het IS de knight-rider.... ;)

Bedoelen jullie zo'n dB-display ????

U weet wel, zo'n instelbare (en dus nutteloze) lampjesfabriek in 19"-formaat.

Feedback heeft er toevallig 1 op hun site staan van dab.

Origineel geplaatst door gemmetje
Bedoelen jullie zo'n dB-display ????

U weet wel, zo'n instelbare (en dus nutteloze) lampjesfabriek in 19"-formaat.

Feedback heeft er toevallig 1 op hun site staan van dab.

nee.....de beweging van de lichtjes lijkt niet echt te corresponderen met het geluid ofzo...ook als er niemand speelt zie je soms ineens die lampjes naar links of rechts bewegen..

Ontvanger van draadloos gevalletje dan ofzo ???
khep er wel es 1 gezien die ook lampjes had. (was sennheiser geloof ik)

'n behringer compressor heeft ook hele rijen ledjes die de meest vage dingen doen.

nee tis absoluut geen compressor ofzo.... daarvoor doet ie van alles terwijl er compleet geen geluid is enzo.... zou best wel es een ontvanger/zender kunnen zijn..... het is een horizontale rij van ledjes ofzo...en meestal staat het lampje stil, maar soms beweegt ie ineens snel naar links of rechts, stopt dan ff, beweegt stukje terug, etc.

okee, maar dan snap ik het nut niet echt van freakende lampjes op 'n stemapparaat........

als het nou was dat zo'n ding real-time aangaf hoe het zit met de stemming van je gitaar, kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar olaf geeft zelf al aan dat dat ding het ook doet als er niet gespeeld wordt..........

maar 't knipperde ook als er GEEN noot werd gespeeld, zoals olafmol zei. dus ik heb geen idee wat het dan wel kan zijn...

Origineel geplaatst door ProtoHuman
maar 't knipperde ook als er GEEN noot werd gespeeld, zoals olafmol zei...

er knippert nix.....het lampje brand gewoon strak..maar beweegt soms ineens helemaal naar links of rechts.... idd ook als er nix gebeurd....ik kan tenminste nooit een verband zien/horen tussen geluid en die beweging

Origineel geplaatst door ProtoHuman
maar tuners heb je niet echt meer nodig tijdens het optreden, toch?

ik KEN gitaristen die zo gods-gruwelijk-snoeihard aan de snaren trekken dat ze om de 5 minuten kunnen stemmen.........

En wanneer heeft een gitarist tijd om zijn gitaar te stemmen? juist, als er niet gespeeld wordt! Als je niks hoort terwijl je die lampjes ziet bewegen wil dat nog niet zeggen dat er geen snaar wordt aangeslagen. De fader kan ook gewoon dicht staan.
lijkt mij.

Origineel geplaatst door Traxopia
En wanneer heeft een gitarist tijd om zijn gitaar te stemmen? juist, als er niet gespeeld wordt! Als je niks hoort terwijl je die lampjes ziet bewegen wil dat nog niet zeggen dat er geen snaar wordt aangeslagen. De fader kan ook gewoon dicht staan.
lijkt mij.
tis wel leuk als je het stemmen zelf ook hoort lijkt me. Bovendien hoor je tussen de nummers gitaristen toch vaak zat ff wat 'loze' noten aanrammen?

lijkt mij.

jaaaa, okee, maar dat ZIE je dan wel, als 'n gitarist staat te stemmen.
tenzij ze gisteren ineens de zelf-stemmende gitaar hebben uitgevonden......

lijkt mij.

die dingen bewegen ook als de gitaar netjes in de standaard staat..

Back