Live: wat zijn die bewegende lichtjes?

dusssss.....

òf een zender/ontvanger
òf een nutteloos looplicht voor de ruig

of zijn er nog meer smaken ?

Origineel geplaatst door gemmetje
dusssss.....

òf een zender/ontvanger
òf een nutteloos looplicht voor de ruig

of zijn er nog meer smaken ?
zouden 't ook effectenbakken kunnen zijn. Er zijn namelijk van die dingen die uit een audiosignaal het ritme kunnen oppikken. Natuurlijk zit er dan een lampje in die vrolijk gaat mee knipperen.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
zouden 't ook effectenbakken kunnen zijn. Er zijn namelijk van die dingen die uit een audiosignaal het ritme kunnen oppikken. Natuurlijk zit er dan een lampje in die vrolijk gaat mee knipperen.

Knipperen die dingen door dan, als er geen muziek meer klinkt ???
Lijkt me onwaarschijnlijk...

Origineel geplaatst door ProtoHuman

jamaar jamaar....ze doen ook van alles als er niet gespeeld wordt

Dat soort lampjes blijven meestal gewoon doorknipperen. Als ze eenmaal het aantal BPM hebben, dan blijft die lichtkermis lurken...

100% zeker dat het die korg tuners zijn. De oude modellen waren zilver en hadden een wat meer rechte 'looplicht'.
De gitaar loopt permanend door de tuner, zodat de gitarist niet steeds z'n kabels hoeft om te pluggen en dus snel kan stemmen. Als hij aan het spelen is kan de tuner het niet precies meer volgen en gaat alle kanten op. Op de luxere modellen zat ook nog een stroboscoop mode.

Origineel geplaatst door olafmol
nee.....de beweging van de lichtjes lijkt niet echt te corresponderen met het geluid ofzo...ook als er niemand speelt zie je soms ineens die lampjes naar links of rechts bewegen..

dat is de ( auto ) tuner van de gitaar
Korg heeft die bv eentje:

lrg_DTR1000.jpg

Geweldig, ik snap het helemaal, alleen 1 ding niet:

Waarom branden/veranderen er lampjes op zo'n tuner als de gitaar netjes in z'n standaard staat ?????

misschien reageert ie wel op 't vele geluid uit de omgeving, waardoor de snaren ook gaan trillen??? (gokje :confused: )

Origineel geplaatst door gemmetje
Geweldig, ik snap het helemaal, alleen 1 ding niet:

Waarom branden/veranderen er lampjes op zo'n tuner als de gitaar netjes in z'n standaard staat ?????

oppikken van frequenties ?

mee resoneren ?

maar het zijn zeker tuners .. kan niet missen
vooral als iemand een slide maakt gaat ie flink naar rechts of naar links

Origineel geplaatst door Inflexus
100% zeker dat het die korg tuners zijn.
En ik weet 100% zeker dat het een ontvanger is van een draadloos systeem. Die hebben twee kanalen, als hij switcht tussen twee kanalen zie je hem van links naar rechts gaan of andersom.

Ik heb er ook lang naar staan te kijken. Vooral bij funk bands. ;)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
En ik weet 100% zeker dat het een ontvanger is van een draadloos systeem. Die hebben twee kanalen, als hij switcht tussen twee kanalen zie je hem van links naar rechts gaan of andersom.

Ik heb er ook lang naar staan te kijken. Vooral bij funk bands. ;)

en ik weet zeker van niet.
Ik heb erg veel van beiden systemen verkocht jeroen, het zijn echt tuners

ik heb me er ook al eens over verwonderd wat het nu was.
mijn conclusie: een gitaartuner...

dat dat ding toevallig het hele optreden aanstaat heeft geen nut, maar je kunt m wel meteen gebruiken als je m nodig hebt, en daarom staat ie altijd aan.

makkelijk voor het stemmen tussendoor

Origineel geplaatst door bambamstudio
en ik weet zeker van niet.
Ik heb erg veel van beiden systemen verkocht jeroen, het zijn echt tuners

En ik weet bijna zeker van wel. Tis een ontvanger met "predictive diversity", die loopt de boel af te scannen welk v/d 2 signalen het best doorkomt en switched (op tijd) over naar de antenne met de beste ontvangst.

Back