Live: wat zijn die bewegende lichtjes?

dan mag jij mij het emrk vertellen dat dat heeft.
De meeste hebben niet eens 19" versies van hun ontvangers.

En daarbij komt nog dat de ontganvers van de zender zelden op het poduim staan maar bij de mixer.
Ook de zenderversterker staat zelden op het poduim

Ik heb het van wat PA gasten gehoord... maar goed... stel het is een tuner..

Waarom staat ie dan steeds bijvoorbeeld helemaal links en dan ineens helemaal rechts... Als het een tuner was dan zou ie de hele tijd (als je een losse snaar aanslaat) in het midden moeten staan. (automatische keuze welke snaar er gekozen is). Als je een fret aanraakt zou ie een beetje naar rechts moeten gaan.. E > E#...

Verder is het wel verrekte toevallig dat er dan vaak wireless gespeeld word.

Kan iemand eens op zo'n bak een deuntjes spelen. Gaat ie dan helemaal naar links en dan ineens naar rechts?
lrg_DTR1000.jpg

ik heb es gekeken naar die predictive diversity wireless dingen..de enige die ik kan vinden zijn van Shure, en dat zijn geen 19" racks met horizontale ledjes...ik denk dus dat het idd een tuner is...... volgens mij staan die lampjes ook meestal in het midden tijdens het spelen, maar bewegen ze ineens als er juist niet gespeeld wordt..dit kan verklaard worden door het oppikken van signalen door het element, van bv de monitors?

hmmm! :)

Ik weet het eigenlijk ook niet. Ik ga blind af op het woord van SjeFM! Master of da PA!

@ Bambam : okee, daar zit wat in.
Maar ik zat met (ongeveer) dezelfde gedachte als JohnnyBusca in m'n hoofd: tijdens het spelen zou íe dan niet stil moeten staan (tenzij je statische single-notes staat te spelen ?).

Origineel geplaatst door Soundtrooper
@ Bambam : okee, daar zit wat in.
Maar ik zat met (ongeveer) dezelfde gedachte als JohnnyBusca in m'n hoofd: tijdens het spelen zou íe dan niet stil moeten staan (tenzij je statische single-notes staat te spelen ?).

echt zoals ik zei: ook als er niets in zit krijgen ze het heen en weer.

Bij voerman hangt er eentje in een schilderijframe in de gang, die gaat ook constant op en neer.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik heb het van wat PA gasten gehoord... maar goed... stel het is een tuner..

Waarom staat ie dan steeds bijvoorbeeld helemaal links en dan ineens helemaal rechts... Als het een tuner was dan zou ie de hele tijd (als je een losse snaar aanslaat) in het midden moeten staan. (automatische keuze welke snaar er gekozen is). Als je een fret aanraakt zou ie een beetje naar rechts moeten gaan.. E > E#...

Verder is het wel verrekte toevallig dat er dan vaak wireless gespeeld word.

Kan iemand eens op zo'n bak een deuntjes spelen. Gaat ie dan helemaal naar links en dan ineens naar rechts?
lrg_DTR1000.jpg

als je nou een E aanslaat dan zal switched ie naar E, en kijkt ie naar de tune daarvan.
Als je dan ineens een A pakt dan zal die vanaf de E ineens helemaal naar rechts uitslaan omdat nou eenmaal helemaal niet past in frequentiebereik "'E".. heeft ie eenmaal de A herkend gaat ie volgens mij verder met zoeken naar de juiste toonhoogte bij de A.

bij akkoorden is ie helemaal de weg kwijt en doet ie zn best, maar slaat ie wel uit naar alle kanten omdat ie niet weet waar ie moet zoeken... ((?)

aldus mijn logische verklaring ;)

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Maar ik zat met (ongeveer) dezelfde gedachte als JohnnyBusca in m'n hoofd
Pas hier mee op! Voor je het weet.... :D

Maar goed. Ik ga het weer navragen, maar vrees dat we beide gelijk hebben! :)

Haha, dit lijkt verdacht veel op die looplampjesbakken die verder helemaal geen andere funktie hebben dan 'indruk maken'! Heb een paar maanden zo'n ding op een van de Duitse winkelsites gezien, maar weet helaas niet meer van welke producent of winkel dat was. Ze doen dus niets anders dan een beetje random lampjes laten knipperen !

het zijn bewegingsdetectoren!
de meeste vooruitstrevende gitaristen maken tegenwoordig gebruik van stereomonitoring en mbv dit apperaatje wordt opgevangen waar de gitarist zich op het podium bevindt ,wat dan precies zo wordt doorgegeven aan het monitorsysyteem. dus eenvoudig :beweegt hij /zij van links meer naar het midden van het podium of maakt hij/zij een of andere beweging dan kun je dat zien aan de bewegende lampjes

Origineel geplaatst door sunny pedaal
de meeste vooruitstrevende gitaristen maken tegenwoordig gebruik van stereomonitoring en mbv dit apperaatje wordt opgevangen waar de gitarist zich op het podium bevindt ,wat dan precies zo wordt doorgegeven aan het monitorsysyteem. dus eenvoudig :beweegt hij /zij van links meer naar het midden van het podium of maakt hij/zij een of andere beweging dan kun je dat zien aan de bewegende lampjes

je maakt 'n geintje........... :confused:

yeah right! ;) en hoe herkent ie dan wie daar over het podium loopt te bewegen? een band bestaat toch wel uit meer dan 1 persoon en die rennen door elkaar ;)_

niet iedereen heeft de middelen om zo'n geavanceerd systeem aan te schaffen. bij toetsenisten zie je ze bv erg weinig, die stoppen al hun poen in nieuwe keyboards

niet iedereen heeft de middelen om zo'n geavanceerd systeem aan te schaffen. bij toetsenisten zie je ze bv erg weinig, die stoppen al hun poen in nieuwe keyboards

Tuurlijk, en die rennen meestal ook niet over het podium heen.........

(of zijn er tegenwoordig ook quikloc's op wieltjes ?)

dan moet ik er ook maar een hebben, wat dat is helemaal te waus natuurlijk, al die lampjes

( :confused: )

Back