Live: wat zijn die bewegende lichtjes?

Het zijn inderdaad voor 200% zeker gitaar tuners. Ze blijven redelijk stilstaan als je voor langere tijd één snaar aanslaat, maar als je snel op je gitaar gaat spelen of je slaat akkoorden aan, dan kan het apparaat de tuning niet meer bijhouden en schieten de leds alle kanten op.

Na het lezen van allerlei onzin weet ik

10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000%

zeker dat het om een stem apparaat gaat.

Er staat een noot, de noot A links van het apparaat (das toch niet zo moeilijk).

Het is al helemaal geen predictive diversity, want een diversity moet het gewoon doen en niet voorspellen. Ja die goeie kope meuk doet het zogenaam voorspellen en dan voorspellen ze nog niets. :)

:doei:

Origineel geplaatst door Mostatic

Er staat een noot, de noot A links van het apparaat (das toch niet zo moeilijk).

Het is al helemaal geen predictive diversity, want een diversity moet het gewoon doen en niet voorspellen. Ja die goeie kope meuk doet het zogenaam voorspellen en dan voorspellen ze nog niets. :)

:doei:

Ja, Shure hè, is ook maar een brolmerk natuurlijk :duivels:

Dat apparaat op die foto is niet het feitelijke apparaat waar deze thread over werd gestart...
Is vanuit een duistere zaal ook moeilijk te zien, of er een A op een apparaat staat...

als het een tuner is dan geeft ie nooit een knight-rider effect...
of het lichtje blijft stilstaan, of hij schiet spastisch heen en weer.
maar nooit vloeiend!

EN DAN NU HET WERKELIJK ECHTE ANTWOORD

gewoon een inderdaad tuner.........en niets geen gedoe met ontvanger etc.

heb al jaren en nog steeds dat ding in mijn rack hangen als gitarist en synth freak...
Inderdaad door gerop aan je snaren en temp wissleingen op het podium kan je niet zonder !

Origineel geplaatst door cyan_circle
als het een tuner is dan geeft ie nooit een knight-rider effect...
of het lichtje blijft stilstaan, of hij schiet spastisch heen en weer.
maar nooit vloeiend!

Neem een elektrische gitaar, sla een noot aan met je ene hand, bend de snaar die je aanslaat met je andere hand of met de bender als die erop zit et voila, een instant knightrider effect op je tuner. :)

Origineel geplaatst door mono-poly
Jullie moeten potver gewoon naar de band luisteren
En niet geilen op alle gear die ze hebben :D
:) als er iemand met een spotlight heen en weer loopt te bewegen word je toch ook afgeleid :W

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Neem een elektrische gitaar, sla een noot aan met je ene hand, bend de snaar die je aanslaat met je andere hand of met de bender als die erop zit et voila, een instant knightrider effect op je tuner. :)

en dan een heel optreden lang? :D

ik ben trouwens gitarist en ik heb zelf zo'n tuner dus ik weet wel hoe die dingen eruit zien en werken. maar ik begreep dat het over een vloeiende knightriderachtige beweging ging, en die krijg je echt niet voor elkaar tijdens een optreden.

ja joehoe..er moet ook nog gegeten worden ;)

een tuner dus..ik kan weer rustig slapen...

trouwens, het is idd geen vloeiende beweging...ja de beweging zelf wel, maar het is idd plotseling en af en toe...

Origineel geplaatst door olafmol
trouwens, het is idd geen vloeiende beweging...ja de beweging zelf wel, maar het is idd plotseling en af en toe...
Volgens SjeFM zijn er ook van die ontvangers die dit doen. Vooral dat plotseling en af en toe. ( Als je toch elke 16de (of 8ste) een andere noot speelt dan flikkert ie toch constant... ) Ik ga zo'n tuner regelen en ram hem bij de eerst volgende meeting achter een 303.. We zullen het zien. :)

Hahaha, deze thread lijkt wel een soap!! inclusief de belangrijke 'cliffhangers'

meer meer meeeer!!

Origineel geplaatst door Arv
Hahaha, deze thread lijkt wel een soap!! inclusief de belangrijke 'cliffhangers'

meer meer meeeer!!

De tuner die gemod was vanwege flikkerende lampjes, bleek achteraf toch een ontvanger te zijn.
Deze bekentenis had toch wel enig gevolg, de andere gier op het podium keek daardoor voortaan met 'n scheef oog naar deze ontvanger. Het maakte niet uit, zolang de andere gier er maar niet achter kwam dat de tuner ook nog een niet-erkende nakomeling in een ander rack had zitten in de vorm van een tuner van behringer, aangezien dan voor iedereen duidelijk zou zijn dat deze tuner vreemdgegaan was.
Vanwege het dreigende overwerkt raken van deze tuner, als gevolg van continu vals spelen van de gitarist, zag de tuner zich genoodzaakt tot het nemen van middelen waarop hij continu door zou kunnen gaan.
Op het moment dat de tuner 'n fijne lijn voor zich neergelegd had, kwam er net een roadie aanlopen, en natuurlijk ook net die ene die het meeste hart voor z'n gier heeft en dus zeker niet accepteerd als deze gier zichzelf iets te kort doet. De tuner schrok en stamelde: ...............

wie volgt ?

Back