ik vind'm wat schel klinken aan de oren, je maakt goeie muziek, maar deze track kon ik minder goed pruimen.. kijk uit naar je volgende track
Gloomer,
Bedankt voor je feedback.
Deze valt ook wel een heel eind in de slooooow minimal ambient hoek....

Moet wel een beetje je ding zijn....
Het valt me op dat deze track (en eerdere ook) bij jou schel klinken. Deze track is wel heftig resonant, zeker op hogere volumes tegen het randje. Maar op mijn monitors en verschillende koptelefoons niet "schel". Als in "pijn aan je oren".
Opvallend genoeg had de LUFS meter ook moeite met deze track. Bij mijn referentie van -14 LUFS, -1 dBFS was ie VEEEEL te hard. Dus op het oor naar beneden bijgesteld. Nu volgens mij max -7 dBFS (forse headroom, maar ook wel een klein beetje te zacht) . Er zal dus toch wel iets in de frequentiecontent zitten dat niet helemaal goed door de K-Weighting wordt meegewogen.
Ben wel benieuwd waarom dat bij jou schel zo uitpakt. Luister je op neutrale monitors of koptelefoons? En bij welk volumes? Ben je gewoon erg gevoelig voor een bepaald frequentie gebied? Ik begreep uit eerdere reacties dat je ook een beetje een bass head bent
Of.....ligt het aan mijn ouwe oren.....die onvermijdelijk achteruit gaan in het hogere spectrum....

Ik hoor nog wel tot zo'n 15kHz. Maar of dit ook nog een beetje in evenwicht is over het spectrum?
Misschien moet ik daar zo langzamerhand een beetje rekening mee gaan houden
Misschien toch een beetje meer op een objectieve referentie gaan letten in plaats van alleen mijn oren.
Bijvoorbeeld de Pink noise curve (-3 bB/oct) en een Spectrum Analyzer (bijv. Voxengo SPAN of Blue Cat's FreqAnalyst).
http://www.soundonsound.com/techniques/mixing-pink-noise-reference