Hallo,
Situatie is als volgt:
Ik speel in een 3 koppige band, gitarist, zangeres en ik op toetsen.
Drums, bass, wat extra gitaarpartijtjes, achtergrondkoortjes en sfx zitten in de sequencer.
Voor ons laatste optreden hebben we een oude Fostex multitrack recorder gebruikt; hiermee kunnen we 8 kanalen uit sturen.
Voordeel:
- op onze in ear kunnen we alle kanalen in EQing en volume aanpassen;
- makkelijk voor de geluidsman aan de voorkant;
- niet afhankelijk van bijv. laptop met OS wat kan crashen.
Nadeel:
- Lomp ding;
- gebruikt veel inputs;
- Sommige kanalen moesten we noodgedwongen mono maken. vanwege kanalentekort.
Wie weet een alternatief voor ons?
Ik zat zelf te denken om bjiv. een 4 kanaals multitrack recorder o.i.d. te nemen. 2 stereo kanalen naar onze in -ear mix te sturen en 2 kanalen naar de voorkant op een stereo input binnen laten komen. En de geluidsman dan d.m.v. bijv een verbinding met een bijv. Tabelt of Ipad de volumes van onze sequencer kanalen IN dit stereo kanaal te kunnen aanpassen , EQ'en etc. Bestaat zoeits? Is het praktisch?
Ik heb een Focusrite 8i6.....maar ik ben zelf een beetje voorzichtig met het gebruiken van laptops on stage i.v.m. crash gevoelligheid.
In theorie zou ik dan de geluidsman bijv. een Tablet willen geven zodat hij de sequencer kanalen kan eq'en binnen cubase bijv.
Situatie is als volgt:
Ik speel in een 3 koppige band, gitarist, zangeres en ik op toetsen.
Drums, bass, wat extra gitaarpartijtjes, achtergrondkoortjes en sfx zitten in de sequencer.
Voor ons laatste optreden hebben we een oude Fostex multitrack recorder gebruikt; hiermee kunnen we 8 kanalen uit sturen.
Voordeel:
- op onze in ear kunnen we alle kanalen in EQing en volume aanpassen;
- makkelijk voor de geluidsman aan de voorkant;
- niet afhankelijk van bijv. laptop met OS wat kan crashen.
Nadeel:
- Lomp ding;
- gebruikt veel inputs;
- Sommige kanalen moesten we noodgedwongen mono maken. vanwege kanalentekort.
Wie weet een alternatief voor ons?
Ik zat zelf te denken om bjiv. een 4 kanaals multitrack recorder o.i.d. te nemen. 2 stereo kanalen naar onze in -ear mix te sturen en 2 kanalen naar de voorkant op een stereo input binnen laten komen. En de geluidsman dan d.m.v. bijv een verbinding met een bijv. Tabelt of Ipad de volumes van onze sequencer kanalen IN dit stereo kanaal te kunnen aanpassen , EQ'en etc. Bestaat zoeits? Is het praktisch?
Ik heb een Focusrite 8i6.....maar ik ben zelf een beetje voorzichtig met het gebruiken van laptops on stage i.v.m. crash gevoelligheid.
In theorie zou ik dan de geluidsman bijv. een Tablet willen geven zodat hij de sequencer kanalen kan eq'en binnen cubase bijv.