Repro-1 Jaws Wavefolder in eurorack?

cult45

011110111000
De Jaws Wavefolder effect die U-He gebruikt heeft voor de Repro-1 plug-in vind ik erg sterk. Ik las ergens dat het lijkt op iets die Buchla toepaste?
Ik begin me voorzichtig te orienteren in de eurorack markt en ben benieuwd welke modules in de buurt komen?
Nou heb ik het nooit heel analytisch bekeken maar Jaws doet meteen een soort stereo effect wat ik heel fijn vind. Dus niet helemaal kapot maken maar wel breed trekken met een andere sound links en rechts.

Als ik een beetje rondneus kom ik bijvoorbeeld op de Toppobrillo uit. Ik denk dan meteen dat ik vanuit een enkele input 2 keer uit kan met verschillende settings, alleen weet ik niet of de shaping dan eenvoudig wordt en dat de kracht van de Toppobrillo hem juist zit in het stapelen van de shaping?

image_37994.jpg

..en anders bijvoorbeeld 2x de Ultrafold:

150185_1.jpg

Ik heb ook een NLC Timbre gehad en helaas weer verkocht. Dat was een favoriet qua geluid. Nu heb ik de Random Source Wave Multipliers. Ook goed, maar ik voel hem nog niet echt. Wel allemaal mono, net als 90% van wat je in Euro kunt vinden.

Wat ik graag doe is Clouds gebruiken om een mono bron stereo te maken.

Pcies, door euro heb ik ook geleerd dat het vaak beter is om alles mono te houden tot aan de laatste stap in de chain. Dan eventueel stereo maken met chorus, reverb, delay etc. Ik heb zelf gekozen voor de ultrafold. Deze klinkt vele malen beter dan de digitale tegenhangers (warps, disting). De tiptop wavefolder schijnt ook super te zijn, heb hem er alleen nog niet naast kunnen horen.

Pcies, door euro heb ik ook geleerd dat het vaak beter is om alles mono te houden tot aan de laatste stap in de chain. Dan eventueel stereo maken met chorus, reverb, delay etc. Ik heb zelf gekozen voor de ultrafold. Deze klinkt vele malen beter dan de digitale tegenhangers (warps, disting). De tiptop wavefolder schijnt ook super te zijn, heb hem er alleen nog niet naast kunnen horen.

Ja mono houden snap ik, maar ik overweeg al jaren een stereo filter in eurorack. Een beetje stereo saturation en distortion kan er ook wel bij achterin de chain :)

Ik heb ook een NLC Timbre gehad en helaas weer verkocht. Dat was een favoriet qua geluid. Nu heb ik de Random Source Wave Multipliers. Ook goed, maar ik voel hem nog niet echt. Wel allemaal mono, net als 90% van wat je in Euro kunt vinden.

Wat ik graag doe is Clouds gebruiken om een mono bron stereo te maken.

Clouds staat ook op mn fantasie lijstje als 1 van de eerste modules.

Ik heb de Topobrillo. Heb er nog niet zo veel mee gespeeld maar hij klinkt sowieso goed, van subtiele folding tot helemaal kapot. Ook de PW output is een coole feature.
Ik zal morgen eens kijken wat er stereo mee te doen valt, de kanalen beïnvloeden elkaar volgens mij altijd wel.

Ik ben benieuwd.

Ik heb zelf de Timbre! van NLC, dat is een clone van de waveshaper in de Buchla Easel:
https://www.modulargrid.net/e/nonlinearcircuits-timbre
Fijne module, klinkt erg lekker en is zeer eenvoudig en goedkoop te maken.

Hmmm ook interessant. Tijd om lekker te solderen heb ik momenteel niet echt. Er liggen nog een aantal projecten (waaronder een Axoloti contoller/case)

Kijk ook vooral eens naar de doepfer A-137-1; die staat ook erg goed bekend. Ik heb hem zelf ook en ben er erg gelukkig mee.

Ook interessant inderdaad.

Tot nu toe heb ik me onthouden van modular mede vanwege mijn impulsieve (koop) karakter. Gisteren heb ik in Reaktor Blocks (ja sorry) meteen mono naar stereo wave folder setup gespeeld en het viel vies tegen. Het leek eerder een soort phase spelletje te worden dan 2 verschillende bewerkingen. Misschien dat ik eerst wat langer "virtueel" ga pielen om de monofoon naar stereo concept iets beter te doorgronden voordat ik dubbel modules ga bestellen :)

dank voor de input

Back