Bij Feedback in R'dam heb ik vandaag een MPC 1000 bevingerd, vastgehouden, uitgeprobeerd en besteld!
Voerman kwam even langs met het enige exemplaar. En ze hebben 'm ook weer mee teruggenomen
Toevallig was ik in de winkel en heb ik samen met kenneth en Chiel alle windows geopend.
Eerste week december kom ie echt, en het is een geweldig ding.
Erg simpel in het gebruik. klein, wel solide en zwaar, maar niet zo zwaar als een 2000 (xl)
Lijkt erg op de OS van de xl, en alle specs kloppen.
Wat gaaf is, is dat volgens mij wat je aan samples in de bak gooit je ook zo kunt saven dat het er in blijft. in de ROM dus.
Dat wist ik nog niet, en is revolutionair voor akai.
Gave bak, en je vertrouwt 'm meteen als je 'm vastgehouden hebt.
We wisten dat ie zo klein was (a4) maar geloven deed je het nog niet.
De pads zijn iets kleiner, maar niet veel. Het scherm is groter.
Het enige wat ik als ervaren mpc gebruiker niet kon vinden was de quantize functie. Die is er wel, maar niet visueel in het scherm. Zo lijkt het. Hij quantised wel, maar ik zie de functie niet.
Zo kon je makkelijk switchen tussen 1/16 of 1/32 om rolls te maken.
het zal r wel op zitten, maar ik vond het niet zo snel.
nou ja, 5 minuten achter gezeten.
Ik ben blij, en met sinterklaas heb ik 'm.

Kokos
Voerman kwam even langs met het enige exemplaar. En ze hebben 'm ook weer mee teruggenomen

Toevallig was ik in de winkel en heb ik samen met kenneth en Chiel alle windows geopend.
Eerste week december kom ie echt, en het is een geweldig ding.
Erg simpel in het gebruik. klein, wel solide en zwaar, maar niet zo zwaar als een 2000 (xl)
Lijkt erg op de OS van de xl, en alle specs kloppen.
Wat gaaf is, is dat volgens mij wat je aan samples in de bak gooit je ook zo kunt saven dat het er in blijft. in de ROM dus.
Dat wist ik nog niet, en is revolutionair voor akai.
Gave bak, en je vertrouwt 'm meteen als je 'm vastgehouden hebt.
We wisten dat ie zo klein was (a4) maar geloven deed je het nog niet.
De pads zijn iets kleiner, maar niet veel. Het scherm is groter.
Het enige wat ik als ervaren mpc gebruiker niet kon vinden was de quantize functie. Die is er wel, maar niet visueel in het scherm. Zo lijkt het. Hij quantised wel, maar ik zie de functie niet.
Zo kon je makkelijk switchen tussen 1/16 of 1/32 om rolls te maken.
het zal r wel op zitten, maar ik vond het niet zo snel.
nou ja, 5 minuten achter gezeten.
Ik ben blij, en met sinterklaas heb ik 'm.

Kokos