[Melodic] In de stijl van N'to en Joachim Pastor

bombario

Gepokt en gemazeld
Bloed, zweet en tranen heeft deze nieuwe track me gekost. Ik kan hem zelf dan ook niet meer horen en weet al lang niet meer of hij goed is. Maar hey, ik heb hem afgemaakt en dat is al een prestatie op zich :D Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :okdan:

P.S. Ik probeer mezelf het mixen eigen te maken en dat kostte bij dit nummer erg veel tijd. Volgens mij is het wel goed gelukt, ondank de gebrekkige akoestiek op mijn zolderkamer.

Mix klinkt zeker goed en er zitten toffe geluidjes en melodieen in. Ik heb alleen moeite met het ontdekken van de structuur. Het begint met een redelijk complexe melodie, daarna weer een andere melodie en daarna weer strings etc... Allemaal proberen ze een soort hoofdthema te zijn voor mn gevoel, daardoor wordt het voor mij als simpele luisteraar moeilijk te volgen.

Mijn oude valkuil dus, goed punt :okdan: Ik was hier ook veel te lang mee bezig en dan gaat het spontane eraf. Ik laat hem in elk geval een paar weken liggen en neem de production-skills die ik onderweg heb geleerd mee in een volgend liedje.

Lekker bezig hoor. Toffe sounds, heldere mix. De melodie/progressie is niet verkeerd maar imho wel wat gezocht en klinkt daarom wat minder natuurlijk of logisch. Zit voor mij vooral in het tweede deel van de melodie. En een wat conventioneler opbouw zou idd misschien ook helpen.

Op 4:10 knalt het er lekker in.

Dank voor de reacties.

@Stupide, die melodie is inderdaad wat afwijkend, maar dat heb ik bewust gedaan om het voor mezelf spannend te houden :) Daardoor klinkt het misschien wel wat gezocht. In de opbouw zitten inderdaad wat teveel ideeën, of ik zet ze teveel op de voorgrond. Daar ga ik naar kijken, maar voorlopig kan ik hem niet meer horen, haha :D

@Gloomer, dank! Daar word ik dan weer blij van.

P.S. Op de mix heb ik extra mijn best gedaan met de Span Analyzer. Ik heb echt geprobeerd geluiden te stapelen en bewust EQ en compressie toe te passen. Voorheen deed ik maar wat. De volgende keer zal dat sneller gaan en houd ik er meteen rekening mee bij het kiezen van geluiden

Back