[ambient track] PH - Katahdin

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
Een ambient track voor de liefhebber! Hij is behoorlijk minimaal, dus neem er ff de tijd voor ;). Input, tips e.d. zijn altijd welkom.

niet slecht hoor, maar ik kan mijn aandacht er onmogelijk bijhouden. Hoeveel geluiden zijn dat nu door mekaar, als ik vragen mag ? En welke gear heb je hiervoor gebruikt ?

niet slecht hoor, maar ik kan mijn aandacht er onmogelijk bijhouden. Hoeveel geluiden zijn dat nu door mekaar, als ik vragen mag ? En welke gear heb je hiervoor gebruikt ?

Bedankt voor het luisteren en je feedback. Dit zijn meestal 3-5 geluiden gestapeld. Het meeste komt uit m'n eurorack. Sommige geluiden heb ik gesampled en verder in Padshop verwerkt. De stemsamples komen ook uit padshop. De bass komt uit m'n SE Boomstar.

Ik ben het eens met Gloomer dat hij wat korter had gemogen en ik luister nu op een zeer zonnige ochtend jou track, past niet geheel in het plaatje.

enfin, vind het verder heel sferisch en mooi. Vanavond nog maar eens luisteren (als het donker is). Door dit soort tracks hunker ik toch altijd naar meer eurorack :D

Zomerse muziek maak ik altijd in de winter :D.
Bedankt voor je feedback. Hij is misschien wel wat kaal ja. Neem het mee voor de volgende track!

Prima ambient beatje. Ambient is ook wel herkenbaar aan de de slome opbouw en lange hypnotiserende tracks, ik stoor me dan ook niet zo aan de lengte. Het laat me een beetje denken aan "Darkside" (collab. tussen Nicolas Jaar en Dave Harrington). Wellicht een inspiratie bron?

Zij werken vaak met subtiele glitches er tussen. vb: Darkside - Golden Arrow

Misschien een ideetje om het wat dynamischer te maken.

:okdan: Dankjewel!
Darkside ken ik niet, daar ga ik naar luisteren. Primaire inspiratiebronnen voor mij zijn Biosphere, Loscil, Robert Henke. Wat meer glitches e.d. er in is wel een goed idee!

Back