Origineel geplaatst door Sycorax
ik ga toch met bopaphat mee... Reason klinkt inderdaad minder dynamisch (zeker als je samples laadt). Maar dit is te wijten aan het CPU-zuinige algoritme dat Reason ervoor gebruikt.
zo dat vinnik spannend! heb je de Reason code reverse engineered? lijkt me sterk
volgens mij kost het meer CPU om een sample te veranderen dan om em gewoon netjes 1 op 1 af te spelen nl.
ik heb ooit eens ergens een thread gezien over de anti-aliasing by transposen van verschillende samplers...daarin werden zowel hardware als geluidskaarten (sb live) als software zoals orion en reason getest.....ik geloof dat de SB live daar als beste uit de bus kwam op het gebied van minimale aliasing bij transposen van samples.....akai kwam er heel slecht uit, en reason ergens in het midden.....
ik zal eens kijken of ik bij de props wat info kan wegtrekken over bepaalde optimalisatie die ze toepassen..lijkt me dat de grootste optimalisaties meer in de filter, mix, synth, effect/EQ en anti-aliasing algo's te vinden zijn..
heb gisteren snel ff wat getest, en zag wel veranderingen in de audio, maar niet zozeer in de frequentie-gebieden, maar meer in de headroom...het lijkt alsof reason samples wat zachter afspeelt, waarschijnlijk om meer headroom te kunnen krijgen voor alle devices...
maaaaarr...misschien ben ik ook niet de best geschoolde persoon om hier uitspraken over te doen, heb geen theoretische audio educatie ofzo...als er hier mensen rondlopen die dit wel hebben, misschien interesse?
Olaf