Pepsi test Reason

bobaphat

Ouwe rot
Sorry voor dit oersaaie topic maar ik moet het even kwijt.

Ik zie op dit bord aardig wat mensen die Reason gebruiken. Nou heb ik een aantal weken geleden Reason geprobeerd en ik vond het verschil in geluidskwailteit zo gigantisch dat ik het gelijk van mijn hd heb gedonderd.
Ik heb ook nog eens de pepsitest gedaan met 4 vrienden van me, en die vonden ook allemaal dat Reason k veel slechter klonk. Ik heb zelf een Midman Delta1010, dus daar ligt het niet aan.

Wat hebben julie Reason gebruikers hierop te zeggen???? (reacties van niet reason gebruikers zijn natuurlijk ook welkom)

Wat voor vergelijking heb je precies gemaakt ?

Als je een baggerpreset uit een andromeda vergelijkt met een goede sound uit een mc-303 komt de mc ook beter uit de bus ...

Appels met peren vergeleken misschien ?

ok dan maar ff weer met de billen bloot!!! ;)

wat vind je van onderstaande werk in progress qua productie/mix? bv in vergelijking met andere producties hier op het forum die 100% met hardware zijn gemaakt? dit nummer gebruikt overigens 100% reason presets ;)

http://www.expansions.nl/filez/lyingbeachV2ultramax.mp3

Olaf

Ik kan op de universiteit geen audio downloaden enzo Olaf dus uuhhh count me out.
Maar even over die pepsitest
Ik heb gewoon de audiofiles van dezelfde bronnen opgenomen en weer afgespeeld en dat vergeleken met audiofiles in cubase die ook weer van dezelfde bronnen komen.

Wanneer je tracks gaat mixen is het vechil helemaal een slok op een borrel. Reason klapt gewoon echt dicht naar mijn idee.

Ik zou zeggen test het ook eens een keer uit en vertel me wat julie ervan denken.

heb je rekening gehouden met de verschillende gain-structures van Reason en Cubase? heb je ook het frequency spectrum van de digitale downmixes vergeleken?

Olaf

[offtopic] Olaf, heeel relaxed stukje chill muziek! [/offtopic]

Wat een ongelovelijk BS verhaal zeg.

A. Op zo'n arrogante manier je mening deponeren en waarschijnlijk zonder na te denken over het min of meer beledigen van Reason gebruikers.

B. Dat de geluidskwaliteit minder zou zijn hoeft nog niet te betekenen dat het een K-programma hoeft te zijn. De mensen die het gebruiken zijn er tevreden mee en er zijn nog steeds mensen die een oude Akai S900 of ruisende synths gebruiken.
Juist dat ze ervoor gekozen om het op het gemiddelde systeem te laten draaien en dus concessie aan de kwaliteit hebben gedaan was een slimme marketing stap. Dan moet de gebruiker meer moeite doen om het maximale eruit te halen en dan kun je nog versteld staan van wat mensen meer kunnen met programma's dan de programmeurs hadden verwacht. En als je dat niet bevalt dan koop je het niet.

C. Reason 2 zou als het goed is jouw wel moeten behagen en wie weet dat jij en je vrienden dan ineen cubase weer veel slechter vinden klinken. Guess what, Cubase SX komt eraan.

D. Reason was en blijft een revolutionair concept om voor de muzikant een programma te gebruiken waarin het mogelijk is om een studio te bouwen naar eigen smaak en inzicht. Net zo als Rebirth is. Gebruikersvriendelijk, snel uitgebreid en makkelijk te gebruiken.

[edit]Dat van die illegale versie neem ik terug. Dat had ik niet mogen zeggen omdat Olaf gelijk had. Wel dat de demo songs van die versie niet echt goed zijn. IMO[/edit]

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door fuse
A. Dat je een illegale versie gebruikt om te proberen daaraan toe. Had je ook in de winkel kunnen proberen en laten uitleggen door de verkopen (als die weten hoe het werkt). En als je in een uurtje kan beslissen of jij het goed vind of niet zeg wellicht meer over jouw kunnen dan over het programma.
En dan nog op zo'n arrogante manier je mening deponeren en waarschijnlijk zonder na te denken over het min of meer beledigen van Reason gebruikers.

oepsie! er is gewoon een demo versie van Reason te downen van de props website.....dusse...

Olaf

Hey Olaf, ik ken Reason niet (goed) maar dit klinkt als een klok! En ik heb hier op werk niet eens goeie speakers (30W)..

Ik denk dat je tegenwoordig echt het verschil niet meer hoort tussen een hardware productie en een (goed ontwikkelde) software prod. Alleen denk ik dat je met hardwarematige mixen je grotere controle hebt over bepaalde invloeden van componenten op de mix: bij (Reason) software wordt dat allemaal automatisch achter de schermen voor je geregeld. (...daarom vind ik ACID PRO een beetje niet-pro)

mijn twee centjes

Arv

Op zich vind ik het wel interessant om te weten wat nou beter klinkt. Maar aan de andere kant kan je het wel wat subtieler kunnen brengen voor de mensen met de grote tenen. :)

Maar ik vind het een beetje bs om te zeggen dat je reason gebruikers beledigt door te zeggen dat reason kut is. Je mag van mij ook zeggen dat mijn spullen kut zijn hoor, geen enkel probleem mee... Bovendien was de stelling dat de geluidskwaliteit van Reason kut was.. en dat dat blijkbaar voor bobaphat genoeg reden was om het van zn hd af te flikkeren. Ik heb niemand horen zeggen dat het een slecht programma is.

het allereerste nummer waar ik een release-aanbod voor kreeg was 100% in Acid 2 gemaakt, zo simpel als maar kan, zonder effecten, EQ etc...

heb het laatst met Nolet naar Nuendo overgezet en wat opgeleukt, maar het nummer gaat er niet super veel beter door klinken....

volgens mij is er niet echt een verschil tussen een digitale of een analoge mixer....

Olaf

ik zal eens kijken of ik binnenkort een freq sweep zowel in nuendo als in reason kan downmixen (zo clean mogelijk) en een freq analyse maken van het resultaat na normalisen...

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
maar het nummer gaat er niet super veel beter door klinken....

volgens mij is er niet echt een verschil tussen een digitale of een analoge mixer....

Geen verschil zou ik niet zeggen. Een heel subtiel verschil, zo kun je t beter noemen. "Het nummer gaat er niet super veel beter van klinken." Maar als je ze naast elkaar houdt hoor je wel verschil.

als ik mijn arrangement uit Acid exporteer naar een Nuendo project hoor ik geen verschil als ik zorg dat alle gains enzo goed staan en ik verder geen EQ's etc. heb aanstaan...

er is idd wel een verschil tussen digitale mixers en analoge mixers....maar of je dat op een dansvloer kan horen vraag ik me af..tenzij je de boel natuurlijk misbruikt (oversturen van analoge kanalen etc.)

maarrrrrrrrrrrrrr..de discussie dwaalt af..

Olaf

Wat een lompe reactie man. Ik laat dit onderwerp toch open ter discussie dus iedereen kan toch reageren????
Het gaat mij niet om een mening maar om een constatering. Ik heb genoeg kennis van audio pc's en troep om een objectief oordeel te kunnen vellen over de kwaliteit van audio, ik vind reason gewoon minder klinken dan cubase en ik vraag wat julie daar van vinden. Als je dit soort onderwerpen persoonlijk aantrekt wens ik je veel plezier hier.
mzzll

Origineel geplaatst door fuse
Wat een ongelovelijk BS verhaal zeg.

A. Op zo'n arrogante manier je mening deponeren en waarschijnlijk zonder na te denken over het min of meer beledigen van Reason gebruikers.

B. Dat de geluidskwaliteit minder zou zijn hoeft nog niet te betekenen dat het een K-programma hoeft te zijn. De mensen die het gebruiken zijn er tevreden mee en er zijn nog steeds mensen die een oude Akai S900 of ruisende synths gebruiken.
Juist dat ze ervoor gekozen om het op het gemiddelde systeem te laten draaien en dus concessie aan de kwaliteit hebben gedaan was een slimme marketing stap. Dan moet de gebruiker meer moeite doen om het maximale eruit te halen en dan kun je nog versteld staan van wat mensen meer kunnen met programma's dan de programmeurs hadden verwacht. En als je dat niet bevalt dan koop je het niet.

C. Reason 2 zou als het goed is jouw wel moeten behagen en wie weet dat jij en je vrienden dan ineen cubase weer veel slechter vinden klinken. Guess what, Cubase SX komt eraan.

D. Reason was en blijft een revolutionair concept om voor de muzikant een programma te gebruiken waarin het mogelijk is om een studio te bouwen naar eigen smaak en inzicht. Net zo als Rebirth is. Gebruikersvriendelijk, snel uitgebreid en makkelijk te gebruiken.

[edit]Dat van die illegale versie neem ik terug. Dat had ik niet mogen zeggen omdat Olaf gelijk had. Wel dat de demo songs van die versie niet echt goed zijn. IMO[/edit]

Laatst gewijzigd:
Ik vind het een beetje triest als je ego het niet kan verdragen wanneer er een apparaat niet goed gevonden wordt door iemand anders. Ik kan hier geen rekening mee houden. Ik lees ook wel eens dat iemand de Delta1010 een klote apparaat vindt, ik laat iemand daarmee in zijn waarde.
Als de reactie van Fuse representatief is voor de manier waarop er op dit bord gediscusseerd wordt b en ik weg hier.

Origineel geplaatst door 4-Tek
Op zich vind ik het wel interessant om te weten wat nou beter klinkt. Maar aan de andere kant kan je het wel wat subtieler kunnen brengen voor de mensen met de grote tenen. :)

Maar ik vind het een beetje bs om te zeggen dat je reason gebruikers beledigt door te zeggen dat reason kut is. Je mag van mij ook zeggen dat mijn spullen kut zijn hoor, geen enkel probleem mee... Bovendien was de stelling dat de geluidskwaliteit van Reason kut was.. en dat dat blijkbaar voor bobaphat genoeg reden was om het van zn hd af te flikkeren. Ik heb niemand horen zeggen dat het een slecht programma is.

Op een of andere manier is het gewoon stuitend om tussen interessante discussies in een keer een reactie aan te treffen zoals die van Fuse. Ik ben weer bedaard hoor :)

Laatst gewijzigd:
En ohja Olaf,
Ik heb wel rekening gehouden met gainverschillen, en ik heb ook de samplerates enzo gelijkgehouden enzo.
Ik heb vanmiddag nog even geluisterd en ik hoor toch echt een fix verschil hoor.
Reason klinkt gewoon een stuk fletser en minder dynamisch in het laag.

mm..interessant...zou jij ook een downmix kunnen maken in zowel reason als cubase van de sample die je hebt gebruikt, en die twee normalisen, en ze beschikbaar kunnen stellen op het forum?

Olaf

Back