Waar halen julie je inspiratie vandaan????

ik weet alleen nog niet waar ik de inspiratie voor textren weg moet halen8~ ;)

Origineel geplaatst door maxdox
Oh ja, wat ik dus wel weet:

TV (vooral met xbox) is DE inspiratie-killer.

Amen :r Ik heb altijd hetzelfde zodra ik heb gegamed kan ik bijna geen tracks meer bouwen.... Meestal komt mijn inspiratie uit verveling voort. Als ik niks te doen heb maak ik vaak de betere dingen...

:duivels:

Origineel geplaatst door Hans de Vries
Spelen hier werkelijk zo weinig mensen in een muzikaal teamverband (band, writers collective, o.i.d.)??

Verbijsterend...

Ik heb jaren in bandjes gespeeld. Ik speelde toen nog bas. Ik heb toen besloten dat ik lekker voor mezelf muziek ga maken en dat niet te laten vergallen door supersologitaristen en egozangers :r Met drummers en toetsenisten kon ik meestal wel door één deur...
Maar het alleen muziek maken is voor mij ideaal: lekker doen wat-wanneer-hoe ík het wil.

Verder aan inspiratie geen gebrek: ik gebruik muziek meestal als uitlaatklep, en dan komt er vanzelf wel wel herrie uit mijn machientjes. :D Ik hoef ook geen nummers te maken, ik wil lekker met muziek bezig zijn!

Ik heb een tijd in een hiphopband gezeten, waar ik de begeleiding maakte en rapte :dj:

Ik krijg altijd inspiratie als ik op een microkorg pingel. Verder haal ik veel inspiratie uit muziek en mijn moods.

Origineel geplaatst door Lacertus
Ik heb jaren in bandjes gespeeld. Ik speelde toen nog bas. Ik heb toen besloten dat ik lekker voor mezelf muziek ga maken en dat niet te laten vergallen door supersologitaristen en egozangers :r Met drummers en toetsenisten kon ik meestal wel door één deur...
Maar het alleen muziek maken is voor mij ideaal: lekker doen wat-wanneer-hoe ík het wil.
Met alle respect, hoor, maar.. supersologitaristen of zangers zijn toch niet ALLEMAAL megalomane egotrippers?!?

Ik heb er weliswaar best lang over gedaan, maar als je het echt probeert en je gaat ervoor, dan vindt je vanzelf gelijkgestemde zielen. En lang niet alle klassemuzikanten zijn arrogante klootzakken, hoor..

Is dan muziek maken in je uppie een gefrustreerde keuze? Of is het in de grond van de zaak óók een mini-egotripje?

Ja, no offense intended hoor, maar ik ben er nou toch wel benieuwd naar... :)

Ik moet wel zeggen dat ik smorgens meer inspiratie heb als savonds.

Smorgens ben ik nog lekker fris en fruitig..

Savonds na een lange dag werken heb ik minder inspiratie om nieuwe dingen te bedenken, meestal neem ik dan zang op. Hoef ik niet zo na te denken.

Met alle respect, hoor, maar.. supersologitaristen of zangers zijn toch niet ALLEMAAL megalomane egotrippers?!?

Ik heb er weliswaar best lang over gedaan, maar als je het echt probeert en je gaat ervoor, dan vindt je vanzelf gelijkgestemde zielen. En lang niet alle klassemuzikanten zijn arrogante klootzakken, hoor..

Is dan muziek maken in je uppie een gefrustreerde keuze? Of is het in de grond van de zaak óók een mini-egotripje?

Ja, no offense intended hoor, maar ik ben er nou toch wel benieuwd naar... :)

Tuurlijk zijn niet alle gitaristen/zangers egotrippers... viel me juist op dat de mindere goden graag lieten zien dat ze vingervlugge solo's klaar konden krijgen, kost wat kost, muzikaal of niet! Ik heb ook zeker wel in bands gespeeld waar het ging om het totale geluid, en dan is samenwerken heel leuk: iedereen kent zijn plek in het geheel.

Het feit dat ik nu in mijn eentje muziek maak is een bewuste keuze van mij geweest. Ik had meer dan voldoende aanbiedingen om in bandjes te gaan bassen, maar ik had er gewoon geen zin meer in. Ik wou meer bezig zijn met compositie en synths, en niet meer met -rare- mensen. Omdat ik nu alleen muziek maak kan ik kiezen: vandaag wel of niet. Mijn agenda zit best vol, en er zou echt geen repetitie-avonden en optredens meer kunnen doen.
En als ik persé wou ego-trippen dan was ik lekker bas blijven spelen... een Les Claypool achtige solo krijgt de handjes van het publiek wel bij elkaar hoor, maar da's voor mij niet de essentie van muziek maken...

iemand een 5snarige fretless bas kopen?

OK, da's dus wel iets genuanceerder...

Overigens - hoe zit het met die fretloze 5-snarige bas? Misschien heeft onze bassist wellicht interesse?!?
Merk, type, bouwjaar en kilometrage?!?

als een artiest geen ego heeft mag ie meteen weer naar huis wat mij betreft ..

als je 15 jaar bent en door iedereen op handen gedragen wil worden zonder er echt iets van jezelf in te stoppen moet je bij idols zijn ..

spanning is de studio is essentieel ! en neem maar van mij aan dat als je onredelijk wordt ik je wel een trap verkoop !
maar met ego's is niks mis ..

heb zelf meer een hekel aan mensen die alles van je verwachten omdat je bekend ben en als je niet aan hun verwachtingne voldoet als arrogant of egoistisch wordt afgeschildert ! ook al heb ik er schijt aan .. en mogen ze het van mij roepen .. ik blijf het altijd zielig vinden !

Voor de rest wat inspiratie betreft .. doe mij maar andermans muziek .. dat kan me echt naar me studio doen rennen om weer aan de gang te gaan ..

En als je down ben teksten schrijven .. das het beste wat mij betreft .. al moet je er wel zin voor maken vaak !

Spelen hier werkelijk zo weinig mensen in een muzikaal teamverband (band, writers collective, o.i.d.)??

Nou, ik zit in een band, hoor... maar als bassist heb je vaak maar weinig in de melk te brokkelen

Verbijsterend...

Ik zou daar wel eens een poll aan willen wijden... Ga het maar doen ook!

ik ben dus echt een dinosaurus - ik heb nog nooit iets anders gedaan dan samenwerken in één of ander teamverband. Nogmaals, verbijsterend... en jammer ook! :confused: =(

Wat is er zo moeilijk te begrijpen? Ik speelde vroeger in een echte band, maar dan schrijf je samen aan een nummer, wat ook betekent dat er een stukje van iedereen in zit. Maar meestal heb ik er nood aan m'n eigen gevoelens te uiten in een nummer zonder dat daar één of andere gitarist vervelende commentaar zit te geven. Dan is het maar logisch dat je die nummers alleen gaat uitwerken. Trouwens, werken met twee of meer gaat mij veel te langzaam, de helft van de tijd verpruts je door ruzie te maken of elkaar voor de voeten te lopen. Als ik alleen werk, ben ik veel productiever en origineler.

Origineel geplaatst door apollo
Wat is er zo moeilijk te begrijpen? Ik speelde vroeger in een echte band, maar dan schrijf je samen aan een nummer, wat ook betekent dat er een stukje van iedereen in zit. Maar meestal heb ik er nood aan m'n eigen gevoelens te uiten in een nummer zonder dat daar één of andere gitarist vervelende commentaar zit te geven. Dan is het maar logisch dat je die nummers alleen gaat uitwerken. Trouwens, werken met twee of meer gaat mij veel te langzaam, de helft van de tijd verpruts je door ruzie te maken of elkaar voor de voeten te lopen. Als ik alleen werk, ben ik veel productiever en origineler.
1e: je bent helemaal niet verplicht in een band SAMEN aan een nummer te schrijven. Kan wel, maar hoeft niet.
2e: als je gitarist de hele tijd vervelend commentaar zit te leveren dan donder je hem er uit/ga je zelf weg.
3e: ruzie maken schiet niet op inderdaad. Gewoon niet doen dus.. Maar als ik je zo beluister, ben je zelf óók niet echt makkelijk om mee te werken. Hhhhmmm???

Back