Waar halen julie je inspiratie vandaan????

Wat bij mij werkt is:

1. Een willekeurig drumloopje van internet plukken en jammen. Daarna de sample weggooien.
2. Zelf een loopje of melodie in de microfoon neuriën en dit naspelen.
3. Internetradio luisteren (met name Digitally imported)
4. Een goede track bij Beatport kopen, hem importeren in FL Studio en nabouwen met eigen geluiden (om beter te leren arrangeren)
5. Zelf geluidjes bouwen met de simpelste VST-synth die ik heb (3osc in Fruity)
6. Eerst leuk muziek maken en niet kijken naar effecten en EQ
7. Niet storen aan inspeelfouten, die haal ik er later wel uit.
8. De kids wat in de microfoon laten zeggen en dat een octaaf verlagen, dan klinkt het meteen duister ;)
9. Achter de piano kruipen om interessante harmonieën te verzinnen
10. Tijd steken in origineel zijn, niet alleen de geijkte sample-cd's gebruiken, maar ook lekker zelf knippen en plakken.

Ik heb t dus ook
Niet zoveel willen even
Open stellen voor inspiratie.. Ik lees t nu bij meerderen terug.
De lat lager leggen, los van je ego(je patronen dus wat ik al zei)
Dat zijn echt nuttige tips
Blij dat t weer over inspiratie gaat hehehe

ok,

'inspiratie' is nu wel behandeld.

laten we verder gaan met de volgende vragen:

Waar halen jullie je irritatie vandaan????

en

Waar halen jullie je transpiratie vandaan????

en ook

Waar halen jullie je transplantatie vandaan????

en niet te vergeten:

Waar komen jullie toch vandaan????

Is dat geen inspiratie voor telkens een nieuw draadje zodat de essentie van deze draad behouden blijft? :eureka:

ok,

laten we verder gaan met de volgende vragen:

Waar halen jullie je irritatie vandaan????

en

Waar halen jullie je transpiratie vandaan????

en ook

Waar halen jullie je transplantatie vandaan????

en niet te vergeten:

Waar komen jullie toch vandaan????

ok,

Nee nee, we zijn nog niet klaar.

Er ligt nog een belangrijk stuk wat onbehandeld is gebleven, namelijk..

2 dingen

1- inspiratie wordt oa getriggerd als gevolg van bepaalde handelingen die je doet, waarom niet bij jezelf inventariseren welke handelingen bij je in het verleden tot inspiratie hebben geleid, zo kom je er misschien achter wat succesvol voor jou is en kan je dat vaker toepassen

2 - het overdragen van inspiratie, bijvoorbeeld, in een band speel je samen, je inspireert elkaar door iets te doen, met een idee te komen, dat kunnen we op sf natuurlijk ook, desnoods in een voor het forum geschikte nog te bedenken methode.

(Ik probeer het onderwerp ook maar wat te rekken natuurlijk, maar waarom ook niet. )

Ik denk nog steeds dat je het niet helemaal begrepen hebt en je mag zelf uitmaken of je vindt dat ik een fout maakte of niet. Ik heb t zo bedoeld zoals ik heb gezegd. Aan je woordkeuze te zien zit vooral jou iets vrij hoog en t spijt me dat ik je daar aan heb herinnerd.:D
jammer dat je aan de inhoud van mijn bericht voorbij bent gegaan.
Ik blijf erbij dat creativiteit trainbaar is... en ik niet alleen.
Dat er winst te halen is in de toestand van de geest en in de werking van de geest.

Gelukkig begin je door te krijgen dat mij iets hoog zit ja.
Wat mij hoog zit is jouw manier van een discussie voeren, als je het zo kunt noemen tenminste. Discussiëren is: het uitwisselen van standpunten op basis van argumenten. Maar voor jou is discussiëren domweg steeds opnieuw, zonder nieuwe argumenten, een leus herhalen, zoals uit onderstaande citaten blijkt. Alleen in #389 onderbouw je je standpunt:

fjoesz: https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1653934&postcount=389.
Je kan jezelf trainen in vaker 12 gooien en met de boerenmeid uit de hooiberg komen.
Creativiteit is niet iets ontastbaars, waar je maar moet hopen dichtbij te komen.
Creativiteit is n lichaam wat je kan trainen, verzorgen, voeren en ook uitputten.
As je profie muziek maakt, dan maak je meestal muziek voor iets. Bv een film oid. Mij valt op dat je dan juist heel snel beslissingen maakt en heel snel weet of iets goed is of niet. Vanwege deadlines ga je vaak voor de 7 of 8 ipv de 10 die je graag zou willen maken. Overigens is dat werk zeer stimulerend voor al je muzikale technieken. Je werkt steeds in een ander, meestal vrij duidelijk kader. Ik denk overigens dat een gebrek aan inspiratie meestal verward wordt met n gebrek aan motivatie.

Zonder nieuwe argumenten, zet je je punt in de herhaal-lus:

fjoesz: https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1655255&postcount=433
Ik blijf erbij dat creativiteit trainbaar is... en ik niet alleen.

Je voegt hier iets als een gezags-argument toe, nl. dat je niet alleen staat. Altijd een zwaktebod en 't heeft geen enkele betekenis, want het vergroot niemands inzicht en degenen die het tegenovergestelde beweren staan evenmin alleen. Ook vandaag in Egypte staat niemand alleen.

Als je dan ook nog beweert dat ik niet in ga op je argumenten, dan vraag ik me af of je mijn posts überhaupt wel LEEST. Want ik ben er wel degelijk op in gegaan: in mijn laatste post, #432, https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1655246&postcount=432 heb ik twee argumenten genoemd tegen die vooronderstelde trainbaarheid van creativiteit: (1) een wetenschappelijk-empirisch argument, (2) het eeuwenoude "voorverstaan" van creativiteit. Het kan zijn dat je die argumenten onzin vindt. Prima. Maar je zegt dat niet. Je gaat er niet op in en draait de zaak doodleuk om (niet voor 't eerst in deze draad) door te beweren dat IK niet in ga op JOU.

Kijk, daar word ik moe van. En ik maak me er ook een beetje zorg over, sinds jij nu mod bent geworden. Er gaat nu toch ook iets van een voorbeeldfunctie van je uit en van iemand die de pretentie heeft een discussie te kunnen modereren, moet worden verwacht dat hij tenminste in staat is een discussie zelf te voeren. Ik merk daar bij jou nog bar weinig van.

grapjas,
daar gaat inhoudelijk de hele laatste discussie over.
wavewizzards opmerking was, als reactie op de moeite te komen tot een aangename informatie uitwisseling , daarentegen betrekkings-gerelateerd.
en daar valt natuurlijk veel minder over te discussiëren..

misschien handig het verschil te gebruiken tussen creatief gedrag en creatieve vermogens ?

Ik snap dat nu. Voelt echter een beetje als een gesprek over een mening of de zon nou wel of niet onder gaat (of wel, draait de aarde of niet). Ik vind van wel, een ander van niet. Maar het is een gegeven dat de aarde draait, net als dat het een gegeven is dat creativiteit trainbaar is. En in hoeveel bewoordingen kun je iets dergelijks duidelijk maken?

wat bedoel je met creativiteit: de productie / het aantal of het vermogen/ de capaciteit ? dat laatste lijkt me echt minder trainbaar ...

valt me trouwens op dat mensen steeds in herhaling dreigen te vallen als ze het idee hebben niet gehoord te zijn...soort pingpongen wordt het dan
maar goed , niemand heeft nog een goeie ouderwetse joint genoemd, bij dezen ( voor wie dat apprecieert natuurlijk :D )

Laatst gewijzigd:
Back