probleem system 1

willvandervliet

Ouwe rot
Is er misschien iemand met een System 1 die de Librarian heeft geïnstalleerd op eem iMac OSX 10.11.6.

Ik heb hem gedownload en volgens mijn MAC succesvol geïnstalleerd maar kan hem nergens op mijn computer terugvinden.

Ik heb natuurlijk voordat ik de vraag hier stel overal gegoogeld maar kan er niets over vinden.

Groet,

Will

Hoi van Naphoven,

Ik gebruik cubase elements 8 ,en ga morgen even kijken of deze ook vst 3 ondersteund.

Maar zoniet, hoe kom ik dan aan een AU versie ,er zit maar 1 installfile in de download.

Bedankt voor je antwoord.

De AU wordt automatisch geïnstalleerd samen met de VST. Je moet het inderdaad binnen een DAW draaien want het is een plugin. Cubase zal VST3 wel ondersteunen. Maar voor DAWs die geen VST3 ondersteunen (zoals Ableton Live) kun je de AU versie gebruiken, dat doe ik zelf ook.

SYSTEM 1

SYSTEM 1

het vreemde is dat ik van de Roland website de software voor de SYSTEM 1 Librarian heb gedownload ,dit zou dan inclusief een trial versie van de SYSTEM 1 software synth zijn.

Dit is versie SYSTEM-1 MAC V1.0.0.

Hierin zit 1 PKG installer.

Als ik deze installeer komt er wel een SYSTEM 1 software synthesiser in mijn DAW (Cubase Elements 8 maar geen Librarian.

het lijkt wel of deze er gewoon niet in zit.

Wel kan ik de softsynth in de vet 3 folder zien ,dit werkt dus wel.

De softsynth IS de librarian. Je kunt deze gebruiken om patches van en naar de System-1 te halen/brengen en nieuwe banken in te laden en op je HDD te zetten.

De reden dat ze het zo genoemd hebben is omdat men eerst dacht dat je moest betalen voor de softsynth als je de hardware al had om de librarian functies te kunnen gebruiken, maar dat is dus niet zo. Je moet alleen betalen als je de System-1 als plugin wilt gebruiken (dus audio vanuit de plugin ipv de hardware).

System 1

System 1

Ga het gelijk proberen.

Wel vreemd dat als ik die softwaresynth opstart hij aangeeft dat de trialperiod is verlopen en er een vervormd geluid uit komt.

Mooi zo, succes ermee :) De System-1 is wel een van de leukste en meest onderschatte synths van de afgelopen jaren vind ik, zeker voor die grijpstuiver waar je er tegenwoordig eentje voor op de kop tikt.

system 1

system 1

staan de laatste tijd erg veel op marktplaats en bijna niemand bied erop.

Tot zover ben ik zeer tevreden over het geluid.

Wel vraag ik me af of jij ook problemen hebt als je System 1 bespeeld met een extern keyboard.

Op de 1 of andere manier wordt het geluid iets zachter en reageert hij soms traag.

Op het externe keyboard (Kingkorg) heb ik alle velocity-niveaus geprobeerd.

Dat is me niet opgevallen. Dat het geluid zachter is zal deels komen doordat het keyboard op de System-1 niet aanslaggevoelig is en dus altijd voluit gaat. Maar als je op externe keyboards met velocity curves heb zitten spelen zou je dat moeten kunnen benaderen. Hoor je ook nog verschil als je voluit op je MIDI keyboard rost of de velocity op fixed 127 zet? Trage reactie misschien veroorzaakt als je via een DAW met hoge sample buffer speelt ofzo? Ik heb nooit gemerkt dat hij traag reageert in elk geval.

System 1 als plugin in (windows) Ableton vraagt wel heel veel geheugen (Ableton staat dan op 70% )waardoor tegelijk met andere plugins Ableton bij mij nog al eens vastloopt.
Als geluidendatabase werkt System 1 prima!

Ik zit op windows met Ableton en ik zit af en toe ook te kijken naar een tweedehandse system1.
Nou vraag ik me af kan ik problemen verwachten aangezien er vst 3 gedraaid wordt en Ableton dit niet ondersteund en hoe zit dat met plugouts?
Hoe kan het trouwens zijn dat Roland vst3 hanteert terwijl Ableton dit niet ondersteund het zijn beide toch grote spelers dus je zou verwachten dat een en ander wel met elkaar werkt.
Weet iemand de reden waarom Ableton zo halsstarrig is in dit opzicht?

Volgens mij is er wel een VST2 versie van de System-1 plugout voor Windows. Bij Mac gebruik je dan Audio Units. VST3 is sowieso een slecht gedragen standaard, misschien dat Steinberg teveel centjes vraagt?

Volgens mij is er wel een VST2 versie van de System-1 plugout voor Windows.

Even bij Roland gekeken en ik zie alleen een support voor vst 3.6 voor de plugout op windows.
Verder staat er bij loading in Ableton op de Roland site OSX only dus ik denk dat het niet werkt.
Wel jammer trouwens en ik kan Roland in deze niet helemaal begrijpen.

System Requirements

Operating System
Microsoft(R) Windows(R) 7 SP1, Microsoft(R) Windows(R) 8.1, Microsoft(R) Windows(R) 10
* Does not work with Windows(R) RT.
* Does not work with Windows(R) Phone.
* Does not work on virtual machines such as Hyper-V, Virtual PC, or Boot Camp.
Host Application
VST instruments (VSTi) version: VST 3.6 compatible, VST 2.4 compatible
CPU
Intel(R) Core(TM) 2 Duo or better
RAM
2 GB or more
Hard Disk
100 MB or more
Display/Colors
1,280 x 800 or higher / 24-bit Full Color or more
Other
You'll need Internet connectivity to activate this software.
You'll need Adobe Reader (available free of charge) in order to read the online help.
You'll need installation SYSTEM-1 driver to plug-out this software to the SYSTEM-1.

Ik kan bevestigen dat er ook een vst2 versie is. Vraag me wel af wat het verschil zou zijn.. iemand?

Back