Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door justin
Weten mensen ook of je samples op zipdrive disks lang meegaan. Is het verstandig een bibliotheek samples op zips op te slaan?
Hoop dat iemand dit weet.
Origineel geplaatst door Errol
Nee zipdrives en jazz drives zijn altijd kwetsbaarder dan bijv. MOD (Magnetical Optical Disk)
Zelf hebben we hier een aantal scsci zip's en jazzdrives en een grote en kleine optical disk.
Ik zet alles zo veel mogelijk op de MOD.
MOD drive is duur maar als je dat niet hebt kun je natuurlijk ook een CD branden van die zip door de computer te verbinden met de emulator, akai.
Althans, zo zou ik het doen.
Origineel geplaatst door justin
Errol Zou je wat meer kunnen vertellen over een MOD Disk? zijn die ook te gebruiken in een zipdrive van iomega. Of heb je hier weer een andere drive voor nodig????
Origineel geplaatst door koediman
zips staan niet al te best bekend wat betreft betrouwbaarheid... ik heb echter weinig problemen gehad in een jaar of 4/5 tijd dat ik ze gebruik. dit in tegenstelling tot cd-r's die hiero lijken weg te rotten binnen drie jaar ofzo...
i
Origineel geplaatst door koediman
bij mij maakt't weinig uit welk merk cd's ik gebruik (zowiezo koop ik nooit merkloos spul ofzo)... onder de verrotte disks zitten ook quantigy's (van die gouden speciaal voor mastering dingen).
ik heb het er hier al eerder over gehad en ik vermoed dat het ook iets te maken heeft met de brander die ik toen gebruikte, maar als een echt betrouwbaar opslagmedium zie ik cd-r's niet meer.
Origineel geplaatst door virkaz
tayoyuden = ook philips. komt uit dezelfde fabriek
ik heb zelf erg goede ervaringen met philips premium cd's
de kleur is wat groening. zeer goede reflectie. in wel 30 verschillende cd-spelers getest.
sony/marantz/nad/kenwood/meuk etc zelfs cd's van 6 jaar oud doen het prima.
that's write etc . is butt
Origineel geplaatst door virkaz
een goede brander is ook niet weg.
ik heb alleen goede ervaringen met plextor en yamaha.
19" branders heb ik geen ervaringen mee

Origineel geplaatst door fuse
Er is ook een programma om een image van je zip disk te maken (die akai geformateerd is) en die kun je op een CD branden of zo.
Gelukkig zijn mijn zips FAT16 geformateerd (MS_DOS zeg maar) en kan ik de zip gewoon zippen naar een bestandje en dat regelmatig backuppen.![]()