Weekly Music Challenge - Track in 1 dag

fourier

FFT
Afgelopen woensdag heb ik meegedaan aan de Weekly Music Challenge van Jeditah.
Alles in een paar uur gecomponeerd en opgenomen in mijn studio. De track is nog niet klaar maar we zijn wel tevreden met het resultaat. Ben benieuwd wat men hier ervan vindt.

https://soundcloud.com/jeditah/4-weekly-music-challenge-with-dan-grain

Wil je nou dat we iets zeggen over wat verbeterd kan worden? Want dat is niet geheel duidelijk.

Want het klinkt dof . er zit geen hoog in. en de piano is jammer genoeg steeds het zelfde. Misschien steeds om de maat een van die toon nemen in plaats van het gehele riedel. Of alleen een accent op steeds een verschillende van het riedeltje. De sound van de voice klinkt ook een beetje smartphone samsung achtig. voor de rest wel leuk project.

Wil je nou dat we iets zeggen over wat verbeterd kan worden? Want dat is niet geheel duidelijk.

Want het klinkt dof . er zit geen hoog in. en de piano is jammer genoeg steeds het zelfde. Misschien steeds om de maat een van die toon nemen in plaats van het gehele riedel. Of alleen een accent op steeds een verschillende van het riedeltje. De sound van de voice klinkt ook een beetje smartphone samsung achtig. voor de rest wel leuk project.

Ik heb de track niet gepost om te horen wat eventueel verbeterd kan worden. Alles heeft een artistieke overweging die bewust is gemaakt. Ik vond het gewoon een leuk project om te laten horen....thats it.

BTW Als je geen hoog hoort in de mix zou ik nieuw speakers kopen want er zit heel veel hoog in...dat kan ik zelfs horen op mijn laptop speakers :D En die piano....da's geen piano ;)

Mss heb ik een verkeerde file geluisterd. Als Gloomer hem al leuk vindt ben je er al bijna.

Laatst gewijzigd:
Leuk zo'n contest. Al kun je natuurlijk nooit bewijzen dat het werkelijk in 1 dag bedacht en gemaakt is... :-)

De 'harp/gitaarachtige piano' speelt een riedel die me doet denken aan 'Fools Overture' van Supertramp..

Leuk zo'n contest. Al kun je natuurlijk nooit bewijzen dat het werkelijk in 1 dag bedacht en gemaakt is... :-)

De 'harp/gitaarachtige piano' speelt een riedel die me doet denken aan 'Fools Overture' van Supertramp..

Het is echt in 1 dag gemaakt :engel: zelfs de tekst geschreven en ingezongen. Was erg leuk om te doen. En ja...moeten we het bewijzen? Was meer een Challenge voor ons zelf.

BTW Welk stukje van Fools Overture bedoel je? Ben benieuwd.

Het is echt in 1 dag gemaakt :engel: zelfs de tekst geschreven en ingezongen. Was erg leuk om te doen. En ja...moeten we het bewijzen? Was meer een Challenge voor ons zelf.

Prima hoor. Ga ik ook niet afbranden.. Maar bij dit soort challenges vind ik dat wat onduidelijk..

BTW Welk stukje van Fools Overture bedoel je? Ben benieuwd.
Luister dit nummer dat ik toendertijd prachtig vond maar.. Dan hoef ik toch verder niets uit te leggen? :-)

Al kwamen zij iets sneller met het 'oplossend' akkoord dan jullie.

Back