Jomox airbase of machinedrum

Ik zou gewoon eens een airbase 99 proberen; voor het geld hoef je het niet te laten. (300,-)

Toevallig heb ik er 1 te koop (mint condition)... .:D

gr. Tom

Ik zie dat sommige de spectralis hellemaal praisen maar ik loop er niet warm voor.
Die nieuwe 999 vind ik qua specs niet zo overweldiggend maar zo'n airbase wil ik wel eens
aan de tand voelen *D

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Ik zou gewoon eens een airbase 99 proberen; voor het geld hoef je het niet te laten. (300,-)

Toevallig heb ik er 1 te koop (mint condition)... .:D

gr. Tom

Je hebt pm:)

ik heb de combo md +mbase (laatste sinds kort)
en dit is wel lekker de spijker op zn kop.
die mbase klinkt heerlijk analoog, en getriggered door die md is t in combo echt heerlijk drumsounds koken hier!

Origineel geplaatst door pal
Kwa prijs zijn de airbase en machinedrum ook niet echt te vergelijken. Je kunt natuurlijk ook gewoon een MPC kopen en een paar goede sample cd's O.a. de machinedrum bijvoorbeeld.

Da's dus precies mijn aanpak! Werkt perfect, zeker in combinatie met mijn sample-library waar ik zo'n beetje elke drumbak die er is in heb zitten. Als die me niet bevallen, beetje spelen in wavelab totdat ik tevreden ben.

-C-

Airbase heb ik ook gehad... Als ie het laatste OS heeft is ie zeker de moeite waard. De lagere OS-versies hadden een gate-probleem met de snare. De noise oscillator werd niet afgekapt waardoor de snares doorsisten als het ware.

-C-

Origineel geplaatst door C738
Airbase heb ik ook gehad... Als ie het laatste OS heeft is ie zeker de moeite waard. De lagere OS-versies hadden een gate-probleem met de snare. De noise oscillator werd niet afgekapt waardoor de snares doorsisten als het ware.

-C-

1.5?

nog altijd twijfel tussen MD-UW, Spectralis

Slechts de MD heeft mij al op een of andere gelegenheid of stukje muziek kunnen overtuigen..

Laatst gewijzigd:
Ik heb nu een Xbase voor bij mijn MD en dat is een geweldigge combi, nu wil ik nog een linndrum :peukie:

Origineel geplaatst door Foetus
nog altijd twijfel tussen MD-UW, Spectralis

Slechts de MD heeft mij al op een of andere gelegenheid of stukje muziek kunnen overtuigen..

Heb de MD-UW gehad en de Spectralis momenteel in bezit....totaal verschillende machines.

Kwa sequencing gemak is de MD natuurlijk erg handig, kwa sequencing features zijn ze beiden erg krachtig. Ik vind ze niet vergelijkbaar persoonlijk. De Spectralis toont vaak wat meer ballen dan de Machinedrum maar de machinedrum is weer beter in percussieloops enzo maken.

Moeilijke keuze! Succes ermee en bij vragen hoor ik het wel.

bij geval van twijfel.. gewoon beide kopen ..

rest nog de vraag: Welke eerst? 8D

machinedrum eerst omdat die ook alle bedieningsmogelijkheden aan boord heeft in plaats van 1 debiele knop en geen sequencer8o

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
bij geval van twijfel.. gewoon beide kopen ..

rest nog de vraag: Welke eerst? 8D

ja... alsof ik zomaar eventjes 3500 euro klaar liggen heb 8o)

pff, is er ergens een winkel waar ik beide kan testen?? Belgie, Nederlands, Duitsland, eender...

edit: wil ze alletwee nog wel eens testen maar de keuze is toch voor 99,99% gemaakt.
-> :walker: MD :halleluja
:peukie:

ja... alsof ik zomaar eventjes 3500 euro klaar liggen heb 8o)

pff, is er ergens een winkel waar ik beide kan testen?? Belgie, Nederlands, Duitsland, eender...

edit: wil ze alletwee nog wel eens testen maar de keuze is toch voor 99,99% gemaakt.
-> :walker: MD :halleluja
:peukie:

geduld is een schone zaak .. eerst een keuze maken, en terwijl je spaart voor de volgende heb je alle tijd om je eerste aankoop goed te leren kennen..

wat je ook kan doen (leo is hier erg goed in :P) koop een MD, verkoop m weer, koop wat anders verkoop dat weer en koop weer een MD, en verkoop m weer.. dit cirkeltje ff 4 of 5 keer herhalen totdat je zeker weet wat je wil :P

ja, geduld is soms ver te zoeken hoor :D maar het is een schoone deugd en zeker nodig van tijd tot tijd.

bedankt allen voor de assistentie, twas een lastig proces maar ik ben er alvast uit! :okdan:

als ik zelf trouwens nu de keuze zou moeten maken zou ik voor de spectralis gaan, maar meer omdat ik de MD net iets te dun vond klinken.. ken de spectralis niet maar na horen zeggen en voorbeeldjes die ik gehoord heb zou die iig een stuk vetter moeten klinken.. maar qua bediening en fun factor om mee te werken lijkt me de MD weer geschikter..
maar uiteindelijk draait t toch allemaal om de sound.. dus zou ik toch graag eerst een spectralis willen proberen voordat ik een UW zou kopen

ja, geduld is soms ver te zoeken hoor :D maar het is een schoone deugd en zeker nodig van tijd tot tijd.

bedankt allen voor de assistentie, twas een lastig proces maar ik ben er alvast uit! :okdan:

wat is je keuze geworden?

Spectralis en machinedrum zijn 2 totaal andere apparaten. Zowel kwa workflow als kwa sounds. Zeker beiden eerst demoen voor je er 1 koopt!!

het is de MD-UW

vooral omdat de nadruk toch sterk op percussie ligt.
Ook en vooral de manier van werken spreekt me heel erg aan, plus ik vind de md echt vet klinken en ben ervan overtuigd dat vele geheimen ervan nog niet echt zijn prijsgegeven.

vandaar...

:verkoght:

Een goede keuze!
zeer makkelijk te bedienen, uitgebreid klank pallet, uitgebreide mogelijkheden (16 bassdrums, no problemo bijv.) 16 lfo's aan elke willekeurige track toe te wijzen . . . ach en wee je kent de specs. super machiene!!!

Back