Jomox airbase of machinedrum

s.weeda

Nieuwkomer
Kan iemand mij helpen....

Alle demo's geluisterd...

van de Jomox ,. en van de MD,

nog steeds kom ik er niet uit ...

Welke moet ik in godsnaam aanschaffen ...

alle adviezen zijn van harte welkom.

Is de machinedrum ech zo slecht wat betreft analoge imitatie ?
(25% op http://www.sonicstate.com/synth/elektron_esi.cfm)

Sander

te duur voor zo'n oude bak...

hoe lang gaat ie nog mee.. ?

beter iets nieuws..

de machine drum zou ik kiezen,als je ziet wat dat ding allemaal kan,dan is de beslissing snel gemaakt,het enige wat een minpunt is zijn de slechte standaard kits die erin zitten,maar goed daar heb je internet voor om die te vervangen voor anderen,en je eigen creatieve geest mag ik hopen... :D

de sound van de machinedrum is gewoon vet,zeker als je van lekker rauwe sounds houd staat ie z'n mannetje...

Ik kan je maar 1 tip geven, ga naar de winkel en beluister ze allebei en geef je mening. Het zijn gewoon allebei topbakken, met allebij voor en nadelen. En wat voor de een z'n voordeel is, is voor de ander weer een nadeel.

heb ze toevallig beide hier .

de x-base is een 909 maar dan net anders hij kan minder tegelijke tijd (3 stemmig ) kick uit x klingt wat analoger ( geloof ik ) de snare uit de x kan heel snappy zijn tot heel dof. denk dat je de x tog nog extern wil voorzien van fx etc . bediening is simpel en ALS de nieuwe firmware er in zit kun je met de x net als de md ook externe synth triggeren

de x is een kwa klank beperkte machine kwa sounds groot

de machinedrum is een echte drum synth bijna alles kan zoveel je wil waar je wil klingt wel cleaner als x interne fx-en spaarzaam gebruiken

vergeet de demos van md en x-base op het net klingt nergens naar .

Wat ik er zo van gehoord heb zou ik zeker voor de MD gaan, die kan veel meer kanten op en klinkt ook prima!

Druid

Re: Jomox airbase of machinedrum

Origineel geplaatst door s.weeda
Kan iemand mij helpen....

Alle demo's geluisterd...

van de Jomox ,. en van de MD,

nog steeds kom ik er niet uit ...

Welke moet ik in godsnaam aanschaffen ...

alle adviezen zijn van harte welkom.

Is de machinedrum ech zo slecht wat betreft analoge imitatie ?
(25% op http://www.sonicstate.com/synth/elektron_esi.cfm)

Sander

ligt er aan wat je er mee wilt gaan doen...wat voor soort muziek ?

Ik heb ze allebei ooit is gehad (tenminste de XBase niet de AirBase) maar het zijn drum machines die eigenlijk niet vergelijkbaar zijn, je kan ze het best allebij hebben natuurlijk, maar als je niet specifiek de 909 sound zoekt zou ik de Machinedrum kiezen.

Lieden . bedankt voor alle reacties...

Ik wil er techno en elektro mee maken...,

Ik ben op dit moment in het bezit van een Korg Z1, Virus C, syntechno, en een A3000,

Gevoelsmatig (vooral na aanschaf van de syntechno) heb ik het gevoel dat juist de combinatie van digitale synths (z1 en Virus) met een analoge drumbak een minder "clean" eindresultaat geeft

Geef toe .. de meeste producties klinken veel te opgepoets..

Maar een feit is : De MD is gewoon een koele bak met erg veel mogelijkheden..

De keuze blijft erg lastig...

ik weet dat niemand er op zit te wachten maar hier nog een tip:
een drumstation en een er1 om het te sequencen.....ben je de helft van het geld kwijt, heb je twee didicated drumbakken en van de 500 euro die nog over hebt kun je een nord rack2 kopen, waar je alle andere vette drumgeluiden uit kunt halen.....

tis maar een optie.....

Bedankt voor de tip bob303909,

Maar zeg nou eerlijk...(okee ik geef toe ..nord rack2 ken ik niet zo goed) ...

Dan heb je twee bakken die beide beperkt zijn... Liever een jomox dan een drumstation.. is tenminste analoog...
liever een MD dan een Korg ER1...

Boven staande tip is dan toch beter,,, BEIDE ,, maar ja.. dan weer even sparen,,

Heb de diverse demo's van het internet onder de muziek gezet die ik al had gemaakt..
---
Hieruit volgt ... EERST de MD.... later de Jomox

Als je je muziek minder clean wilt laten klinken kan je beter voor de airbase gaan volgens mij. Heb er zelf ook 1 en ben er erg tevreden over. Zeker als het gaat om de ruigere geluiden. maar hij kan ook heel lief klinken zonde "clean" te worden. OK hij is af en toe wat te weinig clean (ruis) maar dat heeft ook wel wat.

Wat ik van de MD heb gehoord klink veel cleaner volgens mij en die is nog eens een stuk duurder ook.

Is er wellicht iemand in de buurt van utrecht waar ik eens een jomox airdrum/X kan komen beluisteren/checkken. Ik kan dan een MD meenemen en eens "vergelijken".
ik denk er aan om een jomox aan mijn gear toe te voegen en demo's daar word ik niet vrolijk van :D

(schup, schup . . .dit is een oud draadje 8o) )

Origineel geplaatst door d.j.conflict
de machine drum zou ik kiezen,als je ziet wat dat ding allemaal kan,dan is de beslissing snel gemaakt,het enige wat een minpunt is zijn de slechte standaard kits die erin zitten,maar goed daar heb je internet voor om die te vervangen voor anderen,en je eigen creatieve geest mag ik hopen... :D

de sound van de machinedrum is gewoon vet,zeker als je van lekker rauwe sounds houd staat ie z'n mannetje...

er is iets wat ik niet begrijp. als je je eigen sound in zo'n ding stopt. hangt de vetheid dan niet gewoon af van de sampels zelf? wordt er mss nog soort van compressie en loudness overheen gegoten? krijgen de samples een machinedrum karakter? just a question...

Ik vind de machinedrum erg digitaal en crispy klinken, moet je van houden
De Jomox Airbase (heb k ook gehad) klinkt zeker rauwer en bruter

De beste keuze op het moment vind ik persoonlijk de Spectralis.
Kan je je eigen geluiden in doen en ik heb nog weinig gehoord wat meer power heeft.
(buiten de echte 808 en 909 dan, maar het komt akelig dicht in de buurt.)

Over enkele weken is daar de Jomox 999 bak, en die kan 32 samples per instr. herbergen (upload via midi)
Lijkt me dan een goede concurrent voor de Spectralis. de 999 gaa ong. 1450 kosten, maar of die de power en diversiteit van de spectralis gaat overstemmen ben ik nog niet zker van.

Ik zit net ook weer te twijfelen dus deze twee bakken... of heel mss een 909 alhoewel ik toch wel overweeg om die (nu) niet aan te schaffen.

De muziek die ik wil maken zou gaan van acid tot (hard)tekno, core, breakz, maar wel allemaal vrij 4/4 gericht altijd.

geld doet er niet zoveel toe, kwil gewoon een vette drumbak waar ik vooral veel verschillende soorten kicks (beats) uit wil krijgen, alsook snares, HH en toms, ik wil ook de mogelijkheid om zelf ook samples in te stoppen en daar wat onboard fx aan toevoegen. Ik zag/lees dat de md wel nice onboard fx heeft. Ook de samples die ik op de site en elder gehoord heb vind ik vet klinken.

een step-sequencer vind ik ndz. Verder moet het hele gedoe ook lekker sync lopen met al de rest.

over de sound... heb een analoge tb-303, een analog modelling korgMS2000, nu een digitale bak die je lekker kunt opfokken, zie ik eigenlijk wel zitten, ik hou wel van de MD sound (in tegenstelling tot de monomachine ma bon, die hoef ik toch niet)

ik wil deze topic wel levend houden want zou toch graag begin november dat nieuwe speeltje op mijn kamer zien liggen...:{

Origineel geplaatst door Foetus

ik wil deze topic wel levend houden want zou toch graag begin november dat nieuwe speeltje op mijn kamer zien liggen...:{

Ik ook want ik wil de airbase vergelijken met mijn MD, dus iemand? neem ik een :biertje: mee
maar wellicht wil ik wel een MBase01 :D

Back