Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik begrijp dus echt niet hoe iemand dat voor elkaar krijgt. Opgelicht worden op marktplaats, helemaal niet omdat het zelfs in het nieuws komt etc. Zelfs op opsporing verzocht man, en ik heb geen eens TV!
Iets kopen op Marktplaats (niet hier) en het laten opsturen is iemand in vertrouwen nemen. Er is (zegt MP zelf ook) geen enkele garantie dat het artikel ook daadwerkelijk opgestuurd wordt. Niet iedereen gaat voor 200 Euro van Rotterdam naar Assen rijden.Ik begrijp dus echt niet hoe iemand dat voor elkaar krijgt. Opgelicht worden op marktplaats, helemaal niet omdat het zelfs in het nieuws komt etc. Zelfs op opsporing verzocht man, en ik heb geen eens TV!
Ik kan me voorstellen dat het van uit een verkopers-oogpunt zeer frustrerend is dat mensen bang zijn opgelicht te worden. Het is zeer irritant voor je hobby. Maar ik kan me ook zeer goed verplaatsen in die mevrouw wiens account gehackt was. Dat soort problemen zijn niet bagatelliseren.Deze draad staat ook wel echt bol van de oude wijvenpraat van mensen die alles denken te weten maar meer praten alsof ze ooit eens met een half oog naar Radar of Kassa hebben gekeken en daar de helft weer van vergeten zijn en de hiaten hebben aangevuld met wat flarden van sterke verhalen die ze in half beschonken toestand op een verjaardag hebben gehoord van een buurvrouw.

maar aangezien vermeende oplichters altijd via Whatsapp willen communiceren is dit misschien wel een goeie check of ze werkelijk over het apparaat beschikken.
Ik snap niet waarom dat niet normaal zou zijn.. Ik doe veel via mp (15-20 jaar) en doe precies hetzelfde. Namelijk meerdere keren gehad dat je met iemand afspreekt die niet komt opdagen en daardoor andere potentiele kopers misloopt omdat die dan ondertussen al voorzien zijn. Dan ben je er zo klaar mee hoor. Dus: wie het eerst komt, het eerst maalt. Heel simpel, werkt perfect.degene die eerst langs komt mag de camera hebben. De verkoper vond dat dus compleet normaal gedrag,

Ik snap die verkoper wel, want kopers komen niet altijd opdagen. En vooral in die gevallen dat iemand zegt pas over een week (of zelfs nog later) de tijd te hebben om langs te komen. En dan hebben ze zich intussen bedacht / ze hebben een leuker aanbod gezien en haken ze af (zonder ook maar wat van zich te laten horen). Maar als ik er een goed gevoel bij heb wil ik iemand wel een dag of 3 de tijd geven om langs te komen....degene die eerst langs komt mag de camera hebben. De verkoper vond dat dus compleet normaal gedrag, ik heb hem vriendelijk gezegd dat ik dat niet zo vond.
Klopt, maar als dat dan zo is dan geef je toch gewoon aan dat de verkoper niet voldoet en dan krijgt hij z'n geld ook niet? (of er wordt een onderzoek gestart?)De "Gelijk Oversteken Service" van MP werkt op zich prima, maar kan niet voorkomen dat een verkoper bijv. iets anders (of zelfs een lege doos) stuurt.
En je moet binnen 7 dagen melding maken als je niets ontvangen heb. Maar als Track & Trace laat zien dat dit wel het geval is, dan ontvangt de verkoper gewoon de betaling vanaf de tussenrekening.
[...]
Marktplaats zal naar de berichten kijken die koper en verkoper geplaatst hebben. En naar Track & Trace... Als jij niets ontvangen hebt en Track & Trace 'zegt' van wel, dan krijgt de verkoper z'n geld (en dan heb jij een probleem). Maar wat nu als Track & Trace 'zegt' er is verzonden, maar er is niet bezorgd? Dus als het logistiek ergens zoekgeraakt is. Dan krijgt de verkoper denk ik z'n geld en moet jij aan de verkoper vragen of die een schadeclaim wil indienen bij de bezorgdienst. En dan krijg jij van de bezorgdienst alleen vergoed waarvoor het verzekerd was (en dat is standaard bij PostNL slechts 50 euro). Maar als de verkoper niet thuis geeft, dan heb jij alsnog een probleem. En versturen mét verzekering is natuurlijk altijd verstandig (als de waarde meer is dan 50 euro). Maar een schadeclaim indienen bij een bezorgdienst schijnt een hoop gezeur te geven heb ik weleens gehoord.Klopt, maar als dat dan zo is dan geef je toch gewoon aan dat de verkoper niet voldoet en dan krijgt hij z'n geld ook niet? (of er wordt een onderzoek gestart?)
- Zodra is vastgesteld dat het product toch is ontvangen (omdat de koper bijvoorbeeld de Track & Trace code ontvangst heeft bevestigd) wordt het geld alsnog uitbetaald aan de verkoper.
- Als is vastgesteld door Online Betaalplatform dat het product niet is geleverd en niet meer geleverd wordt, wordt het bedrag door Online Betaalplatform terugbetaald aan de koper.
- Indien de koper niet binnen zeven dagen aangeeft of hij het product wel of niet ontvangen heeft, gaat Online Betaalplatform er automatisch vanuit dat het product wel is ontvangen en wordt het bedrag automatisch uitbetaald aan de verkoper.
- Mocht de koper aangeven dat hij of zij het pakket niet heeft ontvangen en de Track & Trace code laat zien dat dit wel het geval is, dan ontvangt de verkoper gewoon de betaling vanaf de tussenrekening van Online Betaalplatform.
- Mocht er onverhoopt iets misgaan bij de pakketbezorging dan ligt dit risico bij de verkoper. De Track & Trace code zal in dat geval aangeven dat het pakket niet bij de koper is afgeleverd en de betaling zal dus aan de koper worden teruggegeven
- Als het pakje niet voldoet maar je hebt het wel ontvangen, dat kan Online Betaalplatform dat niet beoordelen op basis van de beschikbare informatie.
Ik denk dat het zo werkt, maar helemaal zeker ben ik er niet van.
Bedankt voor die link. Ik wil niet vervelend doen maar als er aldaar geklikt wordt op "Pakket niet ontvangen bij Gelijk Oversteken Service" dan staat o.a. er te lezen:ipv speculeren kun je ook gewoon even zoeken: http://help.marktplaats.nl/help/vei...tips_voor_veilig_handelen/i/gelijk-oversteken
Als het pakje niet voldoet maar je hebt het wel ontvangen, dat kan Online Betaalplatform dat niet beoordelen op basis van de beschikbare informatie.
Dat is dus wat MP o.a. (!) doet. Ze zullen wellicht ook naar de berichten kijken die koper / verkoper geplaatst hebben. Maar meer dan dat kun / moet je niet van MP voor hun 'onderzoek' verwachten.Online Betaalplatform gaat dan onder andere aan de hand van de Track & Trace code de status van de verzending controleren om het probleem op te lossen.
Ja, maar wat nu als er door buren of de pakketbezorger voor ontvangst getekend is. Of 'automatisch getekend' door een fout in het systeem...Zodra is vastgesteld dat het product toch is ontvangen (omdat de koper bijvoorbeeld de Track & Trace code ontvangst heeft bevestigd) wordt het geld alsnog uitbetaald aan de verkoper.
Zie ook het vorige punt, maar in dit geval is er dus echt niets ontvangen (terwijl de verkoper wel z'n geld krijgt).Mocht de koper aangeven dat hij of zij het pakket niet heeft ontvangen en de Track & Trace code laat zien dat dit wel het geval is, dan ontvangt de verkoper gewoon de betaling vanaf de tussenrekening van Online Betaalplatform.
Dit had ik nog niet gelezen.Mocht er onverhoopt iets misgaan bij de pakketbezorging dan ligt dit risico bij de verkoper. De Track & Trace code zal in dat geval aangeven dat het pakket niet bij de koper is afgeleverd en de betaling zal dus aan de koper worden teruggegeven.
En mijn beschrijving van een eerdere post klopte dus inderdaad niet helemaal. Nee, dat kunnen ze ook niet. En daar kan het dus ook fout aflopen voor de koper. De verkoper kan immers iets anders versturen of zelfs een lege doos. Dit zal misschien niet vaak gebeuren, maar het kan wel.ls het pakje niet voldoet maar je hebt het wel ontvangen, dat kan Online Betaalplatform dat niet beoordelen op basis van de beschikbare informatie.
Dus gelukkig wel ontvangen, maar ik heb nog niet gekeken of de inhoud klopt. 
... of een ingepakte drol ...
Hmm, nou... ik hoop voor je dat het allemaal goed is.... maar ik heb nog niet gekeken of de inhoud klopt.![]()