virus vocoder

Daftmax

Girls In Your Town - Anonymous Casual Dating - No
Hoe kan het dat bij mijn Virus het volume van de vocoder-mode stukken lager ligt dan bij de rest van de sounds???

Ik moet behoorlijk schreeuwen in de microfoon. of ik moet alle volumeknoppen bijna helemaal openzetten om toch nog iets te horen!!!

Is dit nou eenmaal zo??.......of is er een oplossing voor???

ik ken de virus zel fniet....maar het lijkt me dat je het kanaal van je microfoon-in wel kunt gainen....en dus een stuk harder kunt zetten.....

gebruik je wel een pre-amp voor je mic?

Olaf

nee niet echt. Hij gaat rechtstreeks!!!

nou daar ga je..dat werkt dus niet, krijg je veel te zacht signaal..een microfoon heeft een pre-amp nodig om op line-niveau te komen...

Olaf

Dat wordt ff creatief denken dus!!!!! (heb geen pre-amp)

Maar in ieder geval bedankt!!!!

heb je geen mixer? de meeste mixers hebben wel een microfoon ingang....anders zou je ff kunnen kijken naar die kleine behringer mx mixertjes

Olaf

Heb wel een mixer/powerdeck maar daar zit de virus ook achter. dat bedoel ik dus met creatief denken ;)

Dus:

mic-->mixer-->virus-->mixer-->speaker!!!!

idd! alleen krijg je dan volgens mij wel een feedback-lus omdat je virus output ook weer terug de virus ingaat als je over de mainmix gaat..

Olaf

Er zijn ook cassettedecks, mididisk's die een microfooningang hebben en dit signaal versterken !!!!

Origineel geplaatst door Daftmax

mic-->mixer-->virus-->mixer-->speaker!!!!

Dan krijg je

mic-->cassettedeck-->virus-->mixer-->speaker

Dit werkt dus niet bij elk type ;{

Greetinx DJ R2, RSI Records

Heb je geen direct outputs of channel inserts op je mengtafel zitten? Daarmee kun je op de meeste tafels het signaal van je mic na de voorversterkers aftappen en naar je virus sturen. Voor de channel inserts heb je dan wel aparte kabels nodig.

Er zit in het menu input boost op. daarmee kan je je microfoon versterken.

suc6

Origineel geplaatst door emkedouwe
Er zit in het menu input boost op. daarmee kan je je microfoon versterken.

suc6

Da's niet genoeg. Zoals al eerder vermeld heeft de Virus signalen op lijn niveau nodig!

Ik ben er al uit. De microfoon gaat nu via het monitor-kanaal naar de virus en die gaat gewoon naar de main-input.

Werkt prima!!!

Bedankt voor de ideeen!!!!! :)

Back