Xoxbox Nonxox2 vragen

Verlies ik mijn patterns bij de update?

Het is gelukt :D Via midi was het het direct gefixed. Nu even de freeze en pattern record testen.

Have fun 8)

Freeze Frame is overigens geen nieuwe functie, maar staat ergens onderaan in de manual en meeste mensen kennen het bijgevolg niet :)

Eventjes een ander vraagje over de xoxbox.

Ik ga mijn xoxbox'en cpu upgrade doen naar large, maar voor ik dit doe. Worden de patterns opgeslagen op deze chip of wordt dit op andere chip bewaard? Dat ik anders eerst een backup neem ;-).

Ik ga mijn xoxbox'en cpu upgrade doen naar large, maar voor ik dit doe. Worden de patterns opgeslagen op deze chip of wordt dit op andere chip bewaard? Dat ik anders eerst een backup neem ;-).

de nieuwe x0xlarge 2020 heeft een FRAM geheugen op de printplaat zitten.
hierdoor moet je de oude EEPROM verwijderen, dus inderdaad eerst backup nemen

sowieso gebruikt n0nx0x een ander "formaat" voor patterns, dus backup en conversie is altijd nodig (maar dat doet c0nb0x automatisch), maar dus verschil tussen oude en nieuwe x0xlarge is dat oude geheugenchip nu ook moet verwijderd worden
Zie ook de installatiehandleiding

de nieuwe x0xlarge 2020 heeft een FRAM geheugen op de printplaat zitten.
hierdoor moet je de oude EEPROM verwijderen, dus inderdaad eerst backup nemen

sowieso gebruikt n0nx0x een ander "formaat" voor patterns, dus backup en conversie is altijd nodig (maar dat doet c0nb0x automatisch), maar dus verschil tussen oude en nieuwe x0xlarge is dat oude geheugenchip nu ook moet verwijderd worden
Zie ook de installatiehandleiding

Ik denk niet dat ik al de versie heb mij FRAM geheugen vermits ze vorig jaar nog gekocht heb via Yhype vorig jaar dus niet de 2020 versie.
Ik neem dat het geheugen veilig is dan.

Ik heb nu ook een n0nx0x2 ! Wat een beest, gisteren "even" zitten pielen met de manual erbij na weken van uitstellen, gelijk 2 uur verder en een hoop plezier.
Jaaaaren geleden ooit een x0xb0x gehad van de 1e batch, die al dik klonk, maar met deze sequencer erin kan ik mij geen dikkere acid synth voorstellen.
Het idee erachter, met name om de midi channel selector (wat een verspilling is van real estate) te gebruiken als pattern/track selector is geniaal etc.
Alsook de sequencer clock die gewoon door blijft lopen en je zo door modi kan switchen zonder de loop te stoppen (play/write/manipulate-> random-> save-> play) etc.
Ook inderdaad die freeze en om heel snel aan te tappen waar je de eerste tel wilt hebben na een happy accident.

Enige verschil met mijn x0xb0x van vroeger is dat deze n0nx0x2 (nog) geen aan/uit knop heeft. Die ga ik er nog wel opzetten.
Ik kocht deze via marktplaats maar zag net dat ie dus van een SF forumlid Barn is geweest :okdan:

Nu nog die TR-8s erbij sparen binnenkort :luv:

Attachments

• n0nx0x2.jpg
    n0nx0x2.jpg
    116,5 KB · Bekeken: 210
Vraag: Ik heb de groene Yhype 2013 board x0xlarge v3.00 erin zitten, is het nuttig om een blauw 2020 board erin te planten voor bepaalde extra functies ?
Want deze quote op de shop begint met de tegenstelling tot een Yhype board om vervolgens de EEPROM van de originele x0xb0x erbij te halen in de vergelijking:

"Unlike the previous versions (made by xlarge/yhype (link is external)), the x0xlarge 2020 also comes with an on-board FRAM memory chip, which has a much higher lifetime than the EEPROM in the x0xb0x. It comes preloaded with banks full of famous and less-famous TB-303 patterns to inspire."

2e vraag: hoe check ik welke firmware er nu in zit ?

Ik snap nu pas dat Rvooh zeer actief is met deze boards ! Lol, kwartje gevallen 8o)

Weinig nut om een bestaande yhype board up te graden. Het geheugen gaat veel langer mee en is sneller, maar dat verschil hoor je niet en ik heb nog geen enkel gewone x0x met defecte eeprom gezien.
Is vooral een remake met het oog op de toekomst qua parts, full open source en hogere kwaliteit tegen lagere kostprijs. Oja en als developer zit er handig poortje op om snel software erop te zetten..

firmware kan je checken met c0nb0x, maar bespaar je de moeite en installeer gewoon via midi de beta vanop de rv0 site met pattern record..

En ja ik ben zeer actief hier, laat ons zeggen dat ik eerstelijn beta tester ben 8o)

Kan je die link nog eens posten want de enige download die ik kan vinden is de 2.12 (uit 2018).

@Rvooh Is er al zicht op nieuwe batch potmeters? 1 van de 2 n0nx0x hier heeft nog last van krakende resonance pot.

Die nieuwe type tactswitches werken perfect. Nooit meer haperingen, dat was zo irritant aan die orignele tactswitches/caps.

@Rvooh Is er al zicht op nieuwe batch potmeters? 1 van de 2 n0nx0x hier heeft nog last van krakende resonance pot.

niet echt nee, de laatste batch was stock surplus van willzyx, maar die is er ook mee gestopt: covid-19 Shipping Notice
beter om ze zelf per stuk aan te schaffen, als is het wel soms een beetje zoeken om iets te vinden die past

Die nieuwe type tactswitches werken perfect. Nooit meer haperingen, dat was zo irritant aan die orignele tactswitches/caps.
ja, dat is feest hé :) zou zelf niet zonder kunnen

Deze thread weer even pushen, is veel te lang geleden :)
Ik had men nonxox2 weer even aangesloten en had gegoogled naar de verschillen met de xoxbox.
Was wel verbaasd om e lezen dat de xoxbox een analoge oscilator heeft en de nonxox een digitale...

Heb hem momenteel aangesloten als midi controller in men DAW ;)

Attachments

• Tranzistow xox.jpg
    Tranzistow xox.jpg
    276,5 KB · Bekeken: 12
Laatst gewijzigd:
Back