Xoxbox Nonxox2 vragen

Bedankt voor de tip. Ik heb het anders kunnen oplossen, de stroomadapter op 12V gezet ipv 9V en nu doet hij het weer wel elke keer zoals het moet...
Dacht even dat hij de geest gegeven had....:)

@Rvooh top tip dit.

Dat ga ik eens proberen
Laat zeker weten, als dit bij jou werkt ga ik het ook proberen, maar het zou toch heel veel toeval zijn dat we allebei een xoxbox hebben met 1 van die 10 eerste CPU's?

Ik moet die IC even ergens opsnorren.
ben onlangs verhuist en zit nog ergens in een muziek spullen doos.

Echter mocht ik het geprobeerd hebben dan laat ik het weten

Bedankt voor de tip. Ik heb het anders kunnen oplossen, de stroomadapter op 12V gezet ipv 9V en nu doet hij het weer wel elke keer zoals het moet...
Dacht even dat hij de geest gegeven had....:)
Uhm

Een standaard xoxbox werkt met AC, niet DC

Zover ik weet bestaan er geen verschakelbare AC voedingen
Dus je probleem is waarschijnlijk gewoon de voeding
Kan wel zijn dat het met een 12v dc “werkt” maar gezond zal het niet zijn

Is deze dan ok? Ik ken daar niet veel van...die heeft 2000ma maar dat zou moeten kloppen maar is het aansluitingstype het juiste?

Opt eerste zicht zou dat moeten werken

Andere gear met AC supplies: Lexicon, Alesis,…

Als je handig bent kan je ook de meeste 12V DC trafos ombouwen naar 9VAC

Opt eerste zicht zou dat moeten werken

Andere gear met AC supplies: Lexicon, Alesis,…

Als je handig bent kan je ook de meeste 12V DC trafos ombouwen naar 9VAC
Ik heb em besteld ;)

Wa betreft die web tool, deze werkt volgens mij niet al je reeds die serial/virtuele com poort driver geinstalleerd hebt.
ff uninstall en dan doet ie het normaal wel
Maar hoe uninstall je die drivers dan @Rvooh? Ik kan die nergens terugvinden en de setupfile heeft geen uninstall functie.

Dat zal je even moeten googelen , ik vermoed dat er een software verwijder tool in Windows zit?

De site van de driver fabrikant (ftdi) heeft vast ook die info

Dat zal je even moeten googelen , ik vermoed dat er een software verwijder tool in Windows zit?

De site van de driver fabrikant (ftdi) heeft vast ook die info
Is me niet gelukt maar is niet zo erg aangezien de laatste versie er reeds opstaat.
Gissteren ging hij weer niet correct aan. Alleen een lichtjespatroon was te zien en verder reageerde hij niet. Ik heb hem verschilende keren opnieuw gestart zonder resultaat.
Op internet kon ik lezen dat dat betekent dat de nonxox cpu dan niet meegestart is.

Ik ben blijven proberen en uiteindelijk na een midikabel in de in- en outpoort gestoken te hebben starte hij plots weer normaal op....superraar.
Maar morgen heb ik de nieuwe voeding, ik hoop dat dan alles opgelost is :)

stop het met de DC voeding voor je zaken kapot maakt.

de x0x moet een AC voeding

ik ben er dan ook zeker van dat het zal werken met die AC
heb je dan nergens de "originele" voeding meer liggen?

stop het met de DC voeding voor je zaken kapot maakt.

de x0x moet een AC voeding

ik ben er dan ook zeker van dat het zal werken met die AC
heb je dan nergens de "originele" voeding meer liggen?
Ik heb die hier in 2017 gekocht op SF van user

subselector

en dit was de voeding die erbij zat...ik heb deze nooit vervangen.

Met de nieuwe 9VAC reageert hij identiek zo...

Hij loopt weer...nu met de AC adapter, ik hoop echt dat het probleem niet meer optreed nu, maar het ziet er goed uit. Ik heb hem via midi aan mijn rmx1 gekoppelt en de rm1x in slave mode.
Omgekeerd zou logischer zijn maar het is voor een video.
Wanneer ik de xox start wordt het pattern van de rm1x niet gestart maar stuurt hij midi noten naar de rm1x. Hebben jullie een idee hoe ik enkel start/stop en tempo naar de rm1x kan sturen?
De midi output heb ik al kunnen afzetten via settings\pitch mode.

Laatst gewijzigd:
Ja, midi noot output uitzetten, via settings, dan pitch mode en dan 1 vd zwarte toetsen als ik me niet vergis. Staat in de manual uiteraard

eens stickers gemaakt voor onderaan

1785256162321.jpeg

Ja, midi noot output uitzetten, via settings, dan pitch mode en dan 1 vd zwarte toetsen als ik me niet vergis. Staat in de manual uiteraard
Ja dat was me net gelukt :)
Ik heb hem in trackmode lopen zodat hij de lengte van het rm1x pattern matched, so far so good, bedankt voor de hulp!

Back