mijn eerste afgemaakte housetrack...

Ik heb hem even geluisterd.. Beetje onsamenhangent is hetl. Wel een aparte keuze van vocals (braxton) in vergelijking met de song. De lead (als je het zo mag noemen) is me net iets te hard en te duidelijk aanwezig. Het ritme mag ook best wat meer aandacht krijgen, evenals het arrangement!
Ik snap waar je heen wilt met de track maar er moet nog flink wat gebeuren (met de nadruk op flink)

succes,
Arv

Ik sluit me aan bij Arv. Ik vind het contrast tussen de vocals en de rest van de track te groot. Ik zou er, als je ze er toch in wil laten, hooguit wat snippets van pakken. De onsamenhangendheid komt volgens mij ook voort uit het lichtelijk chaotische arrangement.

Ik zou absoluut meer aandacht gaan besteden aan de drums. De keuze voor de geluiden vind ik niet al te sterk en hoe ze geprogammeerd zijn, daar ben ik ook niet echt blij mee. :D

Probeer het geheel wat meer op een lijn te krijgen. Er zit best een aantal aardige elementen in, maar die komen nog niet helemaal uit de verf.

Succes!

Heee, weer een sander erbij! welkom nog trouwens. En (lekker makkelijk) sluit me aan bij de voorgangers vwb het commentaar.

In ieder geval bedankt voor het commentaar allemaal....

Het arrangement is inderdaad niet optimaal inderdaad....
en het contrast tussen de vocals en de rest zal idd wel wat te groot zijn....

zal er nog eens hard aan gaan werken

bedankt voor de reacties in ieder geval allemaal!

dank je sander02 aangenaam

Idee is goed en 'lead'sound vinnik ook wel oké.
Maar idd wat werk eraan, zodat 't wat beter doorkomt en lekkerder klinkt.

Leuk gedaan!

Ik vind hem brilliant gemaakt!

De technische kant interesseert mij werkelijk geen fluit, als mijn oren mij zeggen dat zij het goed vinden.

Er zijn duizenden professionele studios die dit pareltje kunnen doen opblinken.

Wat is dat toch dat iedere home-muzikant een kant en klare, perfect gearrangeerde DEMOs wil klaarbakken?

Een homestudio is in de eerste plaats toch om een goede demo te maken?

Anyway, top Sander, doe zo verder !

Ps. welke hard/software heb je gebruikt?

Take care

EF

Nogmaals bedankt voor de nog meer reacties. gelukkig toch nog wat positieve reacties. :) (thnx EternalFall)

Origineel geplaatst door EternalFall
Wat is dat toch dat iedere home-muzikant een kant en klare, perfect gearrangeerde DEMOs wil klaarbakken?

even inhaken, dat komt waarschijnlijk omdat (als) je de demo instuurt je gewoon meer kans maakt dat naast en pakkend melodietje ofzo, het technisch ook allemaal klopt. Een AR manager die demos afluistert slaat gezellig je nummer over als er gewoon dingen niet netjes kloppen (bv een bassline die alles overstemt) IMO.

Arv

Origineel geplaatst door Arv
even inhaken, dat komt waarschijnlijk omdat (als) je de demo instuurt je gewoon meer kans maakt dat naast en pakkend melodietje ofzo, het technisch ook allemaal klopt. Een AR manager die demos afluistert slaat gezellig je nummer over als er gewoon dingen niet netjes kloppen (bv een bassline die alles overstemt) IMO.

Arv

dat niet alleen (en bovenstaande komt dus omdat de "thuis-studio" tegenwoordig voor vrij weinig geld zo'n goed product kan opleveren dat een goed afgemixede en zelfs een beetje huis-gemasterde track als demo toch wel de ondergrens is) maar ook nog eens dat de meeste dance-labels (behalve de hele grote met veel geld erachter) helemaal geen budget hebben om jou track in een "professionele" studio opnieuw te gaan mixen...... fat chance...misschien bij popmuziek ed, maar anders niet (meer) hoor

Back