mpc1000 of 2000xl

Origineel geplaatst door Chinetti
Bij de grotere Bruna's en AKO's hebben ze het wel. De Future Music is wel een aardig tijdschrift, maar soms wat oppervlakkig.

En dat is nog slecht uitgedrukt! :)

De Oktober editie is niet meer te verkrijgen in de shops.
Maar ach FM is toch niet echt goed. Wie weet komt SOS er ook nog wel mee.
Of Interface.

Chromatic assignment

Chromatic assignment

Er is nog steeds onduidelijkheid over de mogelijkheid van de mpc1000 om de midi notes netjes te koppelen aan een sample om zodoende de sample op een midikeyboard te kunnen afspelen.

Ik las ergens in een forum het volgende:

"I asked akai about chromatic assignment on this and this is what they told me:

"The "chromatic" assignment will be similiar to the MPC2000XL, in that it will use the 16 levels feature.
These can be triggered via a controller keyboard, but keep in mind this is not the same as creating keygroups on a rack mount sampler or MPC4000."

Het lijkt me ook heel sterk dat dit niet mogelijk zou zijn. Hoe speel je anders een lekker deuntje in?

JJ

wat ik uit de manual begrepen heb is dat (zoals hier al eerder gezegd is) je wel gewoon 1 sample over heel te keyboard kan leggen door de pitch aan te passen...

maar het is natuurlijk geen sampler als de z4 waar je keygroups kan stapelen en zo overlappingen kan maken...
maargoed als je dat wil kun je beter een 'echte' sampler kopen lijkt me

volgens mij kun je ondanks de beperkingen redelijk uitgebreide programs maken met die mpc1000... kost gewoon iets meer tijd... (en je heb 4 samples per noot... dus als je heel ijverig bent zou je toch keygroups kunnen simuleren.. voor degene met veel vrije tijd)

Origineel geplaatst door Christov
ik zou voor de 2000xl gaan
vrij simpel
je hebt 3x zoveel sequncernoten
het ding kan reversen en timestretchen

jammer is dat je geen usb hebt maarfuckit anders zit je nog al het editten op je pc te doen

Ik ben ook van plan mijn eertse mpc te kopen en twijfel ook, mijn knelpunt is dat de mpc1000 100.000 noten aankan ipv 300.000, maar wat betekent dat ongeveer als je live gaat.

In eerste instantie ga ik een hoop samples gebruiken omdat ik niet zoveel hardware heb, maar ik wil wel naar meer hardware toe. Dus met de samples zou ik genoeg hebben aan de 100.000 noten maar hoelang zou ik live kunnen met bv. 3 synths en midi gestuurde effectebakken?

Of kan ik de sequences zo snel kunnen laden dat ik me geen zorgen hoef te maken over de 100.000 notes. Help = needed ... Gr.

:halleluja

Origineel geplaatst door sjeijk
Ik ben ook van plan mijn eertse mpc te kopen en twijfel ook, mijn knelpunt is dat de mpc1000 100.000 noten aankan ipv 300.000, maar wat betekent dat ongeveer als je live gaat.

In eerste instantie ga ik een hoop samples gebruiken omdat ik niet zoveel hardware heb, maar ik wil wel naar meer hardware toe. Dus met de samples zou ik genoeg hebben aan de 100.000 noten maar hoelang zou ik live kunnen met bv. 3 synths en midi gestuurde effectebakken?

Of kan ik de sequences zo snel kunnen laden dat ik me geen zorgen hoef te maken over de 100.000 notes. Help = needed ... Gr.

oh nee christov heeft weer wat gevonden

knelpunt is 100.000 noten ?
funking hell .. hoe denk je die vol te krijgen ?

zeg dat je 30 noten per seconden speelt
dan heb 100000/30 = 3333 seconden speel tijd = 55 minten speel tijd
bij 300.000 noten : meer dan 2,5 uur

55 minuten is prima te doen
dan heb je echt wel behoefte aan pauze ... :omega:

en trek je niks aan van de reverse en timestrech verhalen .. gewoon effe overpompen tussen pc en mpc 1000 en klaar ... de mpc1000 heeft genoeg extra functies die hem meer waard maakt dan al zijn voorgangers
zeker voor de prijs !!!

ik heb zelf een mpc2xl en zou als ik zou moeten kiezen zeker de mpc1000 nemen ...

Origineel geplaatst door MadR
oh nee christov heeft weer wat gevonden

knelpunt is 100.000 noten ?
funking hell .. hoe denk je die vol te krijgen ?

zeg dat je 30 noten per seconden speelt
dan heb 100000/30 = 3333 seconden speel tijd = 55 minten speel tijd
bij 300.000 noten : meer dan 2,5 uur

55 minuten is prima te doen
dan heb je echt wel behoefte aan pauze ... :omega:

psies. en dan neem je nog niet eens mee dat je waarschijlijk dingen looped (phrases) dus minder noten gebruikt

Origineel geplaatst door sjeijk

Nauw Sjeikie, wees maar niet bang. Beide hebben genoeg notencapactiteit. Ik gebruik de 2000XL live en das echt geweldig. Ik loop sequences van 8 of 4 bars. Als ik ergens optreed is dat altijd 8 en dan bevatten de meeste nummers meer midi dan samples.

Ben je van plan hele partijen grote samples te gebruiken dat je zo over de 32MB van de 2000 heengaat dat is de keuze voor jou makkelijk. Ook heeft de 1000 standaard dus die meerdere uitgangen. En das wel weer een investering voor de 2000 als je dat ook wil hebben. Effecten zijn niet zo interessant vindt ik zelf. Aan m'n mengtafel hangt toch al een effectbox.

Origineel geplaatst door BOPH3
ik hoor van een gebruiker dat de samples WEL chromatisch instelbaar zijn :P

Helemaal handmatig zeker? Dus elke pad selecteren en dan dezelfde sample toewijzen en een andere pitch selecteren.
De 2000 doet het met 1 druk op de knop automatisch.

precies ja...

ben nu een aantal program's aan het maken vanuit m'n sample libraries...

heb nu een fender rhodes over 64 toetsen 4 lagen gesampled (van hard naar zacht, aanslaggevoelig) met 4 noten per octaaf
totale grootte 24 mb... (nog 104 mb over voor andere ongein)

dat kan zeker met de mpc2000 ook met 1 druk op de knop...

als je lui bent kun je misschien beter gewoon een kant-en-klare soundmodule kopen en niet met samples in de weer gaan...

Origineel geplaatst door cangoeroes
precies ja...

als je lui bent kun je misschien beter gewoon een kant-en-klare soundmodule kopen en niet met samples in de weer gaan...

zo die laatste komt in me signatuur !!

ik zou er lui en dogmatisch van maken trouwens :D

Back