Rustig trackje

OK:

De reverb die op de drums zit lijkt op een of andere basement preset. Mag zeker bij deze stijl veel ruimtelijker klinken naar mijn idee...Aj, ik geloof dat er iets lichtelijk dissonant klinkt bij een van je accoorden...

...
...

...

Ben eigenlijk aan het wachten tot er iets gebeurt, maar dat is ook wel lastig in 2:35 min.
Sorry, maar er zit te weinig in deze track om er echt iets van te zeggen.

Succes!

Origineel geplaatst door Rino
OK:

De reverb die op de drums zit lijkt op een of andere basement preset. Mag zeker bij deze stijl veel ruimtelijker klinken naar mijn idee...Aj, ik geloof dat er iets lichtelijk dissonant klinkt bij een van je accoorden...

Er zit geen reverb op de drums, wel op de rest misschien bedoelde je dat.
Maar dat dissonant klinken hoor ik niet, heb ik nu een probleem ?

Ben eigenlijk aan het wachten tot er iets gebeurt, maar dat is ook wel lastig in 2:35 min.
Sorry, maar er zit te weinig in deze track om er echt iets van te zeggen.

Aw, je vindt de track niet boeiend dus.

Succes! [/B]

Merci, en bedankt voor je eerlijke reactie !!

Origineel geplaatst door ButtonPusher
Er zit geen reverb op de drums, wel op de rest misschien bedoelde je dat.

Maar dat dissonant klinken hoor ik niet, heb ik nu een probleem ?

Aw, je vindt de track niet boeiend dus.

Merci, en bedankt voor je eerlijke reactie !!

1. Dat had ik ook al voor mogelijk gehouden, maar dan zit er op de samples zelf niet zo'n lekkere reverb. Bij veel reverb-plugins heb je meestal zo'n basement presetje, waar 't nu een beetje op lijkt.

2. Nou, 't is niet dissonant in de zuiverste zin van het woord, maar het klinkt gewoon net niet zo lekker. Sommige noten lijken elkaar te beïnvloeden en dat wil niet altijd even best uitpakken.

3. Ik vind de basis best ok, maar ik mis nog een hoop. Probeer de track eens wat meer aan te kleden en wat langer te maken.

Ik vind hem heerlijk! Ik zou idd die drums iets donkerder maken, af en toe een beetje variatie zou de drums ook goed doen. Pitch die snare eens wat omlaag, snij de reverb (van de orginele ruimte waar de snare is opgenomen) er af en vervang die voor een wat mooiere ruimtelijke reverb. Misschien kunt je ook wat drum fx geluiden filteren op de achtergrond? Met daar ook die reverb over.
Verder mag dit nummer best langer duren, lekker chill!

succes ermee!

Origineel geplaatst door Gran&Tilly
Ik vind hem heerlijk! Ik zou idd die drums iets donkerder maken, af en toe een beetje variatie zou de drums ook goed doen. Pitch die snare eens wat omlaag, snij de reverb (van de orginele ruimte waar de snare is opgenomen) er af en vervang die voor een wat mooiere ruimtelijke reverb. Misschien kunt je ook wat drum fx geluiden filteren op de achtergrond? Met daar ook die reverb over.
Verder mag dit nummer best langer duren, lekker chill!

succes ermee!

Bedankt hoor Gran&Tilly :)

De tips die jij en Rino zeiden: de reverb, variatie en lengte daar zal ik verder aan werken.
Probleem met mijn Motif is dat als ik verschillende outputs gebruik er enkel op mijn 'main out' reverb kan gebruikt worden :confused:, maar dat kan ik nog oplossen door verschillende opnames te doen.

De drums blijven momenteel idd telkens hetzelfde.

Merci voor de reactie en de tips !

Peter

PS heb zonet geluisterd naar jouw track 'DJHarry is de deejee', was speciaal :D maar dik OK !

Back