hiphop synths?

enyo-dog

Stamgast
Ik wil een synth om hiphop mee te maken, ik wil er mooie, zware en warme bassen uittoveren, en ik zou er ook warme maar ook schreeuwende leads mee willen maken, mijn oog viel op de juno serie (geen alpha).

Het moet mijn eerste synth worden en moet niet duurder zijn als 500-600 euro 2de hands of nieuw.

Heb er in de chat ook al overgehad met bikkel en mono-poly, die raadde me aan om voor bassen een oude roland te kopen (sh-1 etc) of een monofoon iets.

heeft er iemand een idee wat een coole synth is om hiphop mee te maken?

Of is een juno niet zo hiphop? (vraag ook naar aanleiding in de chat).

Info hierover gevraagd, mag ook andere synths noemen,

groet 8o

Laatst gewijzigd:
Ja met de SH-101 en juno-60 kan je prima bassen maken. En met de Juno kan je alles wel doen. Dit zijn perfecte synths om mee te beginnen. Harstikke overzichtelijk, makkelijk programmeren. Je hebt voor beide wel een converter nodig als je ze tenminste via midi wil aansturen. Ook kan je op de 101 je geluiden niet opslaan.

ok, maar is het wel een goed idee om gelijk met iets duurs te beginnen? een juno is aardig goedkoop en kan goed funken dus die lijkt me erg geschikt ervoor.

vind tot de 500 of 600 euro voor een eerste synth mooi, 1000 of meer, niet zo, is deze stelling van mij goed?

voor een eerste synth zou ik kijken naar een niet al te dure synth met veel knoppen. Eentje waarop je het principe van de subtractieve synthese kan leren. Een analoogje dus, en het liefst een oude, dus zonder menu. En dan is idd een monosynth veelal goedkoper dan een poly.

Kijk ook eens naar een yamaha AN-200. Als je die voor rond de 150,- op de kop weet te tikken kun je hem altijd weer zonder verlies kwijt als je eens iets anders wilt. Klinken lekker! En is tevens een leuk speelgoedje.

een goedkope virus B 2e hands en dan hip hop patches inladen ... mss toch :)

wat denken jullie van een moog prodigy? of van een juno 60 voor 300 euro?

wat doet zo'n jsq-60 sequencertje eigenlijk?

info :{

Die paia is belachelijk goedkoop
Ik zou als ik de centen had hem zo terug kopen
Dit is de enigste in nederland

Sander je moet maar is een andere SH horen dan snap je wat ik bedoel

Enyo prodigy is leuk

Dr Dre gebruikt die minimoog
Dj Spinna een Crumar

Ik vraag me af welke synths Outkast gebruikt, sommige dingen klinken echt heeeeerlijk.

Origineel geplaatst door bobaphat
Dr Dre gebruikt die minimoog
Dj Spinna een Crumar

Ik vraag me af welke synths Outkast gebruikt, sommige dingen klinken echt heeeeerlijk.

o.a. een studio-electronics omega ook door dr. dre gebruikt.

Origineel geplaatst door bobaphat
Sjongejonge hij staat al op 500, dat vind ik echt veeeeel te veel voor die bak.

Ik zag m namelijk een tijdje geleden voor 200 dollar op Ebay eruit gaan.

Dus is die ineens 200 waard?
500 is een scherpe prijs voor een prodigy hoor
Let wel op dat er cv/gate op zit !

Origineel geplaatst door mono-poly

500 is een scherpe prijs voor een prodigy hoor
Let wel op dat er cv/gate op zit !

En anders kun je er makkelijk zelf cv/gate in bouwen :)

Waldorf Pulse + Juno 106 misschien

Van de Pulse weet ik wel niet of ie echt moogy vett klinkt. Een Prodigy zou ik eerder links laten liggen, je betaalt teveel voor de naam Moog en de sound is zeker niet zoals een Mini of Andromeda.

Back