hiphop synths?

Als je mazzel hebt vind je ook goedkoop een Roland JV-2080. Nu kun je denken.... suffe gozerd..... maar vergis je niet. Vooral met een hiphop boardje kun je veel leuke dingen doen.

Instant Method Man - Tical 2000 - Judgement day.

ik begraaf me sh bijl bij deze :duivels:
zo en nu me hoofdtelefoon op
jammer dat ik geen 101 en andere sh werkend heb staan anders had ik je de pepsi test laten doen sander(02)

man.....hiphop gaat niet over VA of analoog.....geef een goede hiphop-producer de meest lame digitale synth en hij maakt er nog iets vets mee...het gaat om de funk, en de swing en de feel.....

dusse..pak gewoon iets wat bij je budget past en doe je hiphop ding ;)

Origineel geplaatst door olafmol
man.....hiphop gaat niet over VA of analoog.....geef een goede hiphop-producer de meest lame digitale synth en hij maakt er nog iets vets mee...het gaat om de funk, en de swing en de feel.....

dusse..pak gewoon iets wat bij je budget past en doe je hiphop ding ;)

eindelijk een zinnig antwoord!!

:halleluja

koop die juno 60 met kenton midi kit.
die is niet duur, dus als je hem zat bent verkoop je hem weer zonder verlies.

Om even samen te vatten: voor echt dikke analoge bassen onder de 300 euro: Waldorf pulse of 'n Juno 60/106. Een SH101 is IMHO ook vet, maar daar haal je geen 3-osc moog bassen uit zoals uit die pulse (omdat ie geen drie osc's heeft, duh).

Dan kun je er nog een goedkope rompler naast zetten voor al je 'bread & butter' sounds. Dat lijkt mij het beste betaalbare alternatief voor de standaard hiphop-setup van 'n Minimoog/SE-1x plus Triton (naast die MPC die je al hebt natuurlijk).

Origineel geplaatst door lo-fi
Om even samen te vatten: voor echt dikke analoge bassen onder de 300 euro: Waldorf pulse of 'n Juno 60/106. Een SH101 is IMHO ook vet, maar daar haal je geen 3-osc moog bassen uit zoals uit die pulse (omdat ie geen drie osc's heeft, duh).

Dan kun je er nog een goedkope rompler naast zetten voor al je 'bread & butter' sounds. Dat lijkt mij het beste betaalbare alternatief voor de standaard hiphop-setup van 'n Minimoog/SE-1x plus Triton (naast die MPC die je al hebt natuurlijk).

jes indeed....al zou ik dan toch eerder voor de pulse dan voor de juno gaan..kheb ze allebei staan, de pulse is wat "agressiever" dan de juno....of kan dat zijn ....

en een bread&butter ding idd..goedkoopste optie is een roland JV1010 denk ik..erg goede sounds uit te halen.... dat in combi met de MPC en je bent helemaal klaar..ohnee..een compressor ;0

Kijk uit Enyo, dat je niet dezelfde kant op gaat als toen in de 'ik heb een mpc-3000 nodig om hiphop' te maken thread. Koop een niet te moeilijke synth, eentje met standaard een midi aansluiting. Hardcore programmeren ga je toch niet doen, dus een synth die snel goeie sounds geeft is het beste.

Origineel geplaatst door Furious5
Kijk uit Enyo, dat je niet dezelfde kant op gaat als toen in de 'ik heb een mpc-3000 nodig om hiphop' te maken thread. Koop een niet te moeilijke synth, eentje met standaard een midi aansluiting. Hardcore programmeren ga je toch niet doen, dus een synth die snel goeie sounds geeft is het beste.

die kant gaat het zeker niet op!

ik denk dat ik ook vorr een juno gaat of een pulse. :{

heb nog een vraagje over zo'n midi/dcb converter, als je hem aan zo'n juno 60 hangt zou je dan ook problemen kunnen krijgen met de polyphony (kanalen)?
als je hem aan een mpc hangt kan je toch 3 bassen en 3 leads tegelijk laten spelen via midi, omdat hij 6 polyphone is? of kan je door die dcb converter er problemen mee krijgen? als dat zo is is zoals quifster zei een juno 106 handiger.

Origineel geplaatst door falafelbiels
Op 2ehands.nl staat een Juno60 met midi kit voor een goeie prijs. DOEN!

ja, heb ik gezien een echt niet verkeerde prijs, :) , en er staat ook nog een msq-700 te koop (niet echt nodig, ik sequence ergens anders mee) maar hij is wel cool om hem naast je juno te zetten, ziet er Yummie uit.

is een m3x :) niks? is wel gelijk een stukkie duurder,maar je krijgt er wel iets moois voor terug,
of iemand anders nog een suggestie?

enjo,
ga de zoektocht naar je nieuwe synth effe prive doen. Je hebt al zoveel advies gekregen en iedere keer roep je weer een ander type. Ja een MacBeth is zeker heel mooi.
Als je er 1 hebt gekocht ben ik wel heel benieuwd welke het is geworden. Of je dan nog 1 keer in deze thread wilt posten met het merk en type van de synth van je keuze.

Origineel geplaatst door joriz
nee een M3x is helemaal niets.

Is dit een vaststaand feit? De hele wereld vind het niks?

Of is het meer een persoonlijke mening?

Mij zegt M3x niet zoveel namelijk (daar heeft jouw topic niet zoveel aan veranderd trouwens!) ;)

Enyo, succes jongen.

Ik blijf erbij dat (zeker als je hiphop wilt maken) je zo weinig mogelijk aan je sound wil kutten, maar gewoon vanuit een preset of wat dan ook je groove vastlegt ... vervolgens verder gaat met de beschikbare middelen om de betreffende partij meer in dienst van het geheel te krijgen...(lang leve midi en/of sampling!) om uiteindelijk je groove naar wens te smeden.

Altijd handig om een Moog of Juno o.i.d. te hebben ... en lekker leren kennen voor regelmatig gebruik, maar een Roland JV / XV / XP of Yamaha CS etc. zal je denk ik meer plezier en produktiviteit geven.

Ik spreek puur uit eigen ervaring.

Tja je moet die apparaten een keer gehoord hebben eigenlijk.

Ik blijf van mening dat een 70ies monofoon analoog bakkie met liefst meer dan 1 oscillator gewoon een must blijft voor de stevige bassen.

Je hebt al een MPC.

En ja misschien is dat zo'n Roland ROMpler alles in een bakkie ook wel lekker bij de bijgeluiden, als de bas maar ouderwets analoog is.

Back