Die Microkorg klinkt zeker bruut. Is denk ik geschikt. Voor hiphop staan verder kastjes als de Planet Phatt bekend.
Ik denk alleen dat je je af moet vragen (VOOR HIPHOP) of je "écht een synth" wilt, zoals bijvoorbeeld een Moog (VET!) of de SH-101 (ik heb hem 1 keer in mn handen gehad...kon er niks mee, maar dat zal wel aan mij gelegen hebben), of dat je gewoon op zoek bent naar een goede klankbron, ongeacht de synthese-techniek etc.
Wil je snel je sound hebben of wil je je echt bezig houden met synthese 'van scratch'? Wat ik wil zeggen is: Hiphop wordt vaak als iets gezien wat sample-based is, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn...
En wat voor soort hiphop? WuTang? KRS-One achtige beats? Dre? Neptunes? Timbaland? P Diddy?
Als je het in de hoek van laatste 3 genoemden zoekt, kom je heel ver met bv. een Roland uit de JV / XV series.
Ik heb een Roland XP-30, een veelzijdige Sampling & Synthese-synth. Violen, bassen, orchestra-hits. Het leuke ervan is dat je de expansions SESSION, ORCHESTRAL & TECHNO erbij krijgt. Misschien is de laatstgenoemde expansion niet zo geschikt voor hiphop, maar de anderen staan er vol van. Mensen doen vaak denegrerend over de XP-30, maar je kan er heel wat uithalen, zeker met de juiste FX en compressie enzo. Alleen voor leads vind ik hem best zielig!