VA synth intresse peiling ?

Designer

audio lab
Hoi, ik ben bezig met een 16 bit VA synth.
Om te bouwen kost deze maximaal 15 euro voor alle onderdeeltjes.

1 DSPIC chip
2 opamps
1 optocoupler
1 hex inverter ( optioneel voor midi thru )
1 of 2 midi poorten
3 jack uit/in
1 mono potmeter
1 stereo potmeter
2 regulators
1 crystal voor de audio ( een speciale om 44,1 KHz te krijgen )
+ een paar condensatoren en elkos

Alle parameters zijn alleen via MIDI aan te sturen.
Er moet wel een printplaatje voor gemaakt worden, als mensen hier dat kunnen zou dat mooi zijn.

Het is een simpele synth :
1 bandlimited oscillator ( SAW en SQUARE )
1 filter ( LP HP BP )
2 envelop
2 LFO ( 1 voor filter, 1 voor pitch modulatie )
1 stereo chorus
1 mono input voor drums erbij te mixen
note slide

Samplerate is 44,1KHz
LFOs en Enveloppes worden elke frame geupdate.

Is er intresse om dit te bouwen ?, en om een printje ervoor te ontwerpen.
Je hebt wel een PicKit 3 programmer nodig om de chip te programmeren.

Laatst gewijzigd:
Ja hoor heb wel interesse in een kit. Heb ook een Chinese programmer liggen.

Ooh oké verkeerd begrepen. Als nog zou je printjes kunnen leveren voor een groupbuy toch? als er genoeg interesse is en iemand die de print wil ontwerpen.

Een 16bit VA synth met 15 euro aan onderdelen, mmmmm even nadenken....nee hoef ik niet...

Als het een success word heb ik ook een phasedistortion en een FM synth ( met LCD ).

@ septic : daar moest je lang over nadenken.
Ik ben zelf erg tevreden met deze synth.

Processing voor pitch gaat tot 48 bit, normaal 32 bit, het geluid zelf is 16 bit.
Elke frame alles geupdate is iets wat je nord of virus waarschijnlijk niet heeft.
Zitten goede sounds in voor drum en bass muziek met deze accurate control.

Spotgoedkoop, maar toch heb ik geen interesse. Dat komt door mijn voorkeur voor echt analoog. Veel succes!

Ik wil wel een poging wagen voor een leuk pcb-tje. Kun je de ontwerpen / het schema delen? Ik laat mijn pcb's altijd maken in China - korte doorloop, best kwaliteitje en scherpe prijs. Oh, ik gebruik Eagle voor de pcb's.

Ik heb geen pic programmer, maar ben wel geïnteresseerd. Als er PCB's gemaakt worden, wil ik er wel eentje. Eventueel wil ik ook wel wat extra onderdelen sets bestellen zodat er een kitje kan ontstaan.

Niet omdat ik het nodig heb, maar gewoon omdat bouwen zo leuk is, en iets wat je zelf hebt gemaakt klinkt altijd beter ;)

Ik heb nog steeds geen schema, als ik eenmaal bezig ga zit ik er te veel mee te spelen.
De volgende week dan maar, voor syntherklaas moet het wel lukken, ik hoef nog maar 1 opampje op het breadboard te plaatsen om van de 5 volt range naar 9 volt te gaan,
het spelen en testen is te leuk.

Er zit nu ook pitch bend in, keuze uit bender, env1 of env2 als source.

attachment.php

Foutje : TX = RX
10U is keramies.

Attachments

• VA1synthesizer.jpg
    VA1synthesizer.jpg
    92,6 KB · Bekeken: 115
Laatst gewijzigd:
Nu nog de source-code? ;)

En is het een idee om dit in een git-repo te zetten? En met wat voor licentie geef je het uit?

Is niet bedoeld voor bedrijven om er geld mee te verdienen, het is een DIY synth.
Daarom een juiste licentie. Dat verplicht anderen om bij te dragen aan de community.

source code is er niet, de hex file komt er aan.
Oh, hoe kan ik het dan DIY-en? Wat als ik een aanpassing wil maken?
Zonder source ben ik dan nergens.

Wat is een git-repo ?
https://en.wikipedia.org/wiki/Git

Een manier om met meerdere mensen aan een software-project te werken (goed voor code, maar ook voor pcb-files etc.)
Zie bijv: https://github.com/pichenettes

Ook niet zo onbelangrijk: als het een open repo is kost het hosten niks. Je kunt het hele schema en de documentatie daar onderbrengen, betrouwbaarder dan ergens op een forum mikken of op een provider homepage.

Back