Wat vinden jullie van deze sounds?

Xpressive

Producer
Wat vinden jullie van deze sounds?

Er is wat fout gegaan de file was te groot om te posten dus heeft hij maar een sound gedaan. Op de website van hun staan nog meer van dat soort sounds vind ze zelf wel heel lekker.

Misschien zijn deze sounds al een keer gepost maar ik kon ze niet vinden.

Gr. Xpressive

Zijn zeker hele vette sounds8)

Prophet

Heb jij die sounds gekocht?

Ik vind het zonde om sound sets te kopen. Je koopt dingen die je zelf had kunnen maken, puur weg gooien van je geld vind ik.

Ik vind het zonde om sound sets te kopen. Je koopt dingen die je zelf had kunnen maken, puur weg gooien van je geld vind ik.

Heb je wel helemaal gelijk in. Het is wel zo dat ik nog niet zo bekend ben met alle knopjes op de synth. Ik zou dus voor die 30 euro wel kunnen kijken hoe die sounds gemaakt zijn en vanuit daar mijn eigen sounds creeëren. Zou beter misschien een cursus kunnen nemen maar ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen.

Gr. *D

Wauw die An 1 x demo klinkt ook wel super.

Die gasten verdienen zowieso al een pluim want ze spelen de wijsjes van bekende Trance hits en hebben nog de realistische sound erbij gevonden ook. Wat me wel opvalt is dat ze er bij elke partij ontzettend veel delay opgooien. Dan klinkt het altijd al indrukwekkender.

De demo van de Virus, JP8080 kende ik al

Origineel geplaatst door Xpressive
Heb je wel helemaal gelijk in. Het is wel zo dat ik nog niet zo bekend ben met alle knopjes op de synth. Ik zou dus voor die 30 euro wel kunnen kijken hoe die sounds gemaakt zijn en vanuit daar mijn eigen sounds creeëren. Zou beter misschien een cursus kunnen nemen maar ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen.

Gr. *D

Ik kan begrijpen dat je voor dit doeleinde ze wel zou kunnen kopen. Maar als ik je een advies mag geven, probeer eerst zelf op je synth aan de knoppen te draaien. Zo ben ik ook begonnen, het duurt misschien allemaal wat langer... maar ik begrijp nu hoe het geluid in elkaar zit en hoe ik geluiden zelf naar eigen wens kan maken.

In de geluiden die ik hoor op die site hoor ik trouwens bijna alleen maar superstrings (:{ :{ trouwens netjes geprogrammeerd!!). Maar als je het daarvoor doet zou toch eerst nog ff zoeken op het forum, ik heb meerdere threads voorbij zien komen waarin deze sound omschreven word hoe je hem kan maken (2 of meer zaagtanden detunen (evt supersaw functie of saw dubble gebruiken), en dan aan die knoppen draaien tot de sound klinkt zoals jij wilt).

Heb je gelijk in Blinx heb al een beetje geprobeerd om die superstring te maken en die is inderdaad niet moeilijk alleen de rest van de geluiden maken vind ik nog wel lastig. Maar het is een goed advies en zal zeker even gaan zoeken naar die threads die jij vertelde. Weet jij dan trouwens of iemand anders of er op internet wat over sounddesign te vinden is waar het in het Nederlands wordt uitgelegd.;)

Origineel geplaatst door Blinx

:halleluja

Jez man, als je al sounds moet gaan kopen ben je echt =( ...koop dan geen synth!

Vraagje voor de Nordlead3 bezitters: op de site van vengenance staan er ook demos voor de NL3( Nordish by nature). Die strings, die daar als demo werden geplaatst. Klinken die ook zo in het echt, of zijn daar ook effecten op gebruikt?

Ik moet zeggen, die strings, zijn de mooiste die ik tot nu toe heb gehoord.

Misschien moet ik toch even doorsparen voor een NL3, en wordt mijn geplande JP8080 ( weeral) uitgesteld. LOL

Take care

EF

Origineel geplaatst door Catalunya
Wauw die An 1 x demo klinkt ook wel super.

Die gasten verdienen zowieso al een pluim want ze spelen de wijsjes van bekende Trance hits en hebben nog de realistische sound erbij gevonden ook. Wat me wel opvalt is dat ze er bij elke partij ontzettend veel delay opgooien. Dan klinkt het altijd al indrukwekkender.

De demo van de Virus, JP8080 kende ik al

De delay en reverb doen zeker een hoop aan die sounds als je ze clean zou horen zouden waarschijnlijk niet eens opgevallen zijn. Ik merk wel dat heel veel beginnende producers meestal synths kopen met een delay en/of reverb aanboard. Als ze de synth in de winkel luisteren klinken de presets met effecten beter dan een synth zonder delay en/of reverb. Wij hadden het zelf ook bijvoorbeeld met de Alesis Ion. Is standaard zonder delay of reverb. Als je dat apparaat door een fxbak heen gooit klinkt hij ook lekker.

Vraagje voor de Nordlead3 bezitters: op de site van vengenance staan er ook demos voor de NL3( Nordish by nature). Die strings, die daar als demo werden geplaatst. Klinken die ook zo in het echt, of zijn daar ook effecten op gebruikt?

Ik had ergens in een forum gelezen over die gasten en ze konden dan vragen aan ze stellen.

Dit is wat hij zei.

Hello...nice soundsets..but i would be interested in what kind of outboard reverbs and delays you use for the demos.?..thats surely not the (most of the time crappy) internal fx of those synths, isnt it?

Antwort:If a Synthesizer has got a reverb or delay, I have used it. But such synths like Pulse or Nordlead does not have FX, so I added Cubase internal FX. I have always written, which fx I used (below the MP3 Demo Link)
;)

Origineel geplaatst door Bass
:halleluja

Jez man, als je al sounds moet gaan kopen ben je echt =( ...koop dan geen synth!

laat ie persoon in zijn waarde wil je. Sounds kopen hebben de synthfreaks altijd al gedaan. Je bent dol op je synth en sommige klanken wil je graag hebben en kun je net niet helemaal goed namaken. Het werkt zo nauw met sounds dat een klein verschil in parameters al een behoorlijk verschil in klank kan betekenen. Ik kocht ooit 3 floppy's voor de Sy 85 in 1992 voor (schrik niet) 180 gulden. Ik was ook niet zielig
Er stonden maar 63 kleine sample-tjes op en de rest waren het gewoon parameter instellingen, maar daardoor ben ik wel gaan ontdekken hoe samples waren opgebouwd (in layers dus). En aangezien de SY 85 behoorlijk ingewikkeld was, kwam me dat even mooi uit.

Hmm..

Ik kan me er iets bij voorstellen als je een synth hebt die kut te programmeren is hoor...:)

Hmm..

Ik kan me er iets bij voorstellen als je een synth hebt die kut te programmeren is hoor...:)

De virus C is er zo eentje. Behoorlijk ingewikkeld en de gebruiksaanwijzing is zeer gebrekkig. Alleen zou ik daar geen sounds voor kopen, want er staan er al genoeg op de Acces site. Vroeuguh was het niet zo makkelijk om gratis pathes te verkrijgen. Daar moest je dik voor betalen.

Virus C??

Maar die heeft toch knoppen genoeg??? :confused:

Virus C??

Maar die heeft toch knoppen genoeg??? :confused:

Ja en nog ontzettend veel menu's. 1 draaiknop voor de LFO maar 3 LFO's. Bij elk onderdeel zit er een menu knop.
Je kan er snel een sound mee maken, maar er kan zoveel met dit apparaat.

Back