Hoe maak je een goede Jingle

emkedouwe

Doorgewinterd lid
Wij moeten voor een lokale radio zender een aantal jingels maken. Maar wat is een goede radio jingle ? Kort en krachtig of mag het wel een halve minuut ? En alleen wat effecten of ook een bassline en drums ?
Kan iemand ons helpen.
Het is trouwens voor een house(trance, dance, techno enz.) muziek programma

je moet voornamelijk orgineel zijn en niet na-apen wat anderen doen.. bassline drums .. leads , effecten , alles is mogelijk. als het maar vet klinkt en herkenbaar

maar je hebt verschillende lengtes
daarvoor mag je wel afkijken
ga maar met een stopwatch naast de radio zitten

Ik zou zeggen... vraag eens aan hun wat ze willen. Wat voor soort muziek draaien ze en wat is hun doelgroep.

Persoonlijk denk ik dat er met standaard ge-eikte jingles nix mis is. Komen vaak juist vertrouwd over, en das wat de luistereraar wil.

Schroom niet om een jinle te maken van 2 secs met enkel 1 stem die wat stoers in de ether blaast ;)

Kan misschien nog wel wat oude jingles uit de kast halen 1 dezer dagen, die ik vroeger in m'n lokale radio periode heb gemaakt. Maar zit nu op m'n stage dus gaat wat lastig...

Laat maar horen wat je er van hebt gemaakt uiteindelijk. Ben wel benieuwd!

Kan misschien nog wel wat oude jingles uit de kast halen 1 dezer dagen, die ik vroeger in m'n lokale radio periode heb gemaakt. Maar zit nu op m'n stage dus gaat wat lastig...

Heee jaa! die wil ik ook wel horen.

Jingles onlijn

Jingles onlijn

Ik zou nog ff wat jingles online zetten!. Ze zijn OUD! (Geef dus alsjeblieft geen comments over hoe ze beter zouden kunnen klinken want ik ga er toch nix mee doen :))

Misschien krijg je er wat ideetjes van ofzo..

Gemaakt met Fasttracker2 en een SB AWE64..

(c) natuurlijk ff...ook voor die lui van de drive-in-show waarvoor ik ze toen met een vriend had gemaakt!

Hier klikken om te downen

Back