Earth

leuke track. leuke ISS filmpje. sounds zijn wel een beetje digitaal. ander woord karakterloos.

Leuke track past mooi bij het filmpje netjes!!!

Waarom vergelijken mensen digitaal en analoog nog steeds?

Alle analoge speelgoed chips waar alle synths en geluiden op staan zijn digitaal ontworpen toch ?

Een (analooge) 909 of 808 staan digitale opgenomen geluiden op die uit een drumstel komen

Dus tja wat zien mensen als analoog en digitaal ?

De output? met optical of coax dat is voor mij echt digitaal

Een echte gitaar waar je op speelt of een echte drumstel of bijvoorbeeld een piano noem ik echt analoog

Leuke track past mooi bij het filmpje netjes!!!

Waarom vergelijken mensen digitaal en analoog nog steeds?
Ik bedoel hier bij afgeronde sounds geen scherpe kantjes. Het klinkt meer organische.
Alle analoge speelgoed chips waar alle synths en geluiden op staan zijn digitaal ontworpen toch ?Een (analooge) 909 of 808 staan digitale opgenomen geluiden op die uit een drumstel komen
Je bedoelt dat in een 808 geen groep muizen zitten die steeds een schok krijgen en dan hard op een trommel of snare slaan als ze die schok krijgen. Dat zou mooi zijn ik haat ongedierte. het antwoord is dus nee.
Dus tja wat zien mensen als analoog en digitaal ?
Ik luister alleen muziek. maar een mooie vid er bij zoals deze maakt het wel af.
output? met optical of coax dat is voor mij echt digitaal
Daar kan mijn kristal niet tegen op, tegen coax en optical. Maar was optical niet licht dat is toch ook analoog?
Een echte gitaar waar je op speelt of een echte drumstel of bijvoorbeeld een piano noem ik echt analoog
Jij hebt het over echt analoog dat is geen eerlijke vergelijking.

ik bedoel het niet zo zwart wit hoor. misschien is het door een taperecorder halen al genoeg. probeer alleen te verwoorden wat ik er zelf van vind.

Ik bedoel hier bij afgeronde sounds geen scherpe kantjes. Het klinkt meer organische.

Je bedoelt dat in een 808 geen groep muizen zitten die steeds een schok krijgen en dan hard op een trommel of snare slaan als ze die schok krijgen. Dat zou mooi zijn ik haat ongedierte. het antwoord is dus nee.
Ik luister alleen muziek. maar een mooie vid er bij zoals deze maakt het wel af.

Daar kan mijn kristal niet tegen op, tegen coax en optical. Maar was optical niet licht dat is toch ook analoog?

Jij hebt het over echt analoog dat is geen eerlijke vergelijking.

ik bedoel het niet zo zwart wit hoor. misschien is het door een taperecorder halen al genoeg. probeer alleen te verwoorden wat ik er zelf van vind.

Tuurlijk dat is duidelijk sorry kwam ff te direct over

En dat mooie unieke kraak geluid van kristal kan digitaal ook niet tegenop
Ik Denk ook dat een oude lp plaat met een digitaal output ook niet mooi klinkt
Krijg je denk ik net zo effect als je een oude 8bit Nintendo op een 4K UHD tv aansluit
Dat vind ik een praktische verschil wat niet samen gaat

Ik keek daar altijd tegenop die mooie geluiden die uit dat hardware kwam

Na een tijd knoeien met met alle soorten VST plugins samen kreeg ik die sound ook
En het is ook een kunst om het zo te maken dat niemand het hoort

ik vind er echt helemaal niets aan hahaha
het komt op mij over als een demo modus van een nieuwe synthesizer
er zit geen ziel in.. het is een hoop nietsigheid :doei:

Back