aansluiten van een synth op mijn PC

bouncemasters

Ouwe rot
ok, ik ben een leek op t gebied van hardware synths, en binnekort ga ik er eentje aanschaffen, dus ik wil graagff weten hoe ik deze ga aansluiten op mijn pc met awe64 gold kaart.

het wordt een juno 2. hoe moet ik dit aansluiten en hoe werkt t allemaal precies, ik maak ook gebruik van cubase.
hoe worden de geluiden weergeven enzo ? en als ik in cubase ga exporteren als wav, neemt ie de juno sounds dan ook mee.

kan iemand mij vertellen hoe t allemaal werkt ?

alvast bedankt voor de moeite.

Als je midi aansluiting op je pc hebt kan je je juno inderdaad via midi aansturen.

Sluit de midi out van je pc aan op de midi in van je juno en zorg dat het midi kanaal overeenkomt zodat ze met elkaar kunnen 'praten'

Je kan dan in cubase noten neerzetten zodat de juno gaat spelen.

Sluit je de midi out van je juno aan op de midi in van je pc kan je met de toetsen van je juno noten inspelen. Je kan het gebruiken om je 'juno' op te nemen. Maar je kan het keyboard van je juno ook gebruiken om andere apparatuur of softsynths aan te sturen......je gebruikt je juno dan als midi-keyboard.

Origineel geplaatst door glennplumber
Als je midi aansluiting op je pc hebt kan je je juno inderdaad via midi aansturen.

Sluit de midi out van je pc aan op de midi in van je juno en zorg dat het midi kanaal overeenkomt zodat ze met elkaar kunnen 'praten'

Je kan dan in cubase noten neerzetten zodat de juno gaat spelen.

Sluit je de midi out van je juno aan op de midi in van je pc kan je met de toetsen van je juno noten inspelen. Je kan het gebruiken om je 'juno' op te nemen. Maar je kan het keyboard van je juno ook gebruiken om andere apparatuur of softsynths aan te sturen......je gebruikt je juno dan als midi-keyboard.

ok das duidelijk dus dan krijg ik deze aansluiting
MIDI IN |<-----| MIDI OUT |
COMPUTER | | SYNTH 1 |
MIDI OUT |----->| MIDI IN |

t principe werkt t zelfde als een soft synth of niet ?

hoe krijg ik dan strax mijn midi track met juno sounds in een wav file ??

De audio uitgang zul je naar de audio ingang van de AWE64 moeten sturen
Binnen bv. Cubase kun je dan een audio spoor aanmaken en op opnemen zetten
Wanneer je dan de midi track afspeelt op de Juno, neem je tegelijkertijd de audio op op het audio spoor

Ik denk alleen dat de AWE64 het net wel/net niet gaat trekken
Wanneer je dus serieus met recording aan de slag wilt gaan , kan ik je aanraden een andere geluidskaart aan te schaffen

mmm..ja hoe dat precies werkt met cubase weet ik niet. Maar je kan natuurlijk gewoon je output opnemen met bijv, wavelab of cubase zelf.

Maar hoe je dat in combinatie met cubase doet ...dus midi out naar je juno en dan je (geluid) output van je juno opnemen met cubase ...... ?? weet ik niet zelf werk ik niet met harddisk recording.

mmm..ja hoe dat precies werkt met cubase weet ik niet. Maar je kan natuurlijk gewoon je output opnemen met bijv, wavelab of cubase zelf.

Maar hoe je dat in combinatie met cubase doet ...dus midi out naar je juno en dan je (geluid) output van je juno opnemen met cubase ...... ?? weet ik niet zelf werk ik niet met harddisk recording.
Ik was je net voor ;)

Origineel geplaatst door Synic
De audio uitgang zul je naar de audio ingang van de AWE64 moeten sturen
Binnen bv. Cubase kun je dan een audio spoor aanmaken en op opnemen zetten
Wanneer je dan de midi track afspeelt op de Juno, neem je tegelijkertijd de audio op op het audio spoor

Ik denk alleen dat de AWE64 het net wel/net niet gaat trekken
Wanneer je dus serieus met recording aan de slag wilt gaan , kan ik je aanraden een andere geluidskaart aan te schaffen

hmm, ik wil niet gaan opnemen ofzo, want dat is moeilijker te bewerken, ik wil gewoon een midi spoor aanmaken en deze moet de geluiden van mijn juno gaan afspelen.

als mijn nr af is kan ik dan t geheel exporteren als wav ??

Origineel geplaatst door Googol
Zorg dat je midi kanaltjes gelijk staan.

Bijv ch1 cubase>ch1 juno

Later kun je er gewoon een waf er van maken.
en op CD branden.

is t zo makkelijk.....ik denk ook veel te moeilijk

dus eigenlijk t zelfde als bv soft synth binnen cubase die je met midi aanstuurt, het geheel kan je ook exporteren als wav, en dan je nr naar cd branden

en als ik nu 2 verschillende juno sounds in 1 track wil, hoe moet ik dat instellen dan ?

Laatst gewijzigd:
nee, de geluiden van softsynths zitten IN je computer, de geluiden van je Juno blijven buiten je computer. dus als wav exporteren kan niet... alleen de audio uit de Juno opnemen in cubase zoals Synic beschreef.

Ben niet bekend met softsynths (vergeef me)
De wetten van midi zijn zowel
software als hardware gelijk.

Je moet ieder spoor een midi kanaal geven.
aangezien de juno niet multitimblaal is
moet je het met een kanaal doen.

Origineel geplaatst door cyan_circle
nee, de geluiden van softsynths zitten IN je computer, de geluiden van je Juno blijven buiten je computer. dus als wav exporteren kan niet... alleen de audio uit de Juno opnemen in cubase zoals Synic beschreef.

dus als ik een hele midi track heb gemaakt in cubase, dan moet ik heel de track gaan opnemen met rec. ????????

als ik export loop als wav. doe dan haalt ie niet automatisch die geluiden uit mijn juno ??

hoe maak jij je leads dan, paar noten opnemen en later samplen in halion ofzo ?

Origineel geplaatst door bouncemasters
als ik export loop als wav. doe dan haalt ie niet automatisch die geluiden uit mijn juno ??

nee... ;{

nee... ;{

gotver, 1) dus dat kost me nog meer werk als een soft synth dan
moet ik eerst alles gaan opnemen, resamplen, en er een lead van maken en dan kan ik t pass in mijn song verwerken.

of 2) hele midi track maken, en dan op rec. gaan drukken, nou dat komt nooit goed denk ik want dan gaat ie hakkelen enzo, dat weet ik nu al :-(

inderdaad... sorry.
daarom zijn softsynths ook veeeel cooler dan hardsynths ;) [niet weer die discussie! tis een grapje!]
mij is het trouwens ook nooit gelukt om de 64 gold helemaal full-duplex te laten draaien... :(

inderdaad... sorry.
daarom zijn softsynths ook veeeel cooler dan hardsynths ;) [niet weer die discussie! tis een grapje!]
mij is het trouwens ook nooit gelukt om de 64 gold helemaal full-duplex te laten draaien... :(

ik ga t gewoon proberen, t wordt puur een audio pc dus, verder komen er geen proggies op dan alleen natuurrlijk wavelab, cubase en orion pro en wat vst plugins

dus hopelijk is ie dan snel genoeg om t toch aan te kennen.

ik laat weten wat er van terrecht komt, wordt t nix dan wordt t idd een andere geluidskaart. maar een maat van mij heeft de sb live en die draait goed op zijn pentium 2 met zijn access virus dus.

Probeer het gewoon eens uit:
Je maakt een MIDI track met je Juno en zodra die je bevalt, neem je die track op als audio.
Dit kun je het beste doen door in je sequencer alle midi & audio tracks te muten behalve het Juno MIDI kanaal en je audio opname spoor.
Midi laten afspelen en tegelijk opnemen op het audio spoor en je hebt je Juno digitaal.

Maar dit is dus iets wat je pas in de laatste fase hoeft te doen, vlak voordat je je hele nummer wilt gaan masteren.

Als de AWE64 tekort schiet (het is een ISA kaart en die trekt nogal wat resources van je CPU), kun je een PC geluidskaart aanschaffen zoals de SB Live.

Origineel geplaatst door Synic
Probeer het gewoon eens uit:
Je maakt een MIDI track met je Juno en zodra die je bevalt, neem je die track op als audio.
Dit kun je het beste doen door in je sequencer alle midi & audio tracks te muten behalve het Juno MIDI kanaal en je audio opname spoor.
Midi laten afspelen en tegelijk opnemen op het audio spoor en je hebt je Juno digitaal.

Maar dit is dus iets wat je pas in de laatste fase hoeft te doen, vlak voordat je je hele nummer wilt gaan masteren.

Als de AWE64 tekort schiet (het is een ISA kaart en die trekt nogal wat resources van je CPU), kun je een PC geluidskaart aanschaffen zoals de SB Live.

ok man rielaxe tip
kan ik daarna de track masteren in wavelab.

maar dan moet ik die later wel weer de verschillende sporen precies onder elkaar zetten, loop je daar weer mee te kutten. want dat heb je bij je start weer verschil in stilte wat je moet vewijderen :stupid

Laatst gewijzigd:
nah, gewoon alle kanalen in ene keer opnemen, zodat je alleen links n spoor en rechts een spoor hebt. Daarom heet t ook masteren, je kunt alleen nog maar de hele mix beinvloeden.

Back