Hoe omzeilen jullie gear problemen die enkel naar midi channels luisteren ipv notes?

klinkske

boeketje voor de vrouw
Hoe omzeilen jullie gear problemen die enkel naar midi channels luisteren ipv notes?

Enkele spulletjes die ik heb luisteren enkel naar midi channels (oa volca sample) dat maakt dat al de rest rondom mee bliept als ik die sampler wil triggeren. Hoe omzeil ik dat? Ik vrees dat dat enkel gaat lukken door 't naar buiten te jagen op 'n andere midi output (midi apparaat dus)

Ik heb geen volca sample, maar wat ik lees is dat hij 10 midi kanalen nodig heeft om alles aan te sturen. Waarschijnlijk kanaal 1 tm 10. Dan heb je er nog 6 over voor synths die je wel kan instellen op een midi kanaal. Als dat niet genoeg is, dan moet je denk ik gaan mappen/filteren van je midi

Waar komt je midi vandaan? Als het vanuit de pc/mac is kan je kanalen mappen via software. Buiten de PC zou je kunnen kijken naar een een motu midi express waarin je mappings kan maken. Heb hier zelf geen ervaring mee, maar zal wel even puzzelen worden denk ik.

of een motu mtp-av (miditimepiece)

Werkt perfect als standalone midipatchbay/router/splitter/merger.
Je kan er zelfs 2 aan elkaar koppelen dmv een oude mac-serieel kabel.

klopt inderdaad.

Ook ideaal 4 live. :eureka:
Meerdere midikeyboards,seqencers mergen is geen probleem.
Nooit meer gedoe met midiclock master of slave.
Swiss-army-knife midi-tool.
Jammer dat de drivers instabiel zijn onder windows 8.1. ;{

Rare vraag hoor. :?
Elk midi commando bevat een midi-channel aanduiding (uitgezonderd sysex). Omzeilen gaat dus niet.
Enkel goede midi-channels kiezen of elk toestel via een andere midi-poort.
Drum en percussie gaat standaard over midi-channel 10, de rest kies je vrij.
Normaal gebruikt men voor elke voice (in een multitimbraal instrument) een ander midi-channel.

Neemt een volca echt 10 midi kanalen in beslag? Serieus? Wat een troep man. Is het 1951 daar bij Korg ofzo?

Ik heb momenteel een 20 + tal speeltjes via midi samen maar t probleem is dat maschine mijn edirol 880’s niet apart ziet. Dus heb ik maar een beperkt aantal route mogelijkheden.
Maw nog n aparte midi out nodig. Ableton zien die edirols wel apart.
Ik wou een sjabloon maken in maschine met alles in qua midi. Om dat afh vh project tijd te winnen.
Maar dan krijg je dus edirol probleem en dat van die midi channels. Wat de rytm trouwens ook flikt!

Er was zo een modified midikabel voor toch?

Edit.. die stond er al.. (herkende de link niet direct :))

Ik begrijp 't perfect. Als ik 10 (zelfs 12) midikanalen offer aan volca sample of rytm, dan heb ik ocharme 4 kanalen over voor de rest. En dan nmag ik nog via een motu of edirol 880 op een ander kanaal 16 midikanalen winnen, als Maschine vertikt die 2e midi interface te zien levert dat niks op. (jaja motu zal ie vast wel apart zien, maar ik heb 2 EM 880's)
En ik had een motu express, heb die verkocht omdat ik een 2e edirol kocht ik ben te koppig om nu nog een motu t gaan bijkopen. Ik zal eens NI vertellen over hun bug in Maschine.

In Ableton werkt dat dus allemaal wel he. Maar ik wil niet maschine gebruiken in Ableton... (dus ik snap dat software instellen qua midi wel)

Ik begrijp 't perfect. Als ik 10 (zelfs 12) midikanalen offer aan volca sample of rytm, dan heb ik ocharme 4 kanalen over voor de rest. En dan nmag ik nog via een motu of edirol 880 op een ander kanaal 16 midikanalen winnen, als Maschine vertikt die 2e midi interface te zien levert dat niks op. (jaja motu zal ie vast wel apart zien, maar ik heb 2 EM 880's)
En ik had een motu express, heb die verkocht omdat ik een 2e edirol kocht ik ben te koppig om nu nog een motu t gaan bijkopen. Ik zal eens NI vertellen over hun bug in Maschine.

In Ableton werkt dat dus allemaal wel he. Maar ik wil niet maschine gebruiken in Ableton... (dus ik snap dat software instellen qua midi wel)
Wel als je het perfect begrijpt, waarom dan zo'n uitleg geven ?
Je hebt 16 midi-kanalen, per midi-poort. Een UM-880 heeft 8 midi-poorten. Als Maschine maar één UM 880 kan zien heb je al 8 x 16 = 128 mogelijkheden.
Doe je uitleg nu nog eens.

Je kan gedeelde outputs op een kanaal niet dubbel gebruiken dacht ik, spijtig genoeg. Dus daarom gebruikte ik maar een kanaal. Vermits nr 2 niet gezien wordt door maschine stuur ik edirol 2 en een a880 al aan via midi ipv usb. Daar verlies ik dus al outputs.

Dus vb als in ch6 alles is van de daw (usb) kan in ch5 niet enkel nog naar output 1-8 want dat gaat niet.
Dus daar moet ik een offer maken. Misschien nog eens over piekeren of ik t kan omzeilen met midi tru’s

Back