Korg Kronos Karma

Inspiran

Administrator
De Kronos karma is en blijft de meest zalige "arpeggio" om mee te spelen. Het is ook heel leuk externe MIDI devices aan te sturen.

Iemand een idee of het mogelijk is om er voor te zorgen dat enkel de Karma afgeleide noten worden doorgestuurd via MIDI en niet de toetsaanslag zelf? Dus als ik een nieuw akkoord speel, wil ik dat akkoord niet horen, maar wel de noten die de Karma module genereert.

er zijn meerdere methoden voor, maar makkelijkste is om een combi te gebruiken hiervoor

in dat geval
DAW
- maak een midi spoor op channel 1 aan die je naar de kronos mapt waar je op speelt
- laad een VST (of andere hardware synth) op een midi spoor met als input channel 2 van de kronos
- laad een VST (of andere hardware synth) op een midi spoor met als input channel 3 van de kronos
- doe dit ook voor channel 3 en 4

Ga nu naar een nieuwe combi op de kronos
- zet timbre 2 op midi channel 2 en zet deze op EXT1 (of EXT2) in plaats van INT
- doe hetzelfde met timbre 3, 4 en 5, maar zet deze dan ook op midi channel 3,4 en 5
- ga nu naar KARMA module A, zet deze als output naar midi channel 2 en zet TIMBRE THRU vinkje erachter uit.
- ga vervolgens naar KARMA module B, zet deze als output naar midi channel 3 en zet timbre thru uit
- etc.

Stel nu alle 4 de KARMA modules naar wens in (welke GE je wil) en vink in de midi filter tab voor karma A-D de CC informatie uit (dit wil je niet in je VST hebben)

Ga nu weer naar je DAW en speel op midi channel 1 en zit de vier VSTS of hardware synths op monitoring aan, zodat je ze hoort en dan werkt het.

Op midi channel 1 heb je nu de akkoorden kwa opnames in op de overige vier vst's heb je de afzonderlijke karma midi noten.

Dank je wel Quifster. Dit weekend eens uitproberen. Ik begrijp hieruit dat je dit in de Kronos zelf niet kan doen maar de DAW gebruikt om de routering adhv midi kanalen te doen.

Dank je wel Quifster. Dit weekend eens uitproberen. Ik begrijp hieruit dat je dit in de Kronos zelf niet kan doen maar de DAW gebruikt om de routering adhv midi kanalen te doen.

klopt, de hoofdreden hiervoor is dat local control op de kronos niet uit mag staan als je KARMA noten uit wil sturen naar de midi port. Anders had je het op de kronos zelf ook kunnen doen.

Back