ringtones maken

Hazes

Vind ik leuk
nav van deze thread waarin en passent de vraag gesteld werd hoe het maken van ringtones in zijn werk gaat heb ik daar maar even een thread over gemaakt. Wie weet hoe dat werkt? Het lijkt mij persoonlijk best geinig om een soort software editor te hebben voor de geluidschip in je GSM. Soort Nord Modular maar dan anders :D Al zal het redelijk beperkt zijn, toch lijkt het me wel leuk. Ik heb Nanoloop en een oude gameboy en de mogelijkheden van zo'n ding zijn ook best beperkt maar toch erg leuk en inspirerend. Wellicht binnenkort ook met m'n Samsung?

Re: ringtones maken

Origineel geplaatst door Hazes
nav van deze thread waarin en passent de vraag gesteld werd hoe het maken van ringtones in zijn werk gaat heb ik daar maar even een thread over gemaakt. Wie weet hoe dat werkt? Het lijkt mij persoonlijk best geinig om een soort software editor te hebben voor de geluidschip in je GSM. Soort Nord Modular maar dan anders :D Al zal het redelijk beperkt zijn, toch lijkt het me wel leuk. Ik heb Nanoloop en een oude gameboy en de mogelijkheden van zo'n ding zijn ook best beperkt maar toch erg leuk en inspirerend. Wellicht binnenkort ook met m'n Samsung?

PolyPonix Studio

Alleen voor Nokia telefoons.
Dit programma ziet er wel aardig uit; een simpele midi sequencer waar mee je aan de hand van general midi instrumenten een ringtone kan maken.

Screenshotje:

ss52-1.jpg

R.

Dat ziet er al leuk uit. Bestaat zoiets alleen voor Nokia? En zou het ook mogelijk zijn om sounds te editen?

Geen flauw idee of M-Audio dit bij de overname van Evolution Electronics de nek om heeft gedraaid, maar kijk eens of er op www.evolution-uk.com Sound Studio Pro nog bestaat, naar mijn weten zat er in de laatste versie iets om ringtones te maken.

Ik zat ff te denken (soms heb ik daar wel eens last van :D ).. ik weet niet hoe het op andere telefoons zit, maar mijn Sony Ericsson T310 (of zo) slikt gewoon MIDI files via zijn infrarood poort. Ik heb nu de Halloween-melodie erop zitten :) Naar mijn weten kun je in iedere sequencer gewoon een General MIDI file maken (wel letten dat je de juiste instrumentindeling gebruikt) en die naar je GSM doorpompen via een laptop of PDA...

ik denk dat ik de titel van deze thread een beetje verkeerd heb gekozen, want het gaat me niet zozeer om het maken van een melodietje, maar meer om het kunnen programmeren van de geluids-chip in een gsm (zoals je met nanoloop de geluids-chip van een gameboy kunt programmeren)

Back