Bij 0:27 komt er zo'n hihat/percussieloopje in. Vind ik eerlijk gezegd lelijk klinken. Volgens mij is de toonhoogte ook vals met de rest. Het slaat nergens op, dat hihatje zo ineens. Doe dat dan effe met een filter er in faden of iets dergelijks. Kijk goed of het wel cool klinkt. Zomaar maar na een x aantal bar ineens samples gaan toevoegen dat klinkt gewoon niet.
1:09 rare overgang ineens. Raakt 'm ook niet...
Tis allemaal zo willekeurig. Beetje hier en daar sampletjes neerzetten. Zit weinig gevoel en menselijkheid in. En dat is belangrijk: dat electronisch muziek niet te computerig klinkt, maar echt man-made klinkt. Beetje loopen klinkt niet vet.
Ik heb het idee dat je er maar gewoon een beetje sampleblokken in gooit. Probeer niet te gauw je arrangement te vullen, maar kijk echt per stuk: oké, wat is nu cool? wat past hier nu bij?
Die choir is trouwens wel vet hehe. Maar ja, die zit alleen wel in een arrnagement die 't 'm niet doet. Die hihat blijft trouwens erg hinderlijk vind ik. Hi zit echt op een toonhoogte die niets van doen heeft met de rest. En hobbelt er maar mechanisch doorheen.
Beeld je eens in dat je een livebandje hebt, en iemand de hihats verzorgt, met de hand.. dan zou je toch op den duur wel effe zeggen: yo, kap nou eens effe, dit past niet!
Je kunt volgens mij veel beter... je moet meer muziek gaan maken met je ziel en minder snel snel 'oké weer een track af! hoppa, volgende'