De heb ik (af)gebouwd draad voor 2018!

Deze heb ik zojuist afgemaakt. Een step sequencer gebaseerd op een teensy een led matrix en een 4x4 button matrix. Ik heb naar een aantal voorbeelden gekeken en vervolgens code geschreven zoals ik de sequencer wil bedienen: simpel.
De code is behoorlijk omslachtig geworden: 3000 regels. Dit ga ik nog wel optimaliseren. Ik programmeer regelmatig voor mijn werk maar in een totaal ander taaltje; dit is even wennen, ik ken nog niet alle functies en syntax.

De onderste 16 leds geven de geselecteerde track weer. De bovenste 16 leds de pattern.

Er zijn twee option buttons. Option 1 en 1 vd 16 buttons is track select, Option 2 en 1 vd 16 buttons is steps programmeren.

Hij kan de midi data uitsturen op afzonderlijke twee DIN poorten of over USB. Ook kan hij met minimale aanpassingen 16 trigger signalen versturen wat handig is voor bijv modular.

Midi clock send en receive

Todo:
Interface voor midi channel /poort select / tempo etc op rij 5-6
EEPROM voor 64 track opslag
Een leuke mini behuizing.

Laatst gewijzigd:
Nog een experimentje met een Ultrasound sensor die normaal voor meet toepassingen of afstands houders worden gebruikt.

Voordeel van deze sensor tov IR of LDR is dat de sensor bandbreedte heel klein is waardoor je er een aantal vrij dicht tegen elkaar kun plaatsen.

Je zou er bijv een Laserharp 2.0 ultrasound controlled mee kunnen bouwen.

Leuke projecten Tijs, had je voor die LED matrix ook naar die euclidean sequencers gekeken (triggerhappy)?
Ik heb zo'n Sharp afstandssensor (IR) gebruikt om een thereminesque controller te maken:

Zo, dat is een mooie speeltuin SRPP!
Die IR sensor lijkt ook wel een redelijk smalle band te hebben. Het is leuk wat je allemaal met Arduino kunt doen en het is allemaal best wel begrijpbaar voor mij itt analoge electronica.

Die Euclidean kende ik nog niet. Heb even naar een filmpje gekeken over wat het inhoud en het is wel en gaaf concept. Helaas krijg ik zoiets niet meer verwerkt in mijn code zonder die compleet op de kop te gooien.

Ik ben wel bezig met een 128x64 Oled schermpje voor de instellingen. Dit werd toch wat lastig om op twee rijen van 8 leds te doen. Ook ga ik het eerste kanaal polyfoon maken en wil ik nog midi-->cv functionaliteit inbouwen op basis van de ingebouwde teensy DAC. Ook heb ik bij de Action een Euro behuizing gehaald (in de wettelijke zin van het woord).

So much for the easy part. Next up: 208p...

K45cAMyl.jpg

mini eurorack power
voor als het klein moet zijn en je niet veel moet

theoretisch 500mA
vanaf 15vdc adapter naar + en- 12v
plaats voor 3 connectoren

Attachments

• minipower.jpg
    minipower.jpg
    35 KB · Bekeken: 133
Eindelijk vector rails, dus nu kan ik meer 1U modules passen in m'n rack. Daarnaast de UTILFO, 3XVCA en nieuwe case gebouwd.

ZuSdH2s.jpg

Da's m'n eigen panel voor een doepfer-diy bordje, met als extra 2 4xmultiples en lfo-mod (waarbij je ramp/slope kan instellen)

Deze heb ik zojuist afgemaakt. Een step sequencer gebaseerd op een teensy een led matrix en een 4x4 button matrix. Ik heb naar een aantal voorbeelden gekeken en vervolgens code geschreven zoals ik de sequencer wil bedienen: simpel.

mooi zo. succes ermee
tip: voor de visualisatie deze misschien
12.80 bij Elecrow

Attachments

• dld1616led_1.jpg
    dld1616led_1.jpg
    43 KB · Bekeken: 136
Weer wat tijd kunnen besteden aan de sequencer. Het OLED 128x64 aan de praat krijgen icm de teensy heeft me heel wat uurtjes gekost.
Ook had ik 0 ervaring met behuizingen maken of dit soort knutselwerk in het algemeen. Heb toch iets voor elkaar gekregen met een speciaal hiervoor aangeschaft drempeltje; niet helemaal strak maar ben er wel content mee. Hij wordt nog geschuurd en zwart gespoten.
Totale kosten voor dit projectje zijn rond de 30 euro (inclusief behuizing :) ); alles besteld bij tinytronics.

Attachments

• IMG_0339.jpg
    IMG_0339.jpg
    33,4 KB · Bekeken: 134
niet opzienbarend, maar ik heb eindelijk een (ltc1799 osc) master pitch knop
op m'n hr16 gezet . omdat ik nog een vactrol had liggen, heb ik deze parallel over de knop gezet en kan ik de pitch nu ook met CV regelen, en da's wel weer cool toch

Attachments

• IMG_20180426_125729.jpg
    IMG_20180426_125729.jpg
    45,8 KB · Bekeken: 155
Zo dat is een mooie HR-16! Ik wil nog eens een simpele piggyback ROM switcher in de mijne maken, om te schakelen tussen HR-16 en HR-16B. Dit is wel andere koek zeg...

Vette hr16, die vactrols zijn interessante dingen. De hr16 was de drumbak die Russ Disciple op zijn eerste albums veel gebruikte. Eigenlijk een beetje de signature sound van de mid 80ies UK digi steppers dub.

Nog wat geschaafd, geschuurd en gespoten en ook de binnenkant netjes aangesloten.

Hij gebruikt 18 teensy pinnen om 64 leds, 18 buttons en een OLED aan te sturen. Ik heb een mini breadboard gebruikt wat erg stevige klemmen heeft. Die pinnen komen niet zomaar los. Alles is gevoed via de teensy 5V pin.
Dit maakt het ook een relatief eenvoudig beginners project.

Vanaf 1:25 zie je de binnenkant

Laatst gewijzigd:
Minjong, gebruik gewoon deze :
4kKYu.jpg

Koop die in groot formaat om elke keer een stukje af te breken.
Een breadboard is niet gesoldeert en is niet goed, dat kan los gaan zitten.

Tsja, dat is nu juist het idee.... laagdrempeligheid niet te veel solderen snel prikken.....

Ik snap dat je het natuurlijk ook op een gatenprintje kunt doen. Daarbij zoals aangegeven klemt dit mini board als een malle. Niet te vergelijken met die witte lange.

Back