[help!] Ensoniq DP/2 bromtoon

92SDO

Stamgast
Vandaag een via synthforum gekochte Ensoniq DP/2 binnengekregen.

Na het aansluiten en aanzetten zag ik dat het signal en het peak lampje van input 1 direct brandde zonder ook maar van 1 kanaal de send die naar de dp/2 geroute staat open gedraaid te hebben. Toen ik mijn mixer aanzette hoorde ik een luide bromtoon door de speakers. :stupid

Ik ben echt een leek, dus heb geen idee wat er aan de hand is maar ik denk iets dat met de stroomtoevoer te maken heeft :? ? Ik heb verschillende stopcontacten geprobeerd, maar dat maakte geen verschil. Overigens heeft mijn DP/4 niet zo'n bromtoon.

Was enigszins verbaasd dat er zo'n dikke PSU bij zit. Mijn DP/4 heeft gewoon zo'n voedingskabel die direct in de achterkant gaat. Maarja, dat wat die externe PSU bij de DP/2 doet zal dan vast allemaal wel intern in die DP/4 zitten.

Ik hoop dat iemand een idee heeft hoe ik dit probleem kan oplossen.

Even wat info op een rijtje:
- Signal / peak lampjes van input 1 op de DP/2 gaan fel branden na het aanzetten;
- op input 2 komt niks binnen volgens de lampjes;
- luide bromtoon te horen;
- die bromtoon hoor je vervormd worden door de patch die actief is (bijv een phaser);
- maakt niet uit in welk stopcontact ik de PSU doe;
- ook heb ik de kabel van de mixer send uit input 1 gehaald --> ook wanneer er geen kabel in de input zit blijft de bromtoon;
- PSU = Ensoniq PS-1 P/N 6010000101 (230V).

heb vaak gelezen dat de voeding dan gerecapped moet worden.
als je een beetje handig bent zou je dat zelf moeten kunnen, zegt men.

Ik denk inderdaad dat 't grote kans is dat het met recappen wel verholpen is, als ik zo wat andere threads online zie (op gearslutz enzo).
De verkoper gaat even kijken wat ie kan doen, dus komt wel goed. :-)

Back