C-64 fan in Amsterdam?

senso

The Original Maniac
Hallo mensen,

Het grootste deel van het weekend ben ik aan het werk geweest om een Commodore setje te activeren.
Hoewel ik er drie uit de kelder heb gevist, heb ik er tot dusver niet één aan de praat kunnen krijgen. :-(
Ze zijn dan ook al minstens 15 jaar niet meer gebruikt.

Ik heb snel een werkend exemplaar nodig om even een C-64 Sequencer Module te kunnen testen en
de tijd begint te dringen.

Is er misschien een C-64 fan in Amsterdam die een werkende set stand-by heeft staan?
En zou ik even met m'n module bij je binnen kunnen wippen om te kijken of het ding opstart?

Mail je me even? Zou tof zijn...... mailto:senso@dds.nl

Bedankt vast!
Senso

Attachments

• supertrackrom.jpg
    supertrackrom.jpg
    16 KB · Bekeken: 118
Ik heb een C 64 mk 1 die werkt maar is niet te koop.Ik woon ook niet in A-Dam evt heb ik een los console C 64 MK 2 voor je ;).Lijkt mij sterk dat ze alle 3 stuk zijn.Is je TV kabeltje wel oke ?

Volgens mij zit er vlak bij Adam CS een zaakje met oude computers. Kun je daar niet even een c64 scoren?
Ruil je die kapotte in voor een nieuwe. Wie weet willen ze je module wel even testen...

Hé bedankt, lui.
Eerlijk gezegd lijkt het mij ook stug dat ze alle 3 stuk zouden zijn. Het TV-kabeltje is het in
ieder geval niet, want de TV scant wel naar een signaal en blijft vervolgens automatisch
staan. Alleen blijft het beeld zwart op die frequentie. Zeer vreemd. :confused:
Dus om nou nog een 4e C-64 te kopen lijkt me niet echt nuttig.
Ik was ook niet van plan om weer met zo'n ding te gaan werken (hoewel, ik heb nog een
paar grote dozen vol met spelletjes). :)
Ik moet nu alleen maar even kijken of die module opstart.
Echt geen Mokummer die toevallig zo'n ding gebruiks-klaar thuis heeft staan?

die zaak waarnaar gerefereeerd wordt tegenover CS, die vragen een boel geld voor oude spellen. Dus zullen ze ook wel flink wat betalen voor een paar dozen vol spelletjes :)

Ik weet niet op welke manier je zoekt met de TV maar probeer het eens in het menu op handmatig.Volgens mij knalt hij er bij mij ook over heen als ik hem laat zoeken via automatisch.Wat je ook zou kunnen proberen als de TV stopt met zoeken is waar die het systeem in gaat de RCA aansluiting van het snoer even een klein tikje rond draaien.kwestie van slecht contact.

Origineel geplaatst door joriz
die zaak waarnaar gerefereeerd wordt tegenover CS, die vragen een boel geld voor oude spellen. Dus zullen ze ook wel flink wat betalen voor een paar dozen vol spelletjes :)

Ze kopen voor belachelijk goedkoop in en verdienen daar 3 of meer keer dubbel over an...
Ben daar vaak genoeg geweest...

Kan je nagaan wat ze opbrengen als ik die dozen over 10 jaar voor de 2e keer weer opendoe! :D
Ik denk dat ik toch wel tussen de 50 en 100 games heb!

Inmiddels weet ik zeker dat de TV op de goede frequentie staat. Ik heb weer wat zitten klooien en
het scherm wordt nu tenminste blauw in plaats van zwart. Alleen staat nu het scherm vol met
blokjes en ©'tjes. Lijkt er dus op dat de 64 "een beetje in de war" is.

Gelukkig heeft nu een van onze forum-genoten aangeboden om even met zijn 64 langs te komen,
dus hopelijk kan ik binnenkort goed nieuws melden.

Bedankt allemaal!
En ik laat nog even weten hoe het afloopt. ;)

Attachments

• c64_dad_son.gif
    c64_dad_son.gif
    35 KB · Bekeken: 109
Origineel geplaatst door Marcel D
Ik woon helaas niet in Mokum maar als je even de A4 wil afzakken richting Hoofddorp ben je zeer welkom :D

En nog bedankt voor je aanbod Marcel, maar ik denk dat als ik op m'n fietsie de A4 afzak, mijn
overlevingskansen niet al te hoog zijn.
:dubbel:

Origineel geplaatst door senso
En nog bedankt voor je aanbod Marcel, maar ik denk dat als ik op m'n fietsie de A4 afzak, mijn
overlevingskansen niet al te hoog zijn.
:dubbel:

Je hebt gelijk, dat zou inderdaad suicidaal zijn. Vooral in de spits. Dan zou ik die fiets liever inruilen voor een Leopard tank om een beetje zonder kleerscheuren op je bestemming aan te komen ;)

Zal ik binnenkort maar even naar Amsterdam komen dan? ;)

Heb je alleen een C64 nodig? Vorige week heeft m'n 1541 het namelijk begeven =(

Stuur me maar even een peebeetje dan spreken we iets af.

wist je dat er in de redsound darkstar analoge synth een chip uit de commodore zit?

Back